از ابتدای تیرماه تاکنون؛
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تشکیل ۱۸ پرونده احتکار با ارزش ریالی ۱۳۵ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال در این استان از ابتدای تیرماه تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 17 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، احمدرضا سمیعی نسب بیان کرد: از تیرماه امسال با توجه به وضعیت بازار موضوع اخفا و احتکار مورد توجه بیشتری قرار گرفت زیرا برخی از افراد سودجو در تلاش بودند تا کالاهای خود را در انبار به صورت مخفیانه نگهدای کنند و با قیمت بالاتر به مردم بفروشند و نیز کمبود صوری در بازار ایجاد کنند.

وی گفت: خوشبختانه وضعیت هیجانی که طی ماه‌های گذشته در بازار حاکم شده بود طی هفته‌های اخیر به آرامش نسبی رسیده است.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: از ابتدای تیرماه کمیته استانی مبارزه با احتکار و اختفا تشکیل و جلسات به صورت مستمر با حضور دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی لازم برای تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک و نحوه شناسایی و برخورد با انبارهای محتکران در جلسات انجام شد.

تشکیل اکیپ‌های بازرسی مشترک با تعزیرات، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه

سمیعی نسب بیان کرد: در سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بازرسان و کارشناسان در قالب اکیپ‌های مستقل و همچنین اکیپ‌های بازرسی مشترک با تعزیرات، نیروی انتظامی و بسیج و سپاه به مبارزه با احتکار و اخفا پرداختند و با توجه به شناسایی صورت گرفته از مکانی که اقدام به احتکار و یا اخفا به صورت غیرمجاز کرده بودند ورود یافته و کالا ضبط شد.

وی گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون ۱۸ پرونده تحت عنوان احتکار با ارزش ریالی ۱۳۵ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال در قم تشکیل شد.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: در زمینه تخلف اختفا و امتناع از عرضه کالا ۲۶ پرونده به ارزش ریالی ۴۰۳ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در زمینه تخلف عدم اعلام موجودی کالا نیز ۱۷ پرونده با ارزش ریالی ۴۴ میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال تشکیل شد.

سمیعی نسب ابراز کرد: در زمینه تخلف عرضه خارج از شبکه که اکثر پرونده‌های تشکیل شده در این خصوص مربوط به محصولات پتروشیمی بوده است زیرا باید ماهانه از طریق بورس به خرید اقدام کنند اما برخی در بازار آزاد این محصولات را به فروش رساندند ۲۶ پرونده با ارزش ریالی ۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال تشکیل شده است.

تشکیل ۱۶ پرونده در زمینه گرانفروشی

وی با بیان اینکه با گرانفروشی برخورد جدی انجام خواهد شد، گفت: در زمینه گران فروشی ۱۶ پرونده به ارزش ریالی ۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال در قم تشکیل شده است.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در زمینه مقابله با کالای قاچاق ۱۳ پرونده تخلف با ارزش ریالی ۹۰۷ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال تشکیل شد.

وی عنوان کرد: طی نیمه اول آبان‌ماه توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم هزار و ۳۹۵ مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی انجام شد و ۱۰۱ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۸۲۴ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال تشکیل شده است.

سمیعی نسب ادامه داد: عمده تخلفات طی این مدت مربوط به گران فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، کم فروشی و تقلب، عدم رعایت ضوابط بهداشتی، عدم درج قیمت، عرضه و فروش کالای قاچاق و عدم صدور فاکتور بوده است.

وی بیان کرد: در بخش بازرسان اتاق اصناف نیز ۹۲۲ مورد بازرسی انجام شد و ۶۸ پرونده برای واحدهای متخلف به ارزش ریالی ۲۳۳ میلیون ریال تشکیل شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار