در گفتگو با چند نخبه بسیجی کرمانی عنوان شد؛
کد خبر: ۶۸۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 20 November 2018

به مناسبت آغاز هفته بسیج با چند از نخبگان و مخترعین بسیجی در استان به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر خواهید خواند.

به گزارش تابناک کرمان به نقل از راه آرمان؛ سازمان بسیج مستضعفین در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد. از جمله اهداف این سازمان می توان به تحقق فرمایشات امام خمینی (ره)، ایجاد توانایی های لازم در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و خدمت رسانی در بین اقشار مختلف مردم است.

 

سازمان بسیج مستضعفین دارای تشکل های مختلفی بر اساس اقشار گوناگون مردم دارد که از جمله می توان به بسیج دانش آموزی، دانشجویی، جامعه پزشکی،جامعه مهندسین، اساتید، خواهران، ادارات، کارمندی، مساجد و محلات،طلاب و روحانیون، اصناف، کارخانجات و شرکت‌ها،  کارگری و  بسیج ویژه برون مرزی بسیج موقت مورد نیاز در هر مکان وزمان اشاره کرد.

با توجه به آغاز هفته گرامیداشت بسیج با تنی چند از نخبگان و مخترعین بسیجی در خصوص اهم فعالیت هایشان  و نقش بسیج در پیشبرد اهداف پژوهشی ، علمی و فرهنگی نخبگان و مخترعین به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر خواهید خواند.

 بسیج علمی بدون بروکراسی اداری از مخترعین و نخبگان حمایت می کند/بسیج می تواند بر اساس نیازهای مردم هر منطقه اشتغال ایجاد کند

کمانداری:بسیج در تمام ابعاد زندگی فرد می تواند موثر باشد

 

محسن کمانداری نخبه کرمانی در گفتگو با راه آرمان گفت: متولد ۱۳۶۹ در کرمان هستم و مقاطع تحصیلی دانشگاهی را در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری گذراندم که مقطع کارشناسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان، مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یزد و هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه  فردوسی مشهد هستم.

وی ابراز کرد: عناوینی که بنده در دوران تحصیل کسب کردم شامل برگزیده به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، برگزیده به عنوان پژوهشگر برتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه سراسری یزد، کسب رتبه دوم کارشناسی ارشد در بین همه ورودیها، کسب رتبه اول کارشناسی ارشد دانشجویان دانشگاه یزد در گرایش جغرافیا، برگزیده شده در طرح خوشه بندی دانشجویان دکتری استعدادهای درخشان دانشگاه فردوسی مشهد می باشد.

این نخبه کرمانی عنوان کرد: عضویت در انجمن برنامه ریزی شهری ایران، نماینده و مسئول راه اندازی انجمن جغرافیا و برنامه ریزی شهری شاخه استان کرمان، عضویت در کمیته علمی و هیات داوران بیش از ده کنفرانس ملی و بین المللی مرتبط با علوم شهری و معماری از فعالیت های بنده در مجامع علمی مختلف است.

کمانداری در خصوص فعالیتهای پژوهشی خود اظهار کرد: بیش از ۵۰ مقاله علمی-پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی و دو جلد کتاب منتشر شده دارم البته یک کتاب هم از بنده در حال ویرایش نهایی برای چاپ است.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تأکید بر اینکه ما همه بسیجی هستیم، تصریح کرد: افتخار می کنیم در کشور ما نهادی وجود دارد که به واسطه آن فرهنگ همکاری،خود باوری و اتکا به توانایی های خود در آن شکل می‌گیرد.

این نخبه کرمانی با بیان اینکه بسیج در تمام ابعاد زندگی شخصی افراد می تواند مفید واقع شود، تصریح کرد: چرا که  تمامی  فعالیت های مهم یک زندگی اجتماعی از جمله فعالیت های سیاسی، اجتماعی، علمی و … در این مکتب آموزش داده می شود.

کمانداری افزود:ما هم در این نهاد تمامی این فعالیت ها از جمله فعالیت های اجتماعی که برای همیاری هم نوع خود را فرا گرفته ایم.

وی گفت:اگر ویژگی های بسیجی در افراد شکل بگیرد نه تنها در عرصه های اجتماعی بلکه در عرصه های علمی و پژوهشی نیز می تواند فردی موفق و مفید برای تخصص خود و کمک به جامعه ای که در آن زندگی می کند،مفید واقع شود؛ همیشه از این آموزش های بسیج و فرهنگ بسیجی آموخته ایم.

این نخبه کرمانی در پایان خاطر نشان کرد:روحیه بسیجی حس همدوستی، اتحاد، همدلی را در بین افراد برانگیخته می کند.

 بسیج علمی بدون بروکراسی اداری از مخترعین و نخبگان حمایت می کند/بسیج می تواند بر اساس نیازهای مردم هر منطقه اشتغال ایجاد کند

رضائی:بسیج علمی بدون بروکراسی اداری از مخترعین و نخبگان حمایت می کند

 

مژده رضایی مخترع جوان کرمانی در گفتگو با  راه آرمان ؛ با بیان اینکه دکترای شیمی و تجزیه هستم، گفت: هفت سال به عنوان پژوهشگر برتر و مخترع برتر کشوری انتخاب شدم.

وی با اشاره به اختراعات خود عنوان کرد: تحقیقاتی را در زمینه نیروی دریایی با همکاری بسیج و نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام داده ام؛ همچنین طراحی دستگاه آسیاب سایشی را با تیم تحقیقاتی داشته ام که بخشی از ساخت این دستگاه با همکاری بسیج علمی انجام شده است.

رضائی با تأکید بر اینکه بسیج علمی حمایت مادی و معنوی در انجام تحقیقاتم داشته است، ابراز کرد: طی جلساتی مقرر شده است که تیمی متشکل از پنجاه نخبه از استان برای انجام فعالیت های تحقیقاتی منسجم شویم تا بتوانیم یک تیم بسیار قوی علمی و بسیجی را در ایتان کرمان تشکیل دهیم .

این مخترع کرمانی ادامه داد:کار علمی خود را در اولین سال دانشجویی با بسیج آغاز کردم و به طور کلی اولین قدمی که توانستم در زمینه علمی بردارم با حمایت بسیج علمی بوده است و از تمام افرادی که در ابتدای راه هستند و می خواهند فعالیت علمی داشته باشند به آنها بسیج علمی را توصیه می کنم.

وی اظهار کرد: بسیج علمی بدون بروکراسی اداری از مخترعین و نخبگان حمایت می کند ؛ این در حالی است که با مراجعه به ارگان های دیگر قطعا با بروکراسی ادرای مواجه خواهید شد.

رضائی ابراز کرد:بسیج علمی خالصانه کار می کند و بچه ها را از نظر مادی و معنوی به حمایت می کند؛ ایده ها را از زمانی که روی کاغذ باشد تا زمانی که به مرحله عملیات سازی است حمایت می کند؛حتی اگر آن ایده عملی شود بعد از آن حتی جهت قرار داد بستن با صنعت از نخبگان حمایت می کنند.

بسیج علمی بدون بروکراسی اداری از مخترعین و نخبگان حمایت می کند/بسیج می تواند بر اساس نیازهای مردم هر منطقه اشتغال ایجاد کند

کریمی مبارکه:بسیج می تواند بر اساس نیازهای مردم هر منطقه اشتغال ایجاد کند 

 

بهزاد کریمی مبارکه مخترع و دندانپزشک کرمانی در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص اهم فعالیت های خود گفت: از دوران دبیرستان در تنظیم نشریه و کارهای ژورنالیستی که در راستای اهداف بسیج بود ، فعالیت داشته ام.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر فعالیت هایم  در زمینه علمی و تحقیقاتی بوده است و در دوران دبیرستان و دانشجویی ثبت اختراع داشته ام، عنوان کرد: بسیج با فلسفه زیبایی که به وجود آمده است می تواند اقدام بسیاری را انجام دهد.

کریمی مبارکه ابراز کرد: بسیجی واقعی کسی است که نیاز واقعی کشور را درک کند تا در آن زمینه قدم بردارد؛ امروزه مهمترین نیاز ما داشتن بینش و بصیرت قوی است و در هر زمینه برای قوی شدن نیاز به تلاش و مطالعه دارد.

این مخترع کرمانی بیان کرد: اگر هر کدام از ما در حد وسعو سهممان تلاش داشته باشیم؛ تمامی قطره ها بهم میرسند  و دریا می شوند؛ با کنار نشستن و نگاه کردن به خودمان ضربه می زنیم.

کریمی مبارکه اظهار کرد: بیشتر فعالیت من در حوزه علمی است و هر خلاقیتی  را که حس کرده ام مشکلی را بر طرف خواهد کرد؛ عملیاتی کرده ام؛ سه سال است که توانسته ام شرکتی را ثبت کنم و تولیدات خود را به فروش می رسانم؛ چند نفر در این زمینه مشغول به کار شده اند.

وی تأکید کرد: وقتی ملتی بتواند برای خودش کار فراهم کند این کار درآمد را به دنبال دارد و ملتی که در آمد داشته باشد شوق زندگی پیدا می‌کند.

کریمی مبارکه ادامه داد:بسیج به راحتی می تواند برای ایجاد شغل وارد شود و با  اقدامات و حرکت های بسیجی که دارند نیازهای مردم را شناسایی و با نیاز سنجی استعدادی و شغلی هر منطقه برای افرادی که هستند کار فراهم کنند و بازخورد آن را در عرصه سازندگی و  تولید از آنان خریداری کنند.

این مخترع کرمانی در پایان خاطر نشان کرد:اگر افراد در هر منطقه به امنیت اقتصادی و شغلی مطمئن باشند؛ هیچ گاه از روستا به شهر مهاجرت نخواهد کرد؛ این اقدام یکی از قشنگ ترین کارهایی است که بسیج می تواند به دلیل پتانسیل ها و ظرفیت هایی که وجود دارد، انجام دهد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن اشرف گنجوئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
در زمینه مسائل تامین اب استان کرمان کار کردم وراهکار تهیه نمودم اماده همکاری هستم ((کارشناس رسمی و محقق تامین اب))
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار