امام جمعه تکاب گفت: با توجه به اینکه تکاب ۳۰ درصد طلای کشور را تامین می‌کند و از ظرفیت بالایی برخوردار است، مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته و مسئولان باید برای تحقق عدالت در جامعه گام اساسی بردارند.
کد خبر: ۶۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ 23 November 2018

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی برادری امروز در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن تبریک هفته وحدت به تمامی مسلمانان، اظهار کرد: هفته وحدت مصادف است با ایام ولادت حضرت محمد (ص) که بنا به روایات، آن حضرت در دوازدهم و یا هفدهم ربیع الاول چشم به جهان گشوده است و این اختلاف نظر در برخی موارد باعث بروز اختلاف در میان جوامع اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: حد فاصل این دو روز، به منظور حفظ وحدت بین مسلمانان توسط حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است که از آن به بعد، در تمامی ملل اسلامی همزمان با خجسته میلاد نبی مکرم(ص) از هفته وحدت نیز تجلیل می‌شود.

امام جمعه تکاب با اشاره به اینکه آمریکا در بحث اختلاف فکری نقش به سزایی ایفا می‌کند، افزود: هم اکنون سعودی‌ها درصدد تشدد اختلاف‌ بیشتر بین مسلمانان هستند پس تمامی مسلمانان به خصوص علمای اهل سنت وحدت بین خود و شیعه را بیشتر کرده تا نقشه دشمنان نقش برآب شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند یمن و سوریه که مشکلات زیادی در کشور خود دارند بر سایه اختلافی است که دشمن انداخته، بیان کرد: اتحاد و وحدت، اساسی‌ترین و مهمترین نیاز واقعی امروز دنیای اسلام است از این رو وحدت و برادری بین مسلمانان جز مبانی دین اسلام به شمار می‌رود که همواره به مسلمانان برای انسجام، همگرایی، تشکیل امت واحده سفارش و تاکید شده تا ملت مسلمان به هدف اصلی خود برسند.

هفته بسیج پشتیبان ولایت فقیه و هفته محرومیت‌زدایی است

امام جمعه تکاب ضمن تبریک هفته بسیج و تاکید بر حرکت ملت ایران در رکاب رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: هفته بسیج به نوعی با هفته وحدت مقارن شده چرا که بینان‌گذار هر دو آنها امام خمینی (ره) و با نیت و دوراندیشی خاص ایشان اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: هفته وحدت، هفته آموختن روش‌های مبارزه با افراط‌گرایی بوده و هفته بسیج نیز نقطه مقابل تفریط‌گرایی سیاسی، ضد سازش‌پذیری، ضد زانو زدن در مقابل استکبارگران و همچنین هفته بسیج اقتدار انقلاب اسلامی، محرومیت‌زدایی و کمک به مستمندان و پشتیبان ولایت فقیه است.

برادری بیان کرد: هفته بسیج ترسیم کننده بسیاری از خوبی‌ها است و هفته سیاسی بسیج هم نشانگر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و پیام و درس هفته بسیج مدیریت، حرکت جهادی و پرهیز از تفریط‌گرایی سیاسی در برابر دشمنان قسم خورده نظام است و مسوولان نیز باید بسیجی بوده و در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان ایستادگی کنند

سفر رئیس جمهور عراق به ایران پیامدهای مثبتی را برای کشور به دنبال دارد 

وی گفت: با توجه به اینکه ایران با عراق مرز و فرهنگ مشترک و تبادل اقتصادی دارند بنابراین سفر رئیس جمهور عراق به ایران پیامدهای مثبتی را در پی خواهد داشت و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید این رابطه حفظ شود تا دشمنان نتوانند بین این دو کشور فاصله و تفرقه افکنی کنند.

برادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با توجه به اینکه تکاب ۳۰ درصد طلای کشور را تامین می‌کند و از ذخایر و ظرفیت بالایی برخوردار است، مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است و مسئولان باید برای تحقق عدالت در جامعه گام اساسی بردارند.

وی با اشاره به مصوبات اختصاص یافته از سوی دولت به شهرستان تکاب، تصریح کرد: بر اساس مصوبات، قرار شده بود شهرستان تکاب ۱۳ میلیارد تومان اعتبار دریافت کند که متاسفانه معاون مدیرکل راه‌ و شهرسازی در جلسه شورای اداری میزان دریافت اعتبار را هفت میلیارد تومان اعلام کرد که براساس گفته‌های معاون مدیرکل راه و شهر سازی فقط یک میلیارد آن دریافت شده و این خود نشان‌دهنده دروغگویی و بی‌مدیریت بودن مسئولان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار