کد خبر: ۶۸۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 25 November 2018

به گزارش تابناک کرمان، مهندس علیزاده مدیرعامل محترم شرکت سهامی آب منطقه‌ای (دوراهکار برای بحران آب کلانشهر کرمان وجود دارد، نخست اینکه مردم شهر کرمان را به منطقه دیگری کوچ دهند. (درهفته نامه پرسه شماره9 نیمه دوم مرداد 1396 به نقل ازایسنا منطقه کویر) درخصوص کوچ دادن کرمان بیشتر فکر کنیم متوجه خواهیم شد که مدیر عامل محترم شرکت سهامی آب منطقه‌ای با جمع‌بندی همه جانبه از عملکرد شرکت و نیز آینده‌نگری که باز هم از عملکرد شرکت دارند مستحق بودند که برای پایان کار کوچ کرمان را پیشبینی نمایند.

برداشت مدیرعامل محترم از کارهای میدانی وصحرائی آب منطقه‌ای درجایگاه خود دقیق است و جای هیچگونه بحثی را ندارد وقتی‌که برای مهار آب‌های زیرسطحی شهر کرمان هیچگونه چاره‌ای نیندیشیده باشد، و بحران بالا آمدن آب‌های زیر سطحی روز به روز بیشتر از پیش مردم را وحشت زده نماید، زمانی‌که آمار چاه‌های عمیقی که از سفره‌های آب زیرزمینی شهر یعنی عمق یکصد و هشتاد متری آب برداشت می‌نمایند معلوم و مشخص نباشد و روزبه‌روز با پمپاژ آب‌های زیرزمینی به آب‌های زیرسطحی اضافه گردد.

زمانیکه برای مهار آب‌های سطحی که در به دنبال هر بارندگی به آب‌های زیرسطحی اضافه می‌شوند دست روی دست بگذارند و در کمال بی‌تفاوتی امسال یا سال دیگر را تماشا نمائیم و با فرصت‌سوزی مدت تصدی‌گری آنها هم به اتمام برسد، همین پروسه را مجددأ مدیر عامل بعدی طی نماید.

برنامه‌های مطالعاتی ساختار زمین‌شناسی منطقه‌ای که بر روی آن آب‌های زیرسطحی جمع می‌شوند در دستور کار نباشد، نتایج مطالعات نامشخص و برای آینده شهر، شفاف‌سازی و آینده‌نگری نشده باشد.

قطعأ نظر مدیر عامل محترم برای کوچ شهر تحقق پیدا خواهد کرد جناب آقای مدیرعامل بهتر نیست که باتحلیل‌های که محضرتان ارائه نمودیم رویکرد خود را با تمامی امکانات فوق‌العاده گسترده از لحاظ نیروی انسانی، اعتبارات و وجاهت قانونی تغییر دهید، تا قبل از اینکه شهر به نابودی کشیده شده و اسباب فرار مردم را فراهم نماید مشکلات را برطرف نموده تا یک روز با شهری که خالی از سکنه هست مواجه نشوید.
انتهای پیام/حسن اشرف گنجوئی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار