کد خبر: ۶۸۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 02 December 2018

ایجاد هشتصد فرصت شغلی با همکاری مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان کرمان

جناب آقای حجت الاسلام اسماعیل تدینی

با بکار گرفتن آبیاری تحت فشار قادر به ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر بودیم، متاسفانه علی رغم پیگیریهای اداری سیستم اداری اوقاف و امور خیریه استان کرمان همکاری موثری نداشته و طرح بتدریج به ردیف طرح های فراموش شده پیوسته است.

به گزارش تابناک کرمان ، مهندس حسن اشرف گنجوئی در گزارش کارشناسی‌ خود اعلام داشت؛ رودخانه دهنه غار زهکش طبیعی حوزه آبریز کوهپایه دوران است , که از فاصله 45 کیلومتری شهر کرمان شروع شده و پس از طی کردن خط القعر حوزه از دهنه غار خارج و مسیر آن  به طرف جاده شهداد- نیبندان است. که آب جاری شده با دبی بیش از یکصد لیتر در ثانیه در رودخانه مطروحه حاصل ذوب برف‌ها، یخبندان‌های مناطق کوهستانی اطراف حوزه است. مسیر رودخانه از کنار امامزاده ابراهیم ادهم معروف به مزارشاه عبور می نماید. جریان آب دائمی است. و در تمامی طول سال از رودخانه دهنه غار و یا از کنار امامزاده ابراهیم ادهم جاری است. که برخلاف نیاز شدید استان و یا شهر کرمان به آب می‌بینیم که از این آب بخوبی بهره‌برداری نشده و از دسترس خارج می‌گردد.

این کارشناس رسمی و محقق تامین آب در ادامه تأکید نمود: اولین گزارش کارشناسی‌ام را در مورخ 3/9/1375 از این محل پس از بازدید, تهیه نموده و پیگیر به رسیدگی آن شدم که متأسفانه با همه پیگیری‌های سرسخت کار به جایی نرسید و آب همچنان هدر می‌رفت. با هماهنگی افراد محلی مسئله را در اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان مطرح نموده و پیگیر شدم، چندین بار مسئولین محترم اداره اوقاف به محل آمدند , و پس از بازدید از وضعیت منطقه بخوبی آگاه شدند. آنها پیشنهاد نمودند که در قالب طرحی خصوصی برای کشاورزی حاضر به همکاری هستیم، در این رابطه طوری فعالیت شد که مسئولین محلی هم هماهنگ شده، که طرحی با همکاری اداره کل اوقافت راه‌اندازی نمائیم، برای شناسائی زمین مناسب هم منطقه را بخوبی بازدید نموده و در تکیه گاه سمت چپ رودخانه اراضی کافی برای بهره‌برداری از آب پایه یا دائمی رودخانه شناسایی شد، بلافاصله طرحی تحت عنوان توسعه کشاورزی، دامداری، مرغداری، پرورش زنبور عسل به منظور ایجاد اشتغال تهیه و به اداره کل اوقاف ارائه نمودیم.

وی در ادامه تصریح نمود: طرح مزبور در جهت اشتغالزایی و تا حد هشتصد فرصت شغلی بود ، به این ترتیب که آب رودخانه دهنه غار بوسیله موتور پمپ در حوالی مزارشاه ، پمپاژ و زمین های منطقه ساحل سمت چپ رودخانه آبیاری می شد. هم با بکار گرفتن آبیاری تحت فشار قادر به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر بودیم، متأسفانه علی رغم پیگیری‌های اداری سیستم اداری اوقاف و امور خیریه استان کرمان همکاری مؤثری نداشته و طرح بتدریج به ردیف طرح‌های فراموش شده پیوسته است. امید است که با تحولاتی که در سیستم مدیریتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اتفاق افتاده نسبت به بازنگری و فراهم نمودن شرایط برای اجرای آن اقدام لازم بعمل آورده شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار