کد خبر: ۶۸۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 05 December 2018

تحمل تحریم ها برای صنعتگر و معدنکار سخت است اما ما را از پای در نخواهد آورد

امیر نور مندی گفت: در خصوص مقابله با تحريم ها بايد بگويم كه تحمل تحريم ها براي صنعت و صنعت گران، سخت است اما ما را از پاي در نخواهد آورد بی شک راهكارهاي برون رفت از تحريم ها را خواهیم یافت و از این جنگ نا برابر رهایی خواهیم یافت.

به گزارش تابناک کرمان ،   امیر نورمندی پور رئیس هیات مدیره شرکت امیرسنگان پارسیان در گفتگویی در خصوص فعالیت شرکت امیر سنگان پارسیان اظهار داشت :  گروه معادن امیرسنگان پارسیان از سال ۱۳۸۵ به منظور بهره‌برداری از سه محدوده سنگ آهن به نام های ققنوس یک، دو و سه به ثبت رسید.

وی ادامه داد : زمینه فعالیت شرکت درانجام تمام تخصص های معدنی از قبیل اکتشاف، استخراج، بهره برداری، صادرات ، واردات ، خرید و فروش کلیه کالاهای مجاز بازرگانی بالاخص ، محصولات معدنی واحداث و راه اندازی کارخانجات صنعتی ، تولیدی و فرآوری مواد معدنی، تهیه و تولید ماشین آلات و لوازم مجاز می باشد .

نورمندی پور واحدهای مختلف شرکت را واحد اکتشاف - واحد استخراج و پیش فرآوری - واحد فرآوری - واحد کنترل کیفی - واحد دفتر فنی عنوان کرد و افزود : در طول تاریخ گذشته، ملت و کشور ما در جهان سرآمد علوم و فنون دنیا بوده اند لذا باید با همت و پشتکار هرچه بیشتر بتوانیم به قله های علم و دانش که زیبنده همه ایران است دست یابیم .

وی تصریح کرد : اگر چه در سال های گذشته تاکنون در صنعت کشور قدم هایی برداشته شده است اما هنوز بسار عقب هستیم و باید صنعتگران ما نکته های جدید را بدانند وبا منابع پیشرفته دنیا ارتباط داشته باشند .

نورمندی پور گفت : ما دارای فرهنگ عقب مانده ای نبوده ایم که اکنون عقب بایستیم و نظاره گر باشیم بلکه باید دوباره خودمان را به دنیا برسانیم.

رئیس هیات مدیره شرکت امیرسنگان پارسیان در خصوص خواست اصلی صنعتگران و معدن کاران کشور بویژه مدیران بازار سرمایه گفت : ابتدا باید جایگاهی که ایده ال صنعت گران و صاحبان سرمایه است را تعریف کنیم و ببینیم شرایط کنونی تا چه میزان با این جایگاه فاصله دارد.

وی تصریح کرد : یک صنعت گر که با کارایی قابل قبولی صنعت خود را پیش می برد و کالا و خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه می دهد انتظار دارد که به منابع مالی اعم از اینکه برای بلند مدت یا کوتاه مدت، براحتی و با قیمت منصفانه دسترسی داشته باشد.

نورمندی پور اظهار داشت : بازار سرمایه نیز باید اصلی ترین محمل برای تامین مالی بلند مدت و بازار پول گزینه اصلی برای تامین مالی کوتاه مدت باشند.

وی گفت : این مهم در شرایط فعلی از جایگاه ایده آل خود فاصله قابل توجهی دارد و شرکت ها برای تامین مالی خود دچار مشکل اند و انتظار صنعت‌گران از بازار های سرمایه و پول که همانا تأمین مالی منصفانه و آسان است، فراهم نیست.

رئیس هیأت مدیره شرکت امیرسنگان پارسیان گفت : نکته دیگر بحث ثبات رویه ها و قوانین است و صاحبان سرمایه با دید بلندمدت وارد صنعت می‌شوند و انتظارات خود از آینده را بر حسب ثبات قوانین و مقررات رقم می‌زنند.

وی تصریح کرد :  اگر قرار باشد با تغییرات سریع مدیریتی که هم اکنون رخ می دهد، قوانین و رویه ها نیز تغییر نکند، صنعت ثبات خود را از دست می‌دهد و حقوق صنعتگران ضایع می‌شود.  همانگونه كه امروز ما از چشم انداز ۱۴۰۴ برخوردار می‌باشيم و به قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل ۴۴ دست يافته ايم و اصل ۴۴ سابق قانون اساسي با ابلاغيه مقام معظم رهبري ۱۸۰ درجه تغيير جهت داده بايد به اقتصاد بازار، دست يابيم و قوانين مترقي چون “شوراي گفتگو” بنحو كاملا ” مسالمت آميز” و نيز “قانون فضاي كسب و كار” در محيط تفاهم صميمانه با دولت اجراء گردد .

نورمندی پور خاطر نشان کرد :  اينگونه تعاملات مسالمت آميز و كارساز، دولت به شايسته ترين صورت حاكميت كند و بخش صنعت و معدن با بهره وري كامل به ايفاي تمامي رسالت هاي خود از جمله خدمت به ارتقاء GDP (تولید ناخالص ملی ) بپردازد.

وی در خصوص موفقیت‌های اخیر شرکت گروه معادن امیرسنگان پارسیان اظهار داشت : موفقیت‌ها  شرکت مرهون یک کار گروهی بوده و همه مدیران و پرسنل در این امر سهیم هستند؛ لذا موارد زیر را می‌توان به صورت خلاصه برشمرد:

*شفاف‌سازی و عدم ارائه آمارهای غیر واقعی

*پیگیری مستمر تا حصول نتیجه در همه امور

*ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنان

*تغییر در روش‌های قدیمی و ارائه راهکارهای جدید

*توسعه و به روزرسانی زیرساخت‌ها

*افزایش بهره‌وری و راندمان تولید (تولید بالا- کاهش هزینه‌ها)

*جلب مشارکت عمومی کارکنان

*بازدید از معادن و تشکیل جلسه و گوش فرادادن به نظرات و پیشنهادات پرسنل

وی ادامه داد : ذوب آهن مانند یک دانشگاه بزرگ است که همه ما دانش آموزان و دانش پژوهان آن هستیم و باید اندوخته های خود را در کارگاه ها عملیاتی نمائیم.
بنابراین باید همیشه مانند یک شاگرد زرنگ عمل کنیم و آنچه یاد می گیریم در عمل بکار بندیم .

مسئولین ذوب آهن نیز باید بدانند که این مجموعه بزرگ اقتصادی زندگی دوم آنهاست، ضمن رعایت احترام به کارکنان ، باید دانش و تجربه خود را به نحو مطلوب به جوانان جدید انتقال دهند .
مدیران این مجموعه ی بزرگ صنعتی لازم است در هر شرایطی بسترهای لازم را برای رشد و تعالی کارکنان و در نتیجه رساندن ذوب آهن به جایگاه واقعی خود فراهم نمایند .

نورمندی پور در خصوص مقابله با تحريم ها اظهار داشت : تحمل تحريم ها براي صنعت و صنعت گران، سخت است اما ما را از پاي در نخواهد آورد. بنظرم موارد زير مي تواند بعنوان راهكارهاي برون رفت از تحريم ها موثر باشد:

۱- مراجعه دوستانه به اتاق هاي بازرگاني و تشكل هاي كارفرمايي كشورهائي كه ما را تحريم نموده اند و متقاعد كردن آنها در خصوص اينكه قطع مناسبات تجاري، متقابلا” به منافع اقتصادي هر دو كشور زيان وارد مي كند و قطع اين تعامل تجاري آنهم در شرايط بحران مالي جهاني با كشور نفت خيز و صاحب ذخاير عظيم گاز طبيعي چون ايران، زيان متقابل در بر دارد و بلحاظ مردم دوستي و اصول انساني قابل توجيه و تأييد نيست.

۲- شايد مراجعه به دادگاه هاي ذيصلاح و بيطرف بين المللي، بتواند راه هاي برون رفت از اين مشكل را بنفع بخشهاي اقتصادي كشور كه كاركنان كثيري در اختيار دارند، پيش پاي ما قرار دهد.

رئیس هیات مدیره شرکت امیرسنگان پارسیان در پایان خاطر نشان کرد : جوانان ما نباید از علوم روز دنیا غافل شوند و با احترام به یکدیگر و کسب دانش توام با تجربه چرخ عظیم صنعت را به گردش درآوردند .بنده در طول زندگی با همت و تلاش بسیار زیاد توانستم علاوه بر کسب دانش در عرصه های مختلف نیز کارهای اجرایی را دنبال نمایم و از همه می خواهم برای پیشرفت صنعت، نسل های جدید خصوصاً نوجوانان و جوانان را به نحو مطلوب برای و آینده کشور و فردای بهتر تربیت کنند و بسترهای لازم را در این زمینه فراهم نمایند جوانان ما نیز نباید از علوم روز دنیا غافل شوند و با احترام به یکدیگر و کسب دانش توام با تجربه چرخ عظیم صنعت را به گردش درآوردند . با توجه به استعدادهای موجود و رسیدن به بازده مناسب‌تر جهت تحقق اهداف شركت و سرعت دادن به طرح‌های توسعه‌ای معادن ان‌شاء‌ا… بتوانیم با عنایات اهل‌بیت علیهم‌السلام و حمایت‌های بی‌دریغ مدیران محترم ستادی با اجرای طرح‌های جدید، بستر مناسبی را جهت رونق به توسعه معادن بهبود بخشیم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار