کد خبر: ۶۸۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 10 December 2018

به گزارش تابناک کرمان، جوابیه مدیر کل بنیاد شهید به هفته‌نامه هفتواد در خصوص شکوائیه یک جانباز کرمانی نسبت به قطع بیمه تکمیلی‌اش بدین شرح است: سلام متأسفانه از اول آبان 97 بیمه تکمیلی جانبازان که بعضاً چندین سال در جبهه برای دفاع از کشور حضور پیدا کردند و اکثراً دچار آسیب‌های شیمیایی و .... شده‌اند و در حال حاضر همه سنشان بالا رفته و بازنشسته هستند و حقوق دو میلیون تومانی بیشتر دریافت نمی‌کنند و از سوی بنیاد شهید قطع شده است.

اسپری‌های ریه بشدت گران است و شدت بیماری‌ها به علت کهولت سن بیشتر شده و بیش از گذشته نیاز به درمان دارند با این گرانی دارو و هزینه‌های سنگین عمل چه باید بکنند؟

به این شکل از آنها تجلیل می‌کنند با چه رویی مدیرانی که اکثراً سن‌شان نمی‌خورد به اینکه جبهه رفته باشند و سختی و بیماری دیده باشند پس هر قانونی را تصویب می‌کنند بدون اینکه بفهمند یک جانباز شیمیایی و اعصاب چه می کشد.

بنده در جبهه دو سال حضور داشتم از کردستان تا جنوب اصابت ترکش به سر و دست و شیمیایی شدم که یک بار به خاطر انسداد مجاری صفراوی در سال 1380 ،  پنج میلیون تومان در تهران هزینه کردم که یک ریال بنیاد شهید پرداخت نکرد.

آن زمان شاغل بودم پرداخت کردم الان با حقوق دو میلیون که همه‌اش اقساط وام است چگونه قرص و اسپری بالای 100هزار تومان را بگیرم.

حق ایثارگران این نبود جوانی را گذاشتیم برای این مملکت در پیری رهایمان کردند توپ فوتبال شدیم ،  می‌گویند همان اداره که بازنشسته شدید بیمه شوید پس بنیاد شهید و ایثارگران با آن بودجه کلان، چه می‌کند؟

برای روشن شدن مسأله این جانباز محترم «خبرنگار هفته‌نامه هفتواد» طی تماسی از مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان این مساله را پیگیری نمود که «سردار حسنی سعدی» در پاسخ اظهار داشت: در رابطه با قطع بیمه تکمیلی جانبازان، در کل کشور 450 هزار جانباز هستند که در دستگاه‌ها شاغل هستند و بیمه تکمیلی آنها از سوی بنیاد شهید قطع گردیده است.

از جانبازان و ایثارگران عزیز عذر خواهی می‌کنم

وی اظهار داشت: بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهور به استناد مواد قانونی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که بیمه تکمیلی ایثارگران دستگاه‌های خود را از نوع شاغل، بازنشسته و تحت تکفل را حل کنند.

سردار حسنی سعدی افزود: از تاریخ این ابلاغیه بیمه ایثارگران عزیز از بنیاد شهید قطع شده و جانبازان باید بیمه خود را در دستگاهی که شاغل هستند پیگیری کنند.

مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان تأکید کرد: تاکنون با پیگیری‌های استاندار و سایر مسئولین بیشتر دستگاه‌ها مشکل بیمه تکمیلی را حل کردند به عنوان مثال مشکل سازمان جهاد کشاورزی حل شده و آموزش و پرورش بیمه شاغلین را حل کرده و به دنبال حل کردن بیمه بازنشستگان است.

وی تصریح کرد: به علت اینکه بنیاد شهید بودجه ندارد این بیمه از حیطه وظایف این بنیاد برداشته شده و بر عهده دستگاه‌های اجرایی افراد گذاشته شده است.

سردار حسنی سعدی ضمن عذرخواهی از جانبازان عزیز اعلام کرد: انشاءالله تا چند روز آینده این مشکل جانبازان حل خواهد شد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار