جلال میرزایی، عضو فراکسیون امید:
نوعی رقابت بین قالیباف، رئیسی و جلیلی در نقد و تخریب دولت وجود دارد. هرکدام از این افراد، خود را کاندیدای اصلی جریان اصولگرا می دانند.
کد خبر: ۶۹۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 12 December 2018

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید معتقد است انتقادات اخیر رئیسی، لاریجانی را نشانه گرفته است.

میرزایی در گفتگو با «انتخاب» در تشریح و تحلیل سخنان اخیر روحانی در مورد سکوت پیشه کردن گفت: بعضی موانع وجود دارد که اینها ناشی از برداشت هایی است که از جایگاه ما در نظام بین الملل وجود دارد. بعضی مسائل نرمال که کشورهای دیگر با آن عادی برخورد می کنند، وقتی به کشور ما می رسد، و ما قصد حل و فصل عاقلانه آن را داریم، جریانی در داخل آن را تبدیل به مسئله ای حیثیتی می کند و مرتبا برای ابراز و اثبات وجود، روی اینگونه مسائل و موضوعات مانور می دهند و برای کشور چالش ایجاد می کنند.

وی افزود: به خاطر این گونه مواضع این آقایان واینکه این مسائل را با غیرت ایرانی در تضاد می‌دانند، وضع کشور به این حال و روز فعلی می افتد. در نهایت هم موضوعات در کشور تبدیل به هزینه می شوند به جای فرصت.

میرزایی اضافه کرد: مشخص است مواجهه با این مسائل، این افراد و این جریان ها صبر و حوصله می خواهد و طبیعی است که روحانی هم بعضا در مقابل آنها از کوره در برود. موضوعاتی مثل CFT یا رابطه با برخی کشورها.

میرزایی با اشاره به انتقادات اخیر رقبای انتخاباتی روحانی اظهار داشت: در واقع، نوعی رقابت بین قالیباف، رئیسی و جلیلی در نقد و تخریب دولت وجود دارد. هرکدام از این افراد، خود را کاندیدای اصلی جریان اصولگرا می دانند.

وی ادامه داد: این آقایان نوع نگرش و شیوه نقد مستدل آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به دولت احمدی نژاد را دیده اند، انتقاداتی که زمان، درستی آن را ثابت کرد. اما تفاوت شان این است که نقد این افراد بر پایه برهان و استدلال نیست.

میرزایی خاطرنشان کرد: البته قالیباف، رئیسی و جلیلی فکر می کنند اگر بتوانند دولت را نقد کنند مثل آیت الله هاشمی با اقبال جامعه مواجه می شوند و به عنوان گزینه اصلی جامعه برای انتخابات، به آنها نگاه می شود؛ غافل از اینکه انتقاد های مرحوم هاشمی از ناحیه درست و برداشت صحیح از واقعیات بوده است و او به دنبال تنش زدایی در روابط خارجی بود.

وی تاکید کرد: بعید می دانم آقایانی که بر سر نقد با روحانی رقابت می کنند اقبالی در بین مردم داشته باشند چراکه مردم از مواضع آنها خبر دارند و می دانند آنها به سیاست خارجه که یکی از اصلی ترین چالش های این روزهای کشور است چه نگاهی دارند. قطعا مردم می دانند اگر آقایان با این افکار به روی کار بیایند وضع بدتر خواهد شد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه «متاسفانه رئیسی و قالیباف گرفتار انتخابات زودرس داخلی شده اند» اظهار داشت: این آقایان بین خودشان رقابت داند، و ای کاش به جای تخریب صرف، به فکر ارائه راهکار برای حل مشکلات باشند.

وی با اشاره به ادعای رئیسی در مورد پخش جزوه علیه او از سوی مرکز پژوهش های مجلس، گفت: ندیده ام کاظم جلالی علیه کسی جزوه پخش کند. البته دلیل رفتار و ادعای رئیسی واضح است ، اینها فکر می کنند لاریجانی رقیبشان است و هدف آنها هم از مطرح کردن اسم کاظم جلالی در واقع لاریجانی است و می خواهند بگویند شکست اصولگرایان در انتخابات بر گردن لاریجانی است. بهتر است امثال رئیسی علت شکست را در گفتمان و رویکرد خود جستجو کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسن
|
United States
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
آقای میرزایی لطفا به جای فرافکنی و دفاع از عملکرد ضعیف دولت و تیم امید به فکر حل مشکلات مردم بدبخت و فلک زده استان ایلام باشید که در قرن 21 مثل آب خوردن هر روزه جلوی فرزندان و خانواده های خود، خودکشی می کنند. این چه مسیر غلطی است که جنابعالی انتخاب کرده اید از اون لجبازی بی مورد با استاندار تا این فرافکنی در مورد مسایل بیهوده. از خودم نفرت پیدا می کنم که وقتی گول وعده و وعیدهای شما خوردم و به شما رای دادم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
وکیل الدوله هستی ؟ بهتر است وظایف نمایندگی مردم مظلوم ایلام را انجام دهی و این امور را به استانهای برخوردار واگذار کنی
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
اگر نماینده در رابطه با دولت صحبت نکند پس چه کسی باید این کار را بکند.مگر نه اینکه همین نماینده ها توانایی استیضاح تیم دولت را دارند؟ آیا یک نفره میتوان تمام مشکلات را حل کرد. بیاید واقع بینانه نظر دهیم نه از روی غرض ورزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار