چند لیتر آب شرب در موقعیت‌های غیر خانگی هدر می‌رود؟
کد خبر: ۶۹۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰ 16 December 2018

به گزارش تابناک کرمان، طی گزارشی در نشریه فراصنعت کرمان شماره 35 در خصوص تیتر بالا آقای مهندس اشرف گنجوئی نقدی را ارائه نموده‌اند که می‌خوانیم:

برای تحلیل این پدیده مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان و مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان در خصوص مصرف آب اظهار نظر نمودند. بحث مرتبط با مصرف آب در شهرداری کرمان است، ولی جواب‌های ارائه شده حق مطلب را به جا نیآورده، بهتر است که سئوال کنند و بخواهد، آمار چاه‌هایی که با مجوز و یا بدون مجوز را نیز و موقعیت آنها که برای شهرداری کرمان آب تأمین می‌نمایند ارائه دهند، همچنین عمق هر چاه، میزان آبدهی هر چاه، تعداد ساعات کارکرد، و به این ترتیب حجم آبی که در شبانه روز از سفره‌های فقیر زمینی شهر کرمان برداشت می‌شود محاسبه گردد.

همزمان کل فضاهای سبز و یا مکانهایی که شهرداری کرمان بایستی آبیاری نماید و نیز منطبق بر نظر کارشناسی با یقین نیاز آبی حجم آب مورد نیاز شهرداری معین گردد. آیا حجم آب شرب برداشت شده از عمق بیش از یکصد و پنجاه متری سطح زمین متناسب با نیاز شهرداری می‌باشد ؟ اینجا مشخص خواهد شد که سهم شهرداری کرمان در سرعت بخشیدن به بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی که به قول مسئولین شهرداری به بمب خفته تشبیه شده چه اندازه می‌باشد. آیا بهتر نیست که شهرداری کرمان قبل از پیدا کردن راهکار برای جلوگیری از اضافه شدن آب به آب‌های زیر سطحی از خود شروع نموده و الگوسازی نماید ؟
مطلبی که آقای ایمان سیف‌الهی (مدیر فضای سبز و پارکهای شهرداری کرمان) مبنی بر استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز نیز به آن اشاره کرده است .
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار