رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛علم‌الهدی: فتنه ۸۸ گذشت؛ آنچه مهم است فتنه ۹۸ است/سیداحمد خاتمی: ظرفیت برخی سیاسیون ما به اندازه ته استکان هم نیست/آیا روحانی دولت دوازدهم همان روحانی دولت یازدهم است؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴ 28 December 2018
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
نام احتمالی تشکیلات جدید معاون کروبی

«اعتمادی نو» عنوان احتمالی تشکیلات جدید حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی برای راه اندازی حزب جدید وی خواهد بود.حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار فارس از انتخاب هیئت موسس حزب جدید خود خبر داد.قربانعلی قائمی نیز گفت که هیئت موسس حزب تشکیل شده و در حال تدوین اساسنامه و مرامنامه حزب جدید هستیم و به همین منظور هیئتی 11 نفره به ریاست حجت‌الاسلام منتجب نیا به نمایندگی از سوی هیئت موسس قرار است مراحل قانونی حزب را دنبال کند.هرچند که هنوز عنوانی برای حزب جدید انتخاب نشده است، اما پیگری‌های خبرنگار فارس، حکایت از این دارد که قرار است نام این تشکیلات جدید سیاسی «اعتمادی نو»‌ باشد.
 
ایران گروگان‌گیری می کند!

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که ایران به خاطر اهداف دیپلماتیک «نازنین زاغری راتکلیف» را به گروگان گرفته است.«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که ایران نازنین زاغری را به خاطر اهداف دیپلماتیک به گروگان گرفته است.هانت روز جمعه در مصاحبه با رادیو 4 بی بی سی مدعی شد که نازنی زاغری تنها فرد بازداشت شده توسط ایران نیست؛ کسی که کاملا بیگناه است و به خاطر ابزارهای دیپلماتیک از سوی حکومت ایران به گروگان گرفته شده است.
 
علم‌الهدی: فتنه ۸۸ گذشت؛ آنچه مهم است فتنه ۹۸ است
 
علم‌الهدی با بیان اینکه به فرموده رهبری، حماسه ۹ دی باطل‌السحر فتنه بود گفت: در این بیان، خصوصیاتی از سوی مقام معظم رهبری برای فتنه اشاره شده و هم اینکه خصوصیاتی برای حماسه ۹ دی بیان شده که آن حرکت خودجوش مردم و آن ولایتگرایی با احساس مردم در خط دفاع از حریم مطهر سیدالشهدا (ع) یک باطل‌السحر است و هر نوع فتنه و هر نوع سحر و جادوگری که دشمنان ما در میان نظام ایجاد کنند، وابستگی این مردم به ولایت در پای ستون خیمه نظام کم نخواهد شد. وی گفت: این حضور، سحر و جادوی دشمن را از میان می‌رود و باطل می‌کند؛ فتنه ۸۸ گذشت و ۹ سال نیز از آن سپری شد، اما آنچه برای ما مهم است فتنه ۹۸ است که در سال دهم فتنه ۸۸ است؛ مقام معظم رهبری در برخی فرمایشات خود اخیرا فرمودند که استکبار جهانی و دشمن در حال زمینه سازی و زمینه‌چپنی است و دشمن درصدد است فتنه‌ای از نوع سال ۸۸ ایجاد کند و از اکنون نیز مشغول زمینه سازی برای آن فتنه است.

سیداحمد خاتمی: ظرفیت برخی سیاسیون ما به اندازه ته استکان هم نیست
 
خطیب جمعه این هفته تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر ظرفیت برخی سیاسیون ما به اندازه ته استکان هم نیست و این به معنای خودشیفتگی است. حجت الاسلام احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی-سیاسی این هفته تهران، با تشریح ابعاد مختلف خودشیفتگی سیاسی،‌اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر ظرفیت برخی سیاسیون ما به اندازه ته استکان هم نیست و این به معنای خودشیفتگی است. وی بعد سوم خودشیفتگی سیاسی را باندسالاری و حزب و گروه سالاری خواند و افزود: اکثر گروه‌های سیاسی ما در حال حاضر دچار همین بُعد از خودشیفتگی سیاسی هستند.

صفارهرندی: روزه‌گیران یمن پرورش یافته‌های ۹ دی هستند
 
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در خصوص فتوحات حماسه نهم دی اظهار داشت: ۹ دی روز تلافی و جبران آنچه بود که در روز عاشورا رخ داد. جریان خبیث فتنه‌‌گر از فرصتی سوء‌استفاده کرد که می‌دانست مردم عزادار در حسینیه ها و تکایا حضور دارند و عرصه خیابان را برای جولان انتخاب کرد. در همان روز البته با حضور نیروهای وفادار به امام حسین و انقلاب، آلودگی که توسط فتنه گران در سطح شهر ایجاد شده بود، پاک شد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همواره در برابر ریزش ها رویش داشته ایم، تصریح کرد: یکی از برجسته ترین رویش ها جوانانی هستند که در صحنه هایی بدون اینکه کسی از آنها دعوت کند، حاضر می شوند. عده ای جوان متعهد یک هفته است که دارند تحت عنوان "نجات" برای مردم مظلوم یمن روزه می گیرند و حق خود را برای هدیه به مردم مظلوم یمن ذخیره می کنند.

نقدی: عده‌ای عوامل خودباخته داخلی به دشمن آنتن دادند
 
سردار محمدرضا نقدی شامگاه جمعه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در نطنز، اظهار کرد: فتنه، آشوب و توطئه یک شمشیر دو لبه است که یک لبه آن دشمنان و کشورهای استکباری و رسانه ها و لبه دیگر آن نفوذی ها و عناصر داخلی هستند. در لبه نخست که دشمن و استکبار و رسانه ها هستند، دشمنان انقلاب در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی،با ۲۷۵ کانال رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان، تولید بیش از ۲۰۰ فیلم داستانی و سینمایی علیه ایران و همچنین چاپ کتاب های متفاوت علیه انقلاب ایران اقدام کرده‌اند. معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران گفت: تمام این حرکت‌ها، شایعه‌پراکنی‌ها و دروغگویی‌ها علیه ایران و انقلاب اسلامی هیچ اثری نداشته و حضور پرشور جوانان ایرانی در مراسم عاشورا و اربعین نمونه بارز آن است. موضوعی که برای تحریم‌ها رخ داد این بود که عده‌ای عوامل خودباخته داخلی، موضوع اقتصاد مقاومتی را فراموش کردند و به دشمن آنتن دادند، اما غافل بودند که اینها آزمایش‌های بزرگی برای آنها است.

نماینده سراوان: هیچ نقشی در تدوین مقاله دانشگاهی نداشتم
 
محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی درباره سرقت علمی منتسب به خودش بیانیه‌ای منتشر کرده است که در بخشی از آن می‌خوانیم: به اطلاع مردم شریف ایران و شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان می‌رساند که پیرو انتشار مطلبی مبنی بر منتسب نمودن مقاله‌ای به اینجانب در رسانه‌ها به استحضار می‌رساند، اینجانب و سایر اساتید همکار هیچ‌گونه نقشی در تهیه و تنظیم آن مقاله نداشته و نویسنده مسئول، دانشجو می‌باشد که بنده از منابع مقاله و تهیه و تدوین مطالب بی‌اطلاع بوده‌ام. اگر چنانچه خطا و اشتباهاتی صورت گرفته، می‌بایست دبیرخانه مسابقات کشور چین که فرصت بررسی مقاله را داشتند به چنین موردی رسیدگی می‌کردند. رشته تخصصی بنده ارتباطی با مقاله مورد نظر نداشته و فقط کار ترجمه مطالب از عهده بنده برآمده است و طبق تصوری که برخی از دانشجویان دارند و قوانین شرکت در مسابقات آنان به اجبار اقدام به درج نام اساتید و همکاران در مقاله خود به عنوان نویسنده می‌کنند تا اساتید به عنوان کمک و همراه بتوانند در مسابقات همراه آنان باشند. برای پذیرش مقاله در هر ژورنال و استفاده و ارائه می‌بایست در حیطه تخصصی خود به این کار اقدام نموده تا بتوان از مزایای آن استفاده کرد و مقاله مذکور طبق قوانین کشورمان دارای ارزش و اعتبار علمی یا ISI نمی‌باشد تا بتوان از آن رزومه‌سازی و بهره‌برداری کرد و مقام مربوطه در مسابقات در بخش پرواز ربات به تیم رباتیک تعلق گرفت و مقام بهترین مقاله به تیم کشور دیگری اهدا شد و هم‌اکنون این مقاله جزو مقالات حذفی و تأیید نشده، است.
 
ایران‌خودرو، یكی از محورهای تحقیق و تفحض از خودروسازی
 
ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: كمیته تحقیق و تفحض از صنعت خودروسازی به تازگی تشكیل شده و تقسیم كار شده اما این كار به همین زودی به نتیجه نمی‌رسد. محورهای مختلف موضوع در كمیته های تخصصی بررسی می‌شود و به نظر می‌رسد تحقيق و تفحص حتی تا 6 ماه زمان ببرد. مجلس از توان نظارتی خود استفاده می‌كند و بعد نتیجه تحقیقات را به دستگاه قضایی ارائه می‌دهیم. یكی از محورها باید بحث بدهی شركت عظام به ایران خودرو باشد. مجلس باید از ابزار تحقیق و تفحض استفاده بكند. در زمانی كه در مملكت كمبود دارد یا قانون عرضه و تقاضا به هم می‌ریزد، رانت پیش می‌آید. سی نمی خواد بپذیرد در جنگ اقتصادی هستیم. باید منتظر مشخص شدن نتیجه تحقیق و تفحص باشیم.

آیا روحانی دولت دوازدهم همان روحانی دولت یازدهم است؟
 
غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این سوال که آیا روحانی دولت دوازدهم همان روحانی دولت قبلی است به گفت: ️آقای روحانی در همان سال ۹۲ در نخستین کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد اعتدال گرا هستم و دولت من فراجناحی است؛ بنده معتقدم آقای روحانی همچنان فراجناحی، اعتدال گرا و سیاست مداری است که ساخت قدرت را به جهت اینکه از ابتدا مناصب مهمی در اختیار داشت، به خوبی درک می کند بنابراین بنده تفاوتی احساس نمی کنم. ️بر همین اساس ما همچنان باید از دولت حمایت کنیم البته بخشی از دوستان اصلاح طلب معتقدند که رویکردشان نسبت به دولت دفاع از کلیت ولی انتقاد در اجزا است که این هم یک راهبرد بوده و قابل قبول است. خبرآنلاین

افزایش آمار انتقال بیماری ایدز از طریق روابط جنسی
 
شاهین قره خانی، درمانگر اعتیاد گفت: ️در تمام دنیا به صورت معمول اولین عامل ابتلا به ایدز مقاربت های جنسی است.در ایران تا چند سال پیش آمار متفاوت بود و ما به لحاظ اولین عامل انتقال ایدز با جهان مطابقت نداشتیم، به این معنا که در ایران آن زمان بیشترین آمار ابتلا به ایدز تزریق مواد مخدر از طریق سرنگ آلوده بود. ️رسیدگی به معتادان تزریقی باعث شد که میزان ابتلا به ایدز از طریق سرنگ آلوده ثابت مانده و به سمت ایدز ناشی از رابطه جنسی کنترل نشده سوق داده شود، با این اقدامات حجم زیادی از مبتلایان به ایدز تزریقی کاسته شده و کم کم به لحاظ آمار تفکیکی در حال نزدیک شدن به آمار جهانی مبنی بر این هستیم که رابطه جنسی پرخطر عامل اول ابتلا باشد. هربار که شرایط اقتصادی دچار مشکل شده یا وضعیت درمان اعتیاد دچار چالش می شود شاهد افزایش اعتیاد تزریقی هستیم، وهر بار که درمان شرایط بهتری می یابد شاهد کاهش این آمار هستیم، یعنی به نوعی تقویت بنیه درمان اعتیاد در کشور منجر به کاهش آمار بیماران معتاد تزریقی می شود/ برنا

جزییات تازه از حادثه مرگبار اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات
 
رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: ️۲۲ آذر معاینه فنی اتوبوس منقضی شده و از سال ۱۳۹۱ نیز جزو خودروهای فرسوده بوده است. این حادثه ساعت ۱۲:۲۱ دقیقه روز سه‌شنبه در معابر داخلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده است. این اتوبوس از دانشکده فنی و مهندسی که در انتهای خط و بالاترین نقطه قرار گرفته حرکت می‌کند که در آن راننده و ۳۴ سرنشین حضور داشته‌اند. اتوبوس در ایستگاه کتابخانه توقف نمی‌کند و چند دانشجو که قصد داشتند در آن ایستگاه پیاده شوند به راننده اعتراض می‌کنند که راننده می‌گوید اتوبوس ترمز ندارد. از ایستگاه کتابخانه که متوجه می‌شود ترمز ندارد تا قبل از پیچ آخر که وارد فضای سبز می‌شود، ۶۷۵ متر را طی می‌کند. راننده احتمالاً امید داشته که بتواند با ورود به فضای سبز، سرعت اتوبوس را کاهش دهد. این در حالی است که درختان آن بخش نهال‌های کوچکی وجود داشته و کمکی نمی‌کنند. اتوبوس ۶۹ متر را نیز در فضای سبز طی می‌کند تا به این تأسیسات بتنی که مربوط به آبیاری است برسد و با آن برخورد می‌کند. سرنشینان که در انتهای اتوبوس تجمع کرده بودند، آن ضربه باعث پرت شدن آن‌ها می‌شود و آن برخورد موجب مرگ و جراحت تعدادی از سرنشینان می‌شود/ فارس

نامه وزیر آموزش و پرورش به رهبر انقلاب ‏درباره تبلیغات موسسات کنکور
 
بطحایی در یک رشته‌توییت نوشت: ️چندی پیش نامه ای را به محضر رهبری معظم انقلاب درخصوص تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه ها نوشتم که مورد لطف و نظر مساعد ایشان قرار گرفت و دستورات موثری در این خصوص صادر نمودند. از وزارت ارشاد و برادرم جناب دکتر صالحی خواسته ام تا صدور مجوز برای کتب کمک درسی را منوط به تایید کارشناسان آموزش و پرورش نماید. به برادر عزیزم مهندس رحمانی وزیر محترم صمت نیز اعلام کردم که از نظر وزارت آموزش و پرورش تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک درسی هیچ توجیهی ندارد و ارز مربوط صرف تامین سایر اقلام شود. در نامه ای به برادر عزیزم دکتر علی‌عسگری با استناد به نص صریح قانون خواسته‌ام هرگونه تبلیغات در این زمینه با مجوز وزارت آموزش و پرورش انجام پذیرد.

حمایت کارگردان معروف از تتلو
 
نظر بهروز افخمی کارگردان سینما درباره تتلو گفت: تتلو یک سلبریتی صاف و صادق است که علیه او سانسور اتفاق افتاد. تتلو با حرف ها و افکارش کاملا مقابل طبقه متوسط رو به بالا و ثروتمند قرار گرفت. این طبقه که درفضای مجازی نفوذ دارند، شکایت کردند و اینستاگرام او را بستند/برنا

ظرفیت برخی سیاسیون ما به اندازه ته استکان هم نیست
 
احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر ظرفیت برخی سیاسیون ما به اندازه ته استکان هم نیست و این به معنای خودشیفتگی است. بعد سوم خودشیفتگی سیاسی باندسالاری و حزب و گروه سالاری است، اکثر گروه‌های سیاسی ما در حال حاضر دچار همین بُعد از خودشیفتگی سیاسی هستند. هر کسی شایسته و لیاقت دارد باید در مناصب مختلف بگارگرفته شود و این ویژگی نقطه مقابل خودشیفتگی است/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار