مدیر عامل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت سهم حوزه‌های آب ریز سدهای استقلال و شمیل نیان از بارندگی‌های اخیر بسیار ناچیز بوده است.
کد خبر: ۶۹۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 30 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر عامل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت سهم حوزه‌های آب ریز سدهای استقلال و شمیل نیان از بارندگی‌های اخیر بسیار ناچیز بوده است. وی درباره‌ی اقدامات انجام شده در سازگاری با کم آبی گفت، به صورت کلی برنامه‌هایی از قبیل اقدامات سازه‌ای طرحهای اضطراری شرب شهری سازگاری با کم آبی، اقدامات غیر سازه‌ای اضطراری شرب و خدمات سازه‌گاری با کم آبی، اقدامات سازه‌ای طرحهای اضطراری شرب شهری و روستایی سازگاری با کم آبی، اقدامات سازه‌ای و غیر سازه‌ای طرحهای اضطراری کشاورزی سازگاری با کم آبی دشت میناب، اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای طرحهای اضطراری کشاورزی سازگاری با کم آبی استان اجرائی شده است.

گزارش مدیر عامل را مطالعه و راجع به آن فکر کردم، بعنوان خواننده این سئوال مطرح شد: که برای تأمین آب استان هرمزگان در سطح شهرها و روستاها برای موارد ذیل چه اقداماتی صورت گرفته است؛

1- در ارتباط با سازگاری کم آبی اقدلامات سازه یی طرح های اضطراری شرب سازگاری با کم آبی مفهوش چیست؟ در قانونمندی فرهنگ آبیاری زهکشی نام، مشخصات این طرحها، اعتبار هزینه شده، بیلان یا راندمان تأمین آب با ابتکارات و فن‌آوری روز مدیر عامل چه بوده؟ تا به این ترتیب بهره‌برداری الگوئی و از آن در مناطق مشابه استفاده شود.

2- مفاهیم، اقدامات غیرسازه‌یی اضطراری شرب شهری و روستائی، اقدامات سازه‌یی غیر اضطراری کشاورزی سازگاری با کم آبی، چیست؟ بهتر نبود که مدیر عامل مشخصات، کارایی، منطقه تحت پوشش را می‌آورد؟

می‌شود مدیر عامل آب منطقه موارد ذیل را پاسخ دهد تا شاید بهتر بتوان در خصوص مسائل آب استان هرمزگان قضاوت نمود:

1- آمار قنوات استان، همراه با معین نمودن قنوات بائر و دائر.
2- شناسنامه قنوات دائر با پارامترهای موقعیت مادر چاه، مظهر قنات، طول قنات، آبدهی، امکان توسعه قنات و افزایش بدهی، موقعیت قنات نسبت به رودخانه‌های مجاور، امکان ذخیره‌سازی سیلاب‌ها برای افزایش آبدهی.
3- اقدامات انجام شده بر روی هر رشته قنات و افزایش آبدهی فعلی هر قنات.
4- حوزه‌‌های آبریز استان هرمزگان.
5- محل‌ها و یا گزینه‌های شناسایی شده برای ذخیره سازی سیلاب‌های هر حوزه آبریز.
6- آمار پخش سیلاب‌ها، طرح های آبخیزداری که از آنها می‌توان قبل از جاری شدن سیلاب‌ها به دریا در تغذیه سفره‌های زیرزمینی بهره برداری نمود.
7- آمار چاه‌های مجاز و غیر مجاز استان.
8- چگونگی خاتمه دادن به کار چاه‌های غیر مجاز و سوق دادن بهره‌برداری از آنها در جهت تأمین آب شرب.
مطالعه راهکارهای بنیادی برای تأمین آب استان هرمزگان با پارامترهای فوق الذکر امکانپذیر می‌باشد.
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجوئی

برچسب ها: آب منطقه هرمزگان ، چاه ، سد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار