«دویست و سی‌وپنج قنات و چاه در استان کرمان با چالش کمبود آب مواجه شده‌اند (مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان روزنامه فراصنعت شماره 70 سه‌شنبه 11/02/1397)»
کد خبر: ۶۹۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 04 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، حفاظت و حراست از منابع تأمین‌کننده آب برای ارگانی که مستقیماً بایستی در بحران‌ترین شرایط پاسخگوی مردم باشد حائز اهمیت است. مطلب ارائه‌شده فوق‌الذکر از مدیرعامل محترم قابل‌ بحث و بررسی می‌باشد. 235 مورد چاه و قنات منابع اصلی تأمین آب روستایی و برای تأمین آب شرب تعیین‌کننده و باارزش بوده‌اند. در اینجا سؤالات ذیل مطرح می‌گردد:

1- از آمار ارائه شده 235 مورد چند رشته قنات و چند حلقه چاه است؟
2- تاریخ واگذاری هر قنات به آب و فاضلاب روستایی، گزارش آخرین وضعیت قنات در زمان واگذاری، نقاط ضعف و قوت آن، به عبارت بهتر آیا مدیرعامل محترم دستور تهیه شناسنامه‌ای برای هر قنات داده و نقاط ضعف آن‌ها را به‌موقع بازدید و در جهت برطرف نمودن آن‌ها اقدام نموده، که به‌این‌ترتیب یک دفعه و آن‌هم در بحران مخوف کم‌آبی امسال مسئله آن‌ها حاد و به چالش نیافتند؟
3- تاریخ اولین حفاری، عمق، میزان آبدهی هر چاه تأمین‌کننده آب مشخص است؟ تعداد دفعات کف شکنی و یا جابجایی و نوسانات کیفیت آب چگونه بوده است؟
4- وضعیت چاه‌های اطراف هر چاه آب و فاضلاب روستایی در هنگام صدور مجوز چگونه و امروز در چه وضعیتی قرار دارند؟ آیا آب و فاضلاب روستایی در جهت حفاظت از فواصل چاه تأمین آب اقدامی نموده است؟
از آنجایی‌ که پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی برای چاه‌ها و محدود شدن آب قنوات هرساله مطرح بوده است آب و فاضلاب روستایی برای مقابله به‌موقع و جلوگیری از به چالش افتادن ناگهانی چه اقداماتی انجام داده است؟
مسلم است که در صورت به کارگرفتن توان فکری مهندسی و کارشناسی، مجموعه این موارد از طرف مدیرعامل محترم مطرح نمی‌گردید و به چالش افتادن ناگهانی منابع آبی روستایی خبر از عدم کارایی مستمر و دیرینه شرکت مطروحه را دارد.
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار