تمامی ارگانها و مسئولینی که وظایفی در خصوص آب به عهده داشته‌اند علی‌الخصوص وزارت نیرو بایستی با صداقت و منطبق با اصول فنی و مهندسی اعتراف کنند که چگونه این‌ چنین بحران بی‌سابقه را به وجودآورده‌اند؟
کد خبر: ۶۹۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 04 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، بحران خشکسالی را جدی بگیریم، بد نیست بدانید که در ایران در کمربند کره زمین قرار دارد. از طرفی هم ذخایر آبی کشورمان روز به روز کاهش می‌یابد. متوسط بارش باران ایران نیز از میانگین جهانی بسیار فاصله دارد، میزان و نوع استفاده آب در کنار مصرف‌های انسانی در محیط‌زیست همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کشور ما قدم‌به‌قدم به بحران خشکسالی نزدیکتر شود. از سوی دیگر ناسا نیز در گزارش‌های متعددی هشدار داده که زمین به سمت کمبود آب پیش رفته است و دریاچه‌های بزرگ جهان در حال ناپدید شدن هستند (در هفته‌نامه سکوت).

اطلاعات فوق‌الذکر مواردی هستند که در اولین کلاس ورودی به دانشگاه‌های کشور و در اولین گزارشاتی که به دانشجویان ارائه می‌گردد درج گردیده، مسئله اینجاست که آیا با علم به این موارد توانسته‌ایم تدابیری بیندیشیم که توانایی مقابله با آنها را تقویت و طوری ماندگار نماییم که از مخاطرات زندگی‌مان کاسته شود؟ اگر این اقدامات را آغاز و پیگیری نموده باشیم انگار که بحران خشکسالی را درک و همراه به نوسانات آن برنامه داریم. در غیر این صورت یادگیری و به حافظه سپردن آنها در حد گرفتن نمره دانشگاهی بوده و بعد هم از ذهنمان پاک شده است. تمامی ارگانها و مسئولینی که وظایفی در خصوص آب به عهده داشته‌اند علی‌الخصوص وزارت نیرو بایستی با صداقت و منطبق با اصول فنی و مهندسی اعتراف کنند که چگونه این‌ چنین بحران بی‌سابقه را به وجودآورده‌اند؟ بحران ساخته و به استانمان کرمان تحمیل نشده است، بحران را ساخته‌اند، چگونه و به چه شکلی وزارت نیرو بایستی پاسخگو باشد. بدیهی است که با تحلیل درست از چگونگی شکل گرفتن بحران راه‌حلهای نهفته شده را هم می‌توانیم کشف و بحران را مهار و متوقف نماییم.
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجویی

برچسب ها: کمربند ، کره زمین ، دریاچه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار