آب ذخیره شده در دریاچه سد عالی‌ترین موقعیت تفریگاهی را برای شهرستان رفسنجان فراهم نموده و از آن‌جایی که در مجاورت جاده ترانزیتی است بهترین موقعیت گردشگری را ایجاد می‌نماید.
کد خبر: ۶۹۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 04 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، سیلاب‌هایی که هر ساله پس از هر بارندگی از مناطق کوهستانی رفسنجان به طرف احمد آباد وقفه جاری می‌شوند. وسیله خسارت و خرابی محصولات کشاورزی و یا منازل مسکونی موجود در مسیر می‌گردند. بالا بودن دبی‌های سیلابی از آن‌جایی‌که جاده ارتباطی رفسنجان- انار عمود بر مسیر سیلاب‌ها می‌باشد، معمولاً سیلاب‌ها فرصت پیدا می‌کنند که خساراتی به خاکریز‌ها و پل‌های جاده نیز وارد نمایند. برای اثبات این ادعا می‌توان مجموع شکایت‌های مردمی از جنبه‌های وارد شدن خسارت به کشاورزی، منازل مسکونی و راه را از فرمانداری و یا بخشداری محل دریافت نمایند. بررسی‌های کارشناسی انجام شده از مجموعه مناطق کوهستانی مشرف به منطقه احمدآباد دئفه نشان می‌دهد که محلی با موقعیت بسیار مناسب برای ذخیره سازی حدود سه میلیون متر مکعب از این سیلاب‌ها را دارد. با ذخیره نمودن این سیلاب‌ها می‌توان نتایج ارزنده ذیل را برای توسعه پایدارمنطقه فراهم نمود. 

1-خسارات جبران ناپذیر کشاورزی و منازل مسکونی برای همیشه مرتفع می‌گردد.
2-آب ذخیره شده در دریاچه سد عالی‌ترین موقعیت تفریگاهی را برای شهرستان رفسنجان فراهم نموده و از آن‌جایی که در مجاورت جاده ترانزیتی است بهترین موقعیت گردشگری را ایجاد می‌نماید.
3-دریاچه سد بهترین موقعیت را برای پرورش ماهی خواهد داشت.
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار