خوشحالی زائدالوصف غربزدگان داخلی از بروز کودتا در ونزوئلا نشان از ریشه فکری این جماعت دارد. ترامپ از کودتا حمایت کرد و کانال‌های اصلاح طلب به شدت از بروز کودتا خوشحالی کردند.
کد خبر: ۷۰۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸ 26 January 2019

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، فتنه تغلب اتفاقی بود که با ابزار فیس بوک و توئیتر توانست بدنه تشکیلاتی خودش را سازماندهی کند، البته در این میان پخش زنده‌های شبکه بی بی سی نیز بسیار موثر بود و در آن واحد محل تجمعات خیابانی را اطلاع رسانی می‌کند تا مسیر انقلاب رنگین در ایران سرعت گیرد.

همه می‌دانند که حزب مشارکت و کارگزاران سازندگی، حزب منحله اعتماد ملی و اصلاح‌طلبان برای آشوب طلبی سنگ تمام گذاشتند و آرامش اجتماعی را به ریختند. البته این اتفاق تنها یک بار رخ نداد، بلکه در سال 78 نیز اتفاق افتاد که تاجزاده و دوستانش در وزارت کشور نقش موثری در این جریان داشتند.

قیام اشرافیت علیه جمهوریت

ونزوئلا کشوری است که این روزها به شدت درگیر جنگ اقتصادی است، بعد از چاوز اتفاقات زیادی در کشور ونزوئلا رخ داد، در واقع فشاری که ایالات متحده تحت عنوان جنگ اقتصادی بر سر این کشور آورده بود، در میان مردم تبدیل به یک اعتراض عمومی شد.

4 یادداشت // رسانه‌های اصلاحات به کجا می‌روند؟

اقتصاددان معروف "مارک وایزبرو" می‌گوید: «واشنگتن بیش از هر جای دیگری در آمریکای جنوبی، به دنبال تغییر رژیم در ونزوئلا است. جای تعجب نیست، زیرا این کشور دارای یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان است.» امریکا و احزاب مخالف در ونزوئلا می‌خواهند شرکت نفت دولتی به بخش خصوصی واگذار شود. اما ونزوئلا اخیراً با روسیه، چین، ایران و دیگر کشورها پیمان مشارکت بسته که بر فوریت برقراری صلح در این کشور می‌افزاید.[1]

شوک جنگ اقتصادی دامن ونزوئلا را گرفت

ونزوئلا کشوری است که بیش از 90 درصد به صادرات نفت خام وابستگی دارد و شوک کاهش قیمت نفت یک فاجعه اقتصادی را در این کشور به بار آورد. وضعیت وخیم‌تر را زمانی شاهد هستیم که 70 درصد کالاهای مصرفی در ونزوئلا وارداتی هستند و با کاهش شدیدی که در ارزش پول ملی این کشور به وجود آمد واردات کالاهای مصرفی به شدت سخت شده است، زیرا دلار به اندازه کافی برای واردات کالا وجود ندارد.

1 یادداشت // رسانه‌های اصلاحات به کجا می‌روند؟

روزنامه‌ سازندگی خوشحالی خود را از کودتای در ونزوئلا اینگونه بروز داده است

بلایی که جنگ اقتصادی برسر ونزوئلا می‌آورد باعث می‌شود تا آمریکا در فکر آشوب‌های مدنی مردم باشد که جامعه به جان هم بیفتد و در این صورت خود به خود ساختار سیاسی حکومت رو به افول و زوال می‌رود. صندوق بین‌المللی پول تورم این کشور را در سال 2017 نزدیک به 720 درصد پیش بینی کرده است و برای سال 2018 بیش از دو هزار درصد برآورد شده است.

اصلاحات همراه با کودتاچیان در همه حال و همه زمان

اما این پایان ماجرا نبود، روزنامه سازندگی برای روز 6 بهمن خویش پرده از کودتایی برداشت و خوشحال و سرمست به پوشش آن پرداخت که بسیاری احتمال این اتفاق را نزدیک می‌دانستند. در حالی که امروز کشورمان بیش از پیش نیاز به ثبات، صلح و آرامش دارد، گویا محمد قوچانی مدیرمسئول همواره در توقیف این روزنامه قرار است، خط سیر اعتراضات خیابانی مجدد را تئوریزه کند.

1 یادداشت // رسانه‌های اصلاحات به کجا می‌روند؟

سرانجامی که اصلاحات برای کشور دارد، ناآرامی، خشونت و آشوب است. 

البته بعید نیست که فیل این جماعت دوباره یاد هندوستان کرده باشد و بر اساس ماموریتی تعریف نشده مطابق با آن باوری که در کتاب اشراف سیاه نوشته جانی کلمن بدان اشاره شده است، آشوب در ایران اسم رمز اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز کشور باشد.

اصلاحات با اسم رمز آشوب بیگانه نیست، همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران تلاش برای رسیدن به قدرت از هر طریق ممکن دستور کار اصلی این جریان بوده است. حالا نوبت خوشحالی زائدالوصف غربزدگان داخلی از بروز کودتا در ونزوئلا نشان از ریشه این جماعت دارد. ترامپ از کودتا حمایت کرد و کانال‌های اصلاح طلب به شدت از بروز کودتا خوشحالی کردند. /882/ی703/س

مهدی کمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار