شاهمرادی پور گفت: هدف از جشنواره ایجاد انگیزه و تقویت نظام تربیتی حلقه های صالحین است که این نظام تربیتی در بدنه ی بسیج جاری است طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هدف اصلی تربیت جوانان مومن و انقلابی است .
کد خبر: ۷۰۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 30 January 2019

یکی از هداف اصلی جشنواره تربیت جوانان مومن و انقلابی استبه گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام محمد حسین شاهمرادی پور معاون تعلیم وتربیت سپاه ثارالله استان کرمان در گفتگو با راه آرمان اظهار داشت : جشنواره برترین های شجره ی طیبه  صالحین در تاریخ ۱۱بهمن ماه امسال  طی ۲۴ مرحله و در ۲۴ ناحیه در سطح استان برگزار می شود که شاخص ترین افراد توسط کارگروه های تخصصی در سطح نواحی و استان انتخاب و معرفی می شوند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را این طور بیان کرد: هدف از جشنواره ایجاد انگیزه و تقویت نظام تربیتی حلقه های صالحین است که این نظام تربیتی در بدنه ی بسیج جاری است طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هدف اصلی تربیت جوانان مومن و انقلابی است .

وی با اشاره به ملاک ها و معیار های حلقه های صالحین بسیج گفت: حلقه های صالحین که در حال اجرا هستند ملاک ها بر اساس، محصول محور است که از جمله در حوزه های تربیتی ، امر به معروف و نهی از منکر ، موفقیت های علمی ، مباحث قرآنی، عفاف و حجاب بیشترین و برجسته ترین خروجی ها را داشته است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه در خصوص تشویقات جشنواره بیان کرد: تشویقات جشنواره در دو رکن است. اول شبکه مدیریتی که برترین ها هستند که توانسته مجموعه را پشتیبانی و مدیریت کنند و دوم ۴۱نفر ارکان را در سطح استان و ۴ حلقه ی برتر معرفی و تشویق می شوند .

شاه مرادی پور در خصوص مسابقات قرآن و بسیج با محوریت حلقه های صالحین افزود : این مسابقات در سطح استان از تابستان آغاز شده است و ودر چند مرحله برگزار شده است که از نفرات برتر به صورت هم زمان با جشنواره ی صالحین ۱۱ بهمن ماه تقدیر به عمل می آید .

وی گفت: مسابقات در ۱۱ رشته و در رده های سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال هم اقایان هم بانوان در حال برگزاری هستند

وی با بیان اینکه طرح صراط اصلی ترین محور ی که در مسابقات امسال در نظر گرفته شده است افزود :این طرح در برنامه مداوم بسیج وسپاه قرارگرفته و رشد پیدا کرده است کتابچه هایی هستند که در اختیار بسیجیان قرار می گیرد که در این کتابچه ها از سه موضوع استفاده شده است از قرآن کریم به عنوان قرآن نازل وحی و کتاب اللهی و نهج البلاغه به عنوان قرآن ناطق وصحفیه ی سجادیه در نظر گرفته شده است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه  عنوان کرد : هدف کلی این است که نسل نوجوان و جوان را به سمت قرآن و معارف قرآن ترغیب کنیم و استعدادهایی که در استان وجود دارد را شناسایی، پشتیبانی و حمایت کنیم. در حوزه های مختلف قرآنی هدف اصلی ما معارف قرآن است و به گونه ای نهادینه کردن قرآن در بستر زندگی امروز است تا افراد با زندگی قرآنی آشنا شوند و نمونه ها و ابعاد مختلف این سبک زندگی قرآنی را در  جامعه بتوانیم نهادینه کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد  : در مجموع از بین ۴۷۰نفر، نفرات برتر که در سطح استان معرفی شدند از بین آن ها ۶۳ نفر برترین های استان را معرفی می کنیم.

 انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار