وقتی نفس ها به شماره می‌افتد؛
شهرستان ریگان واقع در شرق پهناورترین استان کشور مدت بسیار زیادی است که درگیر ریزگردها و طوفان شن می باشد و این مسئله سبب شده تا زندگی برای مردم بسیار سخت شود .
کد خبر: ۷۰۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 30 January 2019

به گزارش تابناک کرمان، شهرستان ریگان واقع در شرق پهناورترین استان کشور مدت بسیار زیادی است که درگیر ریزگردها و طوفان شن می باشد و این مسئله سبب شده تا زندگی برای مردم  بسیار سخت شود و موجب مشکلات تنفسی و مراجعه افراد به مراکز درمانی شود .

بر اساس گفته مسئولین استان کرمان پس از خوزستان دومین استان ریزگردی کشور است که همواره با طوفان شن و ریزگردها دست و پنجه نرم می کند بنابراین با وجود این سختی ها مردم نیازمند همت بلند مسئولین در نهادها و ارگان های مرتبط برای مقابله با این ریزگردها هستند ؛ درست است که کارهایی تا کنون صورت گرفته اما در این وضعیت بحرانی نیازمند کار جهادی و انقلابی برای مبارزه با این ریزگردها هستیم.

امین باقری فرماندار شهرستان ریگان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با وضعیت طوفان شن و وجود ریزگردها در این شهرستان اظهار داشت : شهرستان ریگان از روز گذشته با موضوع طوفان شن و گرد و غبار مواجه شده است و میزان آلایندگی امروز صبح به ۲۰ برابر حد مجاز رسید .

وی گفت : با این وجود شرایط بسیار خطرناک بود ولی اکنون از میزان آلایندگی کم شده است ولی پیش بینی می شود که از ساعت ۱۰ صبح شدت ریزگردها افزایش پیدا کند.

فرماندار شهرستان ریگان خاطر نشان کرد: به دلیل وضعیت موجود امروز کلیه مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند ولی ادارات باز هستند.

باقری توضیح داد: طبق آخرین گزارشات ۱۹ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و راه ارتباطی حدود ۲۹ روستا مسدود شده است و در تلاش برای باز کردن این مسیرها هستیم .

وی افزود: در این شرایط توصیه می شود افرادی که دارای بیماری قلبی و تنفسی هستند و نیز افراد مسن و کودکان از منازل خود خارج نشوند .

فرماندار شهرستان ریگان گفت: محور ترانزیتی ریگان به چابهار –بم –کرمان همچنان با وجود کاهش دید باز هستند ولی اگر شرایط بحرانی تر شود احتمال مسدود شدن محور ترانزیتی وجود دارد.

 جولان ریزگردها در شرق کرمان/مسدود شدن راه ارتباطی 29 روستا در ریگان

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار