فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
ابوحمزه اظهار داشت : سپاه ثارالله استان کرمان آمادگی ایجاد اشتغال برای همه را دارد و این زمینه و بستر را فراهم کرده که به جوانان جویای کار با آموزش هایی که داده می شود در گروه های سه، پنج و هفت نفره با تسهیلات اشتغال ایجاد کند.
کد خبر: ۷۰۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 30 January 2019


آمادگی سپاه ثارالله برای ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کاربه گزارش تابناک کرمان،
 نشست خبری سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی با حضور سردار فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.

سردار ابوحمزه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری  اظهار داشت: مقام معظم رهبری کراراً به همه فرمودند باید به سمت و سویی بریم که هم مردم دار ، هم مردم یار باشیم.

وی افزود: با شکل گیری بسیج سازندگی در سال 79  کارهای و   فعالیتهای زیاد و گسترده ای  را سپاه  بسیج انجام داده است.

فرمانده سپاه ثارالله با اشاره به فعالیتهای عمرانی و غیر عمرانی افزود: سپاه در عرصه محرومیت زدایی حدود 108 هزار و 764 پروژه عمرانی را با مبلغی بیش از 2 هزار و 433 میلیارد تومان و در حوزه های غیرعمرانی نیز 119 هزار و 624 پروژه را با بودجه 501 میلیارد و 410 میلیون تومان در دستور کار قرار داده، و  تاکنون 158 هزار پروژه با اعتباری بیش از یک هزار و 816 میلیارد تومان در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم به بهره برداری رسیده و مابقی در دستور کار است.

ابوحمزه گفت: در استان کرمان نیز 2 هزار و 691 پروژه عمرانی با اعتبار 67 هزار و 821 میلیارد تومان مبلغ کل قرار داد، بوده که 30 هزار و 807 هزینه شده است و باید فرهنگ محرمیت زدایی را از بین ببریم زیرا محرومیت ارزش نیست، باید زمینه ای فراهم کنیم آن بخشی از کار را که فرد نمی تواند انجام بدهد، نظام و دستگاه های مختلف کمک کنند و بار اصلی را باید خود فرد تحمل کند و اینکه صفر تا صد را انجام بدهیم، اشتباه است و اگر این روند را ادامه بدهیم، حالا حالاهااز محرومیت جدا نمی شویم.

وی ادامه داد: 26 مورد احداث و مرمت یادمان شهدا را داشتیم که یکی از فعالیت های ستاد کنگره است و بعد از کنگره گلزار حتی تک مزاری بدون ساماندهی نخواهیم داشت؛ همچنین در استان یک هزار و 120 باب منزل برای محرومین احداث یا تکمیل شده و 461 مسجد تعمیر و احداث داشتیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به احداث و مرمت 241 پایگاه و آمفی تئاتر در استان، آبرسانی، تصفیه خانه و کانال آب در 55 روستا، احداث خانه عالم در روستاهای محروم به 55 باب، احداث و تکمیل 50 مدرسه با کمک آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، احداث و تکمیل 41 راه روستایی، 32 مورد مجموعه ورزشی، احداث سرویس بهداشتی 377 چشمه بیشتر در جنوب و شرق استان، احداث و تکمیل ۲۵ خانه بهداشت، احداث ۳۲ حمام و... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در کنگره شهدا، محرومیت زدایی را محور کار قرار دادیم و یکی از فعالیت ها تهیه و توزیع جهیزیه برای خانواده های بی بضاعت است که 3 هزار و 268 سری جهیزیه توزیع شده است؛ اظهار داشت: منابع آن از دفتر رهبری، سپاه و خیرین تأمین شده و خیران استان می توانند در این زمینه همکاری داشته باشند.

 ابوحمزه با اشاره به توزیع 13 هزار و 403 سبد البسه و پوشاک، سبدهای معیشتی به تعداد  8 هزار و 112 مورد، 6 هزار و 843 سبد لوازم التحریر و... هم اشاره و بیان کرد: یکی از برجستگی های مناطق محروم، افراد نخبه و با استعدادهای عجیب هستند که به دلیل فقر نمی توانند به مدارج بالاتر علمی برسند و باید رسانه ها در این زمینه کمک کنند؛ آنها به دلیل مشکل مادی از ادامه تحصیل باز می مانند.

فرمانده سپاه ثارالله افزود: یک هزار و 380 سبد بهداشتی درمانی تهیه و در مناطق محروم توزیع شد و  260 نفر به مشهد مقدس اعزام شدند؛ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای بسیج سازندگی برپا شده است.

وی از افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و رونمایی از یک هزار و 393 پروژه در روز شنبه( 13 بهمن) در سپاه خبر داد که طی یک سال این تعداد پروژه در استان اجرا خواهد شد و در راستای 40 هزار پروژه مورد اشاره فرمانده کل سپاه است که 70 درصد از این تعداد پروژه جدید و 30 درصد پروژه های نیمه تمام است که قرار است تا هفته دفاع مقدس 98 کامل شود.

سردار ابوحمزه از ولع، علاقه و عشق زیادی که در این حوزه در جوانان وجود دارد و نیز از جوانان زیادی که برای اعزام به مناطق عملیاتی و علاوه بر آن برای حضور در جبهه مقاومت مراجعه می کنند، سخن گفت و افزود: راهپیمایی 22 بهمن امسال خواهیم دید میلیون ها جوان شرکت خواهند کرد و باید نگاه را نسبت به جوانان درست بکنیم و ما مسؤلان، تریبون داران و رسانه ها باید کار کنند؛ نباید جفا کنیم و بگوییم جوانان از انقلاب بریدند؛ جوانان ظرفیت عظیم و فرصت هستند.

وی در ادامه ارائه گزارش فعالیت های سال جاری اعلام کرد: اردوهای هجرت 3 با حضور دانش آموزان برای مرمت و بهسازی، غنی سازی اوقات فراغت، امور فرهنگی، نماز جماعت و ... به تعداد 2 هزار و 343 نفر انجام شده، 155 کارگاه در زمینه اقتصاد مقاومتی در تولیدی و صنایع دستی و تبدیلی راه اندازی و افراد زیادی مشغول به کار شده‌اند.

ابوحمزه اظهار داشت: سپاه ثارالله استان کرمان آمادگی ایجاد اشتغال برای همه را دارد و این زمینه و بستر را فراهم کرده که به جوانان جویای کار  با آموزش هایی که داده می شود در گروه های سه، پنج و هفت نفره با تسهیلات  اشتغال ایجاد کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: مشکل این است فرهنگ کار برای جامعه ما جا نیفتاده و همه فکر می کنند باید پشت میز بنشینند و حاضر نیستند آموزش ببینند و کار کنند؛ دستگاه های زیادی در ایجاد اشتغال زحمت می کشند و ما به کمک دستگاه ها آمده ایم و جوانان باید فرهنگ پشت میز نشینی را کنار بگذارند.

وی به ساخت مسجد، حسینیه، خانه عالم و ارائه خدمات و برنامه های مختلف توسط 4 هزار و 393 دانشجو و طلبه هم اشاره و تصریح کرد: جشنواره برترین رسانه های استان- ابوذر- در دوم اسفندماه و  بایادواره شهدای خبرنگار و رسانه برگزار و از محصولات کمیته فضای مجازی رونمایی می‌شود.

سردار ابوحمزه افزود: علی رغم همه تهدیدات، آسیب‌هایی که استکبار و دولت های مرتجع منطقه و اسرئیل و منافقین و ضدانقلاب ایجاد کردند، توفیقات زیادی در 40 ساله انقلاب داشتیم.

وی  تصریح کرد: ایران نخستین تولیدکننده داروی گیاهی جهانی مقابله با ایدز ایران، نخستین تولید کننده پودر استخوان در جهان، تولیدکننده قایق پرنده رادار گریز با سرعت 851 کیلومتر، هشتمین تولیدکننده اورانیوم 20 درصد در دنیا، سومن تولیدکننده داروی ام اس در دنیا، تنها تولیدکننده پرینتر سه بعدی میکروسکوپی دنیا، از 5 ارتش سایبری قدرتمند دنیا، تنها تولیدکننده ایمپلنت چشمی در دنیا، چهارمین کشور در دستیابی به فناورین نوین درمان بیماری های روابط زناشویی در دنیا، سومین تولیدکننده دکل های انتقال برق در دنیا و... است که باید رسانه نقش خود را خوب ایفا کنند و برای حقظ کردن توفیقات، در هر مسولیتی به وظیفه خود به خوبی عمل کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه 22 بهمن امسال شرایط و ویژگی های خاصی دارد، با تأکید بر نقش رسانه ها در جهت دادن اقشار مختلف مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطر نشان کرد : حضور قوی و وسیع مردم مشت های محکمی به دهان امریکا و صهیونیست و عوامل دخلی است که تلاش کردند بگویند امسال کار نظام تمام است اما به کوری چشم دشمنان، انقلاب 40 ساله شد و دهها چهل سال را خواهد داشت تا به انقلاب جهانی حضرت حجت متصل شود.

انتهای پیام/حسن عباسی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار