هفتواد گزارش می دهد؛
خبرنگار نشریه هفتواد تلاش فراوانی برای برقراری ارتباط با مسئولین ذیربط در شهرداری و راهنمایی و رانندگی شهر کرمان انجام داد اما متأسفانه موفق به شنیدن پاسخ مسئولین نشدیم.
کد خبر: ۷۱۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۳ 04 February 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از نشریه هفتواد، که قصد دارد در این شماره خود به بررسی یکی دیگر از معضلات شهری کرمان پرداخته و انتظار می‌رود مسئولین شهرداری و راهنمایی و رانندگی در جواب این معضل حل نشده پاسخ درخور و مناسبی ارائه دهند.

با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن امور زندگی در شهرها و روستاها به این سمت کشیده شده و جدا از فوایدی که در تسریع کارها دارد اما مضرات فراوانی هم دارد.
دود، آلودگی صوتی و مشکلات جسمانی ناشی از آن ها تنها گوشه‌ای از آسیب های استفاده از وسایل نقلیه محسوب می‌شود.
از آنجایی که شهر کرمان به یکی از شهرها با ترافیک بالا تبدیل شده چندین سال قبل مسئولین تصمیم گرفتند برای کنترل ترافیک و کم شدن آلودگی در شهر کرمان ورود کامیونها و وسایل نقلیه سنگین به این شهر را ممنوع کنند.

سال‌ها از تصویب این قانون می‌گذرد اما آنچه دیده می‌شود و لمس آن کار ساده‌ای است تخطی از قانون و دور زدن آن است.
به دنبال مراجعه یکی از شهروندان کرمانی به دفتر نشریه هفتواد و طرح معضل وجود کامیونها در سطح شهر به ویژه بلوار پیروزی( خیابان سام ) بر آن شدیم تا با طرح این مسئله در شهرداری کرمان علاوه بر جویا شدن علت این امر از مسئولین درخواست کنیم تا هر چه زودتر این مشکل را حل نمایند و اسباب آسایش و آرامش شهروندان را فراهم نمایند.

کامیون ها عامل سلب آسایش اهالی بلوار پیروزی ( خیابان سام ) و خیابان امام کرمان!

یکی از اهالی بلوار پیروزی ( خیابان سام) در گفتگو با خبرنگار هفتواد اظهار داشت: در همه شهرها ساعاتی مشخص برای ورود و خروج کامیون ها وجود دارد و کامیون‌ها تنها در محدوده‌های خاصی از شهر اجازه عبور و مرور دارند اما متأسفانه در شهر کرمان کامیون ها با تخطی از قانون در همه نقاط شهر به ویژه در بلوار پیروزی و خیابان امام در حال رفت و آمد هستند.

از قدیم انبار عمده فروش ها یا در پشت مغازه‌ها و یا در گوشه‌ای از آنها قرار داشته و کامیون‌ها در اینجا بار خود را تخلیه می‌کردند اما اکنون شهر شلوغ و پرترافیک شده و دیگر شباهتی به بیست یا سی سال قبل ندارد.

این شهروند کرمان افزود: در هر لحظه از شبانه روز کامیون ها با پلاک‌های مختلف از تمام استانها به شهر وارد می شوند، رفت و آمد کامیون ها، خطرات ناشی از این عبور و مرور و نحوه رفتار رانندگان به معضلات اساسی در این منطقه تبدیل شده است.

صدای ناشی از این کامیون ها و دود آنها هم باعث ایجاد مزاحمت ها برای ساکنین این منطقه شده است و همین امر سبب شده بارها اهالی به ارگانهای مختلف شکایت کنند اما هر بار بی نتیجه بوده است.

وی عنوان کرد: تاکنون بارها به راهنمایی و رانندگی مراجعه کردیم ، بارها با 197 تماس گرفتیم به بازرسی راهنمایی و رانندگی مراجعه کردیم و حتی به مأمورین گشت هم اعتراض کردیم اما کسی توجه نمی‌کند.

جالب اینجاست که یک پایگاه راهنمایی و رانندگی در میدان خواجوی کرمانی قرار دارد بنابراین گشت‌های راهنمایی و رانندگی برای رسیدن به این مرکز باید از این خیابان عبور کنند و با وجود اینکه این کامیون ها را می‌بینند که تخلف آنها نیز محرز است اما اقدامی انجام نمی‌دهند.

این شهروند کرمانی تأکید کرد: سالهاست به دنبال حل این مشکل هستیم اما تاکنون موفق به حل آن نشدیم و هیچ کمکی از سوی شهرداری و راهنمایی و رانندگی صورت نگرفته است.

این سوال برای من پیش آمده است که آیا اگر خانه یکی از مسئولین کرمانی در این خیابان بود این خیابان باز هم چنین وضعیتی داشت؟
لازم به ذکر است که این موضوع حتی فعالیت پاکبانان و رفتگران را هم تحت تأثیر قرار داده و این بندگان خدا هر چقدر هم که زحمت بکشند باز هم خیابان ها در اثر عبور و مرور و تخلیه بار کثیف است.

قابل توجه شهرداری کرمان
در اثر وارد شدن کامیون ها به پیاده‌روها قسمت زیادی از سنگ فرش پیاده‌روها شکسته شده و هیچ کس به فکر نیست، در بعضی قسمتها نیز شهرداری برای جلوگیری از ورود کامیونها مانع ایجاد کرده که متأسفانه توسط مغازه داران این موانع شکسته شده و کامیون‌ها به راحتی وارد پیاده رو می‌شود.

سوال اینجاست چه کسی مسئول رسیدگی به این وضعیت نابسامان است؟
با توجه به تماسهای مکرری که با شهرداری و معاونت خدمات شهری داشتیم موفق به دریافت پاسخ نشدیم.
البته این مشکل تنها به خیابان سام ختم نمی‌شود و متأسفانه در خیلی از مناطق دیگر هم به وفور مشاهده می‌شود یکی دیگر از ساکنین بزرگراه امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار هفتواد اظهار داشت: جلو منزل ما یک زمین خالی وجود دارد که متعلق به شهرداری کرمان است در واقع این زمین در طرح شهرداری قرار دارد و قرار است به یک خیابان تبدیل شود.
متأسفانه سالها گذشته و شهرداری حتی این موضوع را پیگیری نکرده است و همین عدم پیگیری این زمین را به پارکینگ کامیونهای مختلف تبدیل کرده است.

این شهروند کرمانی ضمن ابراز تأسف فراوان بیان کرد: زندگی ما به خاطر این کامیون ها مختل شده شب و نیمه شب، گاه و بی گاه این کامیونها روشن می‌شوند علاوه بر تولید صدای آزاردهنده سبب آلودگی منزل ما می شوند به طوری که پذیرایی خانه پر از دود می شود.

گاهاً که صاحبان این کامیون‌ها به تعمیر آنها می‌پردازند بوی ناشی از گازوئیل تمام خانه را پر می‌کند و متأسفانه کسی پیگیر این نقض آشکار قانون و سلب آسایش مردم نیست.
بارها به صاحبان این کامیون‌ها تذکر داده ایم اما فایده‌ای نداشته و مسئولین هم اقدامی انجام نمی‌دهند حال این سوال برای من پیش آمده است که اگر ورود کامیون به شهر ممنوع است پس این همه کامیون در شهر چه می کنند؟ چرا هیچ یک از نهادها جلوی این نقض آشکار قانون را که موجبات سلب آسایش مردم را فراهم کرده است نمی گیرند؟

خبرنگار نشریه هفتواد تلاش فراوانی برای برقراری ارتباط با مسئولین ذیربط در شهرداری و راهنمایی و رانندگی شهر کرمان انجام داد اما متأسفانه موفق به شنیدن پاسخ مسئولین نشدیم.
گزارش از: زهرا سلیمانی‌فرد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار