سیاست خارجی ما اساساً در اختیار دولت نیست و نهادهایی مانند شورای عالی امنیت ملی در آن نقش دارند که مصوبات این شورا هم باید به امضا و تأیید مقام معظم رهبری برسد.
کد خبر: ۷۱۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 04 February 2019

 «محمود صادقی» نماینده فراکسیون امید مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «توهم توطئه» نوشت: «از لحن برخی‌ها می‌توان این طور استنباط کرد که مخالفت‌ها با لوایح پالرمو و CFT رنگی از رقابت‌های جناحی و سیاسی دارد…در رابطه با این لوایح به گونه‌ای توهم توطئه داریم و این در حالی است که حدود ۱۵۰ کشور دنیا این معاهدات را پذیرفته‌اند».

صادقی در ادامه نوشت: «دولت، نماینده حاکمیت است و اگر برجام را امضاء کرده، به عنوان نماینده حاکمیت و نه به صورت شخصی این را کار را انجام داده و به نتیجه رسانده است، این در حالی است که سیاست خارجی ما اساساً در اختیار دولت نیست و نهادهایی مانند شورای عالی امنیت ملی در آن نقش دارند که مصوبات این شورا هم باید به امضا و تأیید مقام معظم رهبری برسد. باید بدانیم برجام مسأله کل حاکمیت است».

چندی پیش «فائزه هاشمی» گفته بود: «سیاست خارجی ما که باعث بخش عمده‌ای از فشارهای اقتصادی به جامعه است و مانع ورود دلار به کشور شده و تحریم‌ها را ایجاد کرده، در اختیار رئیس‌جمهور نیست».


«بی مسئولیتی» و «فرافکنی» از ویژگی‌های بارز طیف اصلاح طلب است. این جماعت به هیچ عنوان مسئولیت عملکرد خود را نپذیرفته و قصور و تقصیر خود را به گردن دیگران می‌اندازند.

در سال ۹۲ و با آغاز به کار دولت یازدهم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود یقین به سرانجام مذاکره با شیطان بزرگ و هم‌پیمانانش، به‌واسطه ایده دولت که راه‌حل مشکلات را در مذاکره با آمریکا و هم‌پیمانان این کشور می‌دید و با هدف بالابردن ظرفیت فکری ملت، مجال مذاکره و توافق را برای دولت فراهم کردند، همچنان‌که بیشترین حمایت را از تیم مذاکره‌کننده با وجود بی‌اعتمادی مطلق به آمریکا انجام دادند.

رهبر معظم انقلاب- آبان ۹۲- در دیدار دانش‌آموزان فرمودند: «بنده همچنان که گفتم خوشبین نیستم؛ من فکر نمی‌کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌ای است و پشتوانه تجربی ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادی ندارد امّا لازم است ملت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه دیپلماسی فعالیت می‌کنند، کار می‌کنند، قرص و محکم حمایت می‌کنیم، اما ملت باید بیدار باشد، بداند چه اتفاقی دارد می‌افتد [تا] بعضی از تبلیغاتچی‌های مواجب‌بگیر دشمن و بعضی از تبلیغاتچی‌های بی‌مزد و مواجب از روی ساده‌لوحی نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند. یکی از ترفندها و خلاف‌گویی‌ها این است که این‌جور القا کنند به افکار عمومی مردم که اگر ما در قضیه هسته‌ای، تسلیم طرف مقابل شدیم، همه مشکلات اقتصادی و معیشتی و غیره حل خواهد شد؛ این را دارند تبلیغ می‌کنند. البته تبلیغاتچی‌های خارجی با شیوه‌های کاملاً ماهرانه تبلیغاتی خط می‌دهند، در داخل هم بعضی از روی ساده‌لوحی و بدون اینکه نیت سوئی داشته باشند، بعضی هم واقعاً از روی غرض همین را دارند تبلیغ می‌کنند که "اگر ما در این قضیه کوتاه آمدیم و تسلیم شدیم در مقابلِ طرف مقابل، همه مشکلات اقتصادی و مانند اینها حل خواهد شد"؛ این خطا است».

لازم به ذکر است که روحانی- شهریور ۹۳- در نشست خبری گفته بود: «دولت و رئیس‌جمهور مسئول مذاکرات است و امروز هم گفتم که من مسئولیت تمام کارها را برعهده می‌گیرم». محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز-آذر ۹۲- گفته بود: «مسئولیت مذاکرات با من است».

متاسفانه فعالین اصلاح طلب در اقدامی مغایر با منافع ملی، بجای پاسخ منطقی و کارشناسی و فنی به منتقدان FATF، طیف مقابل را به توهم توطئه محکوم می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب- ۱۴ خرداد ۹۵ در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) - فرمودند: «بعضی اصل دشمن را انکار می‌کنند. وقتی ما میگوییم دشمن داریم، میگویند "آقا، شما دچار توهّمید؛ توهّم توطئه". خود این مطرح کردن توهّم توطئه، به‌نظر ما یک توطئه است؛ برای اینکه حسّاسیّتها را کم کنند».

منبع: مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار