بحران روزافزون بالا آمدن آب‌های زیر سطحی دل هر شهروندی را که در شهرکرمان زندگی می‌کند به درد می‌آورد، بخصوص زمانی‌که مسئولین با صراحت آنرا به بمب خفته تشبیه می‌نمایند.
کد خبر: ۷۱۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 09 February 2019

به گزارش تابناک کرمان، حسن اشرف‌گنجویی: کارشناس بازرسی استانداری کرمان بودم که شکایات مستمر درخصوص وضعیت خطرناک آب‌های زیر سطحی شهر کرمان برای رسیدگی بهم ارجاع می‌گردید. بالا آمدن سطح آب‌های زیر سطحی وسرعت پیداکردن بطرف بحران به این فکر افتادم که در اولین گام بایستی اطلاعات از اداره کل زمین شناسی استان دریافت نمایم، نامه‌ای با مضمول ذیل :

1ـ مطالعات وبررسی‌ها انجام شده در ارتباط با بالا آمدن آب‌های زیرسطحی شهرکرمان.

2ـ چگونگی شدت و یا ضعف ارتفاع گرفتن آب‌های زیرسطحی.

3ـ جنس لایه‌های بشقاب در برگیرنده آب‌های زیر سطحی ازسطح زمین تا لایه جمع‌آوری کننده.

4ـ وضعیت گسل‌ها، درز و شکاف‌ها، ناودیس‌ها، طاقدیسها، شیب وامتدادها، وضعیت لایه‌های ذخیره کننده آب‌های زیر سطحی.

5ـ فنس دیاگرام لایه‌های زمین از سطح زمین تا لایه‌های ذخیره کننده آب‌های زیر سطحی.

6ـ آخرین نتایج تحقیقاتی سازمان زمین شناسی استان در خصوص چگونگی مهاربحران.
7ـ دستور کارها و پیشنهادات زمین شناسی برای حل بحران.

ارائه و خواستار پاسخ شدم. متأسفانه با صراحت نسبت به تمامی سئوالات فوق‌الذکر جواب منفی و اعلام نمودند که مسائل اشاره شده تاکنون برای سازمان ما مطرح نبوده است. بحران روزافزون بالا آمدن آب‌های زیر سطحی دل هر شهروندی را که در شهرکرمان زندگی می‌کند به درد می‌آورد، بخصوص زمانی‌که مسئولین با صراحت آنرا به بمب خفته تشبیه می‌نمایند.
چگونه است درشرایطی که اساس برنامه‌ریزی برای راه یافتن به حل بحران پیدا کردن شناخت جامع از زمین شناسی بشقاب ذخیره کننده آب‌های زیرسطحی می‌باشد، هیچ‌گونه اطلاعات زمین‌شناسی وجود نداشته باشد. امید است که با توجه به موارد هفت گانه فوق‌الذکر برای پیدا کردن راهکارهای حل بحران قدم‌های ارزنده برداشته شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار