کد خبر: ۷۱۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 14 February 2019
 دانشجویان دانشگاه‌های مختلف یاسوج در اعتراض به لوایح CFT و پالرمو تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در اعتراض به لوایح cft و پالرمو در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تجمع کردند.

دانشجویان یاسوجی خواستار عدم تصویب FATF و پالرمو و رد قاطع این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جمع این دانشجویان گفت: آمریکا و هم پیمانانش با تاسیس نهادهای مختلف بین المللی در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنبال گسترش جریان سلطه هستند.

ستار هدایتخواه افزود: به دنبال تاسیس این نهادها مجموعه از معاهدات،کنوانسیون‌ها و پیمان نامه بین المللی از جمله FATF را طراحی کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت با وجود این همه ادعا در عرصه دیپلماسی با بی دقتی در ذیل برجام برای پذیرفتن  FATF متعهد می‌شود، ادامه داد: در سال 94 وزیر وقت اقتصاد به طور رسمی پیوستن ایران را اعلام می‌کند.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه دولت با وجود قوانین داخلی که داریم تاکید دارد باید معاهدات FATF را بپذیرد و عضویت پیدا کند در راستای نگاه حاکم بر دولت یعنی راهی برای برطرف کردن مشکلات جز ارتباط با آمریکا و چند کشور خارجی نیست، بوده است.

هدایتخواه با تاکید بر اینکه برخی در دولت معتقد بوده بدون ارتباط با آمریکا و چند کشور اروپایی نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، بیان کرد: این نگاه آنان را خیر می‌دانیم ولی به سختی اشتباه می‌کنند زیرا دلیل بسیاری از مشکلات در دخل کشور و به ضعف‌های داخلی از جمله مدیریت‌ها بر می‌گردد.

وی پیوستن به FATF  را خود تحریمی دانست و افزود: در صورت پیوستن، باید 178 فرد و نهاد در لیست تحریم آمریکا به دلایل واهی را باید در داخل کشور نیز توسط نهادهای مالی و بانکی خود نیز تحریم کنیم.

هدایتخواه خاطرنشان کرد: مردم در راهپیمایی 22 بهمن حرف شان زدند و تمام مشکلات و سختی‌های موجود پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و مسئولان باید روحیه جهادی برای حل مشکلات داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار