عدم حضور دکتر پورابراهیمی که ریاست یکی از مهمترین کمیسیونهای تخصصی مجلس را برعهده دارد آن هم در ایام بررسی لایحه بودجه 98 و آن هم در روزی که مباحث مهم مالیاتی در مجلس در حال بررسی است کمی سؤال برانگیز می‌باشد.
کد خبر: ۷۱۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 22 February 2019

به گزارش تابناک کرمان، نمایندگان ملت در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1398 کل کشور پنجشنبه 1397/12/2 مباحث مهمی را در خصوص موضوعات مالیاتی بررسی کردند.

اما نکته قابل توجه غیبت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در روزی است که مباحث مهم مالیاتی مرتبط با لایحه بودجه 98 در مجلس در حال بررسی است.
غیبت یا بهتر است بگوییم ناپدید شدن «دکتر پورابراهیمی» به نفع دولت که ریاست یکی از مهمترین کمیسیونهای تخصصی مجلس را برعهده دارد، در ایام بررسی لایحه بودجه 98 آنهم در روزی که مباحث مهم مالیاتی توی مجلس در حال بررسی است کمی سؤال برانگیز می‌باشد و این شائبه را ایجاد می‌کند که ایشان در راستای جانبداری از دولت خود را از بررسی و موشکافی لایحه بودجه کنار کشیده است.

غیبت رئیس کمیسیون اقتصادی از آن جهت قابل تأمل است که پس از بررسی خبرنگار تابناک مشخص شد، علت غیبت دکتر پورابراهیمی حضور در همایشی نه چندان مهم در یکی از شهرستانهای استان اصفهان بوده است.

در حالی که مشکلات اقتصادی باعث فشار مضاعف بر مردم شده و به فرموده رهبر معظم انقلاب وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم سؤال اینجاست در ایامی که مهمترین «نقشه راه سالانه کشور» داخل مجلس در حال بررسی است آیا حضور رئیس یکی از تخصصی ترین کمیسیونهای مجلس در همایشی که به نوعی منطقه‌ای محسوب می‌شود ضروری و واجب‌تر از بررسی لایحه بودجه است.

غیبت غیرموجه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مهمترین روز بررسی لایحه بودجه!!!

آیا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که مسئولیت مهمترین کمیسیون خانه ملت که به نوعی ریل گذار حرکت دولت است را برعهده دارد باید در این ایام در مجلس و در تلاش برای قانون‌گذاری صحیح و بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور باشد یا در حال سخنرانی در همایش!!! وظیفه نماینده قانون گذاری و نظارت است، یا سخنرانی جلوی دوربینهای تلویزیونی؟

این موضوع از آن جهت قابل تأمل تر می‌شود که متأسفانه به غیر از آقای رئیس برخی دیگر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این روز مهم به جای حضور در صحن علنی به این مراسم (بخوانید تور تفریحی) رفته بودند.
آیا واقعاً حضور در این مراسم با اهمیت‌تر از بررسی لایحه بودجه 98 است؟ آقای رئیس کمیسیون پاسخ دهد دستاورد حضور در این همایش برای کشور چیست؟غیر از غش کردن به سمت دولت معنی دیگری دارد.
از نکات جالب دیگر اینکه در حاشیه حضور در این همایش رئیس کمیسیون اقتصادی بدون توجه به گلایه‌های برخی از نمایندگان استان اصفهان از عملکرد مدیران ذوب آهن و بدون هماهنگی با اعضای مجمع نمایندگان نشستی هم با مسئولان ذوب آهن داشته است. البته از مفاد موضوعات مطرح شده در این نشست صمیمانه فعلاً اطلاعی در دست نیست اما گویا این دیدار و بازدید از این کارخانه نیز از بررسی لایحه بودجه و حضور در جلسه علنی صحن مجلس واجب تر بوده است.

متأسفانه هنر برخی از مسئولان کشور شعار بدون عمل است و به این منظور با شرکت در برخی همایش ها و مراسم به فکر مطرح کردن خود هستند. در شرایط فعلی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همه زمینه ها خصوصاً در حوزه اقتصادی باید جهادی عمل کرد انتظار این است نمایندگان مردم در این زمینه پیشقدم باشند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار