سرلشکر حاج قاسم سلیمانی  در اجلاسیه کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان:
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه دفاع مقدس در نمایان کردن فرهنگ اسلام بالاترین تاثیر را پس از انقلاب داشت، اظهار کرد: مدافعین حرم به واسطه دفاع مقدس بوده است و اگر آن فرهنگ عملی انجام و ثبت نشده بود دفاع از حرمین به این شدت شکل نمی گرفت و دفاع از حرم در حقیقت دفاع از حرم و انسانیت بود.
کد خبر: ۷۲۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ 28 February 2019
دفاع مقدس در نمایان کردن فرهنگ اسلام بالاترین تاثیر را پس از انقلاب داشت
 
به گزارش  تابناک از کرمان، صبح امروز  سرلشکر حاج قاسم سلیمانی  در اجلاسیه کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در مصلی کرمان با حضور سه شهید گمنام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) گفت: خداوند سبحان را سپاسگزارم که در این کنگره ارزشمند که به یاد شهدای استان کرمان و استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان و شهدایی که در بستر لشکر ارزشمند ثارالله رزمیدند و از نظام و اسلام دفاع کردند حضور دارم.

وی ادامه داد: به عنوان یک کرمانی از همه دست اندرکاران این کنگره بسیار  تشکر می‌کنم که در طول یک هفته این کنگره پیوسته استمرار داشته و امروز روز اختتامیه آن می‌باشد.

سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: دست پرحکمت مقام معظم رهبری را به دلیل بیانات بسیار ارزشمندشان که در طلعیه این کنگره برای مردم کرمان بیان داشتند به نیابت از همه شما می‌بوسم و از خداوند طول عمر با برکت برای آن بزرگوار خواستارم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره اقدامات ارزشمندی انجام شده است بیان کرد: برنامه‌های ارزنده‌ای در این کنگره اجرا شد که قابل درس بود و ارزش پاسداشت شهدا به این کنگره‌هاست.

سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: علمای کرمان در صدر مجاهدت‌ها در قبل و بعد از انقلاب بودند و در زمان دفاع مقدس اغلب علمای کرمان یا فرزندانشان در دفاع مقدس شرکت کردند و به شرف جانبازی نائل آمدند و یا آنها افتخار پدر شهید پیدا کردند.

وی اظهار داشت: ‌استان کرمان در دفاع مقدس دارای جمعیتی بیش از یک میلیون ‌ نفر ‌بود که بالغ بر 120 هزار رزمنده را به دفاع مقدس اعزام کرد و سهم کرمان سهم ارزنده‌ای به نسبت جمعیت در دفاع مقدس است.

سرلشکر حاج قاسم سلیمانی با بیان این مطلب که اولین منبری که بحث مرجعیت مقام معظم رهبری را اعلام کرد از کرمان بود، تصریح کرد: در کنار گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، باید یاد و نام مردم استان کرمان را گرامیداشت.

وی افزود: برای اینکه فرهنگ یک جامعه نمایان و ماندگار شود باید بر ارزش‌هایی که در ماندگاری این فرهنگ مؤثر بوده‌اند تأکید شود، لذا هیچ چیزی به اندازه دفاع مقدس اثرگذاری نخواهد داشت.

سلیمانی فرهنگ دفاع مقدس را یک فرهنگ حقیقی دانست و عنوان کرد: علت برگزاری راهیان نور و کنگره‌های شهدا به دلیل این است دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد که در دیگر آثار انقلاب این ویژگی ها برجسته نیست.

وی با بیان این مطلب که دفاع مقدس تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کرد افزود: دفاع مقدس دو نتیجه مهم را در بعد فرهنگی به منصه ظهور رساند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس در نمایان کردن فرهنگ اسلام بالاترین تأثیر را پس از انقلاب داشت، اظهار کرد: مدافعین حرم به واسطه دفاع مقدس بوده است و اگر آن فرهنگ عملی انجام و ثبت نشده بود دفاع از حرمین به این شدت شکل نمی‌گرفت و دفاع از حرم در حقیقت دفاع از حرم و انسانیت بود.

سلیمانی اظهار داشت: در مسئله شهید چند نکته مهم وجود دارد که باید همه توجه کنند زیرا تمام بدن ما غرق در خون شهداست و شاید بیشتر به دلیل حمایت از خون شهدا مورد مواخذه قرار بگیریم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدار انقلاب اسلامی عنوان کرد: تکلیف بر ما بسیار سنگین است زمانی می‌توانیم بگوییم حقمان را ادا کرده‌ایم که خداوند وصل شهدا را به ما عطا کرده باشد .

سلیمانی با اشاره به خصوصیات مهم شهدا تصریح کرد: شهید خود را از نعمت‌های مادی و دنیوی محروم می‌کند و فرصت عمرش را برای آنکه ارزشمند است صرف می‌کند. اینکه گفته می شود شهید قبل از شهادت خود به فیض شهادت می‌رسد یک واقعیت است و در واقع شهادت به دست آوردن نتیجه زحمت هاست همانطور که علما بزرگ بین علم به خدا و شهادت ربط می‌دهند و می‌گویند شهید با معرفتی که پیدا می‌کند بالاتر از علم به خداوند است در واقع ابتدا آثار شهادت در درون شهدا نمایان می‌شود سپس به شهادت می‌رسند.

شهدا دو جهاد انجام می‌دادند و پیروز می‌شدند ( جنگ با دشمن درون و بیرون )

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: شهید با عمل به حکم خدا این علم را پیدا می کند و هر روز نام آنها نمایانتر می‌شود و همیشه در بالای بام هستند و دیده می‌شوند زیرا خود را فراموش کردند و خدا را یاد کردند شرط یاد کردن معنای الهی این است که انسان خود را فراموش کند و بنده خدا باشد.

وی افزود : شهید هر دو جهاد را با هم انجام می‌داد و پیروز می شد لذا هم بر دشمن درون و هم دشمن  بیرون پیروز شد، لذا در شب‌های عملیات آن چهره‌های خندان شهدا دیدنی بود.

باید دست مردم را بوسید با وجود مشکلات پای انقلاب ایستاده‌اند

سلیمانی تصریح کرد: ما در طول این 40 سال پیروزی انقلاب را جشن گرفتیم و باید دست این مردم را بوسید مردم با وجود مشکلات پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند و انقلاب را با تمام وجود حفظ و حراست می‌کند، در طول این 40 سال به رغم همه مشکلات پیروزی‌های زیادی به دست آورده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: اگر چه به ظاهر خسارت‌های مادی دیده‌ایم اما انقلاب توانست همه مشکلات را به پیروزی تبدیل کند اگر ما انقلاب را بر پایه اسلام، انسانیت و مردم ایران بسنجیم دشمن می‌خواهد دین اسلام و مردم ایران را نادانسته و یا دانسته نابود کند.

وی افزود: عنصر اصلی پیروزی اسلام امام (ره) بود ما با تکیه بر اسلام توانستیم به پیروزی‌های بسیاری دست یابیم.

ایران هیچ نگرانی از مرزهای غربی ندارد

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: جنگ بسیار سنگینی بین ما و عراق اتفاق افتاد و عراق با وجود 60 درصد شیعه صدام توانست این شیعیان را وادار به جنگ 8 ساله کند. امروز عراق از قلعه دشمنی با ایران تبدیل به قلعه دوستی با ایران شده است و ایران هیچ نگرانی از  مرزهای غربی ندارد. و ملت عراق را یک دژ محکم برای دفاع از خود می‌شناسد و این دوستی با قدرت اسلام حاصل شده است.

سردار سلیمانی اظهار داشت: وجود قدرت ارزشمند حزب الله در شمال و وجود قدرت ارزشمند فلسطینی در این دو سر قرار دارند و در فلسطین توان تحمل دشمن از 22 روز به 2 روز رسیده و این از اثرات انقلاب اسلامی بر دنیا و ایران است.

وی افزود: دشمن اصرار به برجام ۲ دارد و این مسئله از ابتدا کاملاً مشهود بود که برجام ۳ ضلعی است؛ اینکه اصرار بر برجام ۲ دارند به دلیل قدرت اسلام اصیل و ناب در مقابل اسلام وهابی شکل گرفته که می‌خواهند با توافق با ایران، ریشه را بخشکانند و جریانهای اسلامی در برجام ۲ خشکانده شود و این ادامه دارد تا برجام ۳ و هدف خشکاندن ایران و اسلام است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حادثه زاهدان توسط پس مانده‌های رهابی و یهودی صورت گرفت، ابراز کرد: تأثیر فرهنگ‌سازی شهدای حرم به گونه‌ای بود که ایران را در همه خطرها قدرتمند و بیمه کرده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: یکی از شاهکارهای امام این بود که ایران را مهد اسلام و اسلام را پشتوانه نظام قرار داد و دعوا بر سر همین عنصر است و برخی دانسته و برخی نادانسته آن را تضعیف می‌کنند و نمی‌دانند که هیچ کشوری به اندازه ایران در منطقه اقتدار ندارد.

وی گفت: امروز اقتدار واقعی را ایران دارد؛ بخاطر تمسک به اسلام و مذهب تشییع، وگرنه اروپا و آل سعود کوتوله‌های سیاسی هستند که اقتدار عاریه‌ای دارند، زیرا ترامپ امنیت و بقای آنها را وابسته به خودش می‌داند.

سردار سلیمانی با ابیان  به اینکه اقتدار دارای چهار خصوصیت است که کشور می‌تواند با آنها دارای اقتدار باشد، افزود: تمسک به اسلام و مذهب و تأثیر اسلام بر پیروزی های ملت ما، دارا بودن رهبری حکی، دارا بودن انسان‌های فداکار و ایثارگر و مرعوب نشدن در مقابل دشمن از جمله این خصوصیت‌های می‌باشد.

امروزه کشورهای سعودی و امارات به رژیم صهیونیستی تمسک جسته‌اند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن با سه عامل ترساندن، لشکر کشی و اتحادسازی‌های ناپایدار ارعاب ایجاد می‌کند، تصریح کرد: دشمن به دو دلیل وابستگی ایجاد می کند؛ یکی برای اثرگذاری و دیگری فروپاشی، تا هرجا اراده کرد بتواند با وابستگی به خود،کشورها را به فرو پاشی برساند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: امروزه کشورهای سعودی و امارات به رژیم صهیونیستی تمسک جسته‌اند و این به دلیل ناپایداری وضع آنها است؛ بنابراین یکی از دلایل مهم اقتدار ملت ما در این دوره مرعوب نشدن است؛ زیرا دشمن علی رغم همه قلدری هایی که انجام داده است؛ تاکنون نتوانسته  ملت ایران را بترساند و امروز دشمن اقرار به شکست می کند.

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار