محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس طی نشست خبری عنوان کرد:
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام انتخاباتی کشور ناکارآمد است و هیچ رئیس جمهوری در کشور مسئولیت دوره خود را بر عهده نمی‌گیرد و پاسخگو نیست گفت: نظام انتخاباتی کشور نیازمند تغییرات است.
کد خبر: ۷۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 09 March 2019

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی زاهدی در نشست خبری امروز صبح 18 اسفندماه با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه قوه‌قضائیه چند ماهی است که در بحث برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی پای کار آمده است اظهار داشت: نظارت جدی از طرف دولت بر بازار نیست و قیمت‌ها در بعضی کالاها افزایش چند برابری دارد که قابل قبول نیست.

زاهدی ادامه داد: مردم گمان می‌کنند بازاریان گران می‌فروشند و بازاریان عنوان می‌کنند که قیمت کالاها افزایش یافته و اصلا روی آنها کنترل و نظارتی نیست.


وی عنوان کرد: دولت باید در این زمینه محکم پای کار بیاید و نظارت و کنترل داشته باشد، نمی‌شود اینگونه با مردم بازی کرد در حالی که مردم همیشه در صحنه هستند و برای نظام سنگ تمام گذاشتند.

مردم در 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند، ما چه کردیم؟ 

زاهدی تصریح کرد: مردم در 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند، ما چه کردیم؟ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ما مجلسی‌ها هم به جای سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی باید حوزه نظارتمان را بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی قوی کنیم که یقینا خیلی از مسائل و مشکلات کاهش پیدا می‌کند، اما مجلس آنچه انتظار داریم نیست.

استاندار جدید باید پاسخگو باشد که چرا فعالیت معین‌های اقتصادی در استان کمرنگ شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جای رزم‌حسینی استاندار سابق در استان کرمان خالی است و خدا هدایت کند افرادی را که با وارد کردن فشارهای سیاسی باعث ترک رزم‌حسینی از تصدی استانداری کرمان شدند افزود: استاندار جدید باید پاسخگو باشد که چرا فعالیت معین‌های اقتصادی در استان کمرنگ شده است.
وی افزود: در حوزه شهرستان‌های کرمان و راور معین‌های اقتصادی فعال هستند و در چترود به دلیل اینکه هنوز فولاد بوتیا فعال نشده‌اند، اما امیدواریم تا انتهای سال آینده فولاد بوتیا به نتیجه برسد و ما اثربخشی آن را ببینیم.
زاهدی عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان راور پای کار است و قول دادند تا پایان سال مشکلات را حل کنند، ضمن اینکه رصد مباحث را برای رفع مشکلات داریم.
وی خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که ما به معین‌های اقتصادی امتیاز نمی‌دهیم، بلکه از آنها امتیاز می‌گیریم و باید از آنها تشکر داشت که پای کار آمده‌اند.
زاهدی بیان کرد: قبول کنیم که اگر به اطراف کرمان و شهرهای کوچک برسیم، فشار روی کرمان برداشته می‌شود، بسیاری از این حاشیه‌نشینی‌های شهر کرمان از اطراف آمده‌اند، چون نتوانستیم امکانات را به اطراف ببریم.

زاهدی با اشاره به اینکه بنیاد آرشام کرمان که امروز به نام بنیاد قدس شهرت دارد، املاکی را برای برنامه‌های آموزشی وقف کردند و به وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان متولی واگذار شده است تصریح کرد: امروز این بنیاد در اختیار جمعی قرار گرفته است که خارج از سیستم آموزش و پرورش است.

زاهدی تصریح کرد: هیچ آمار دقیق و درستی از این املاک چگونه فروش رفته و کجا مزایده آن برگزار شده؟ حتی گزارش داریم که بخشی از آنها به افراد خاص فروخته شده و درخواست کردیم بازرسی کل کشور و آموزش و پرورش به این مسئله وارد شوند  و پیگیری آن در کمیسیون به عهده بنده گذاشته است.

وی با بیان اینکه مدیرکل آموزش و پرورش یکی از اعضای این جمع است و هیچ شفافیت اقتصادی در این نهاد وجود ندارد افزود: گزارشاتی داریم که بخشی از املاک این موقوفه به برخی افراد خاص واگذار شده است، در صحن علنی مجلس این موضوع را مطرح کردیم و از بازرسی کل کشور تقاضا داریم این پرونده را با جدیت پیگیری و بررسی کند.

احتمال استیضاح وزیر صمت برای وضعیت بازار خودرو

نمایند مردم کرمان و راور با انتقاد از رفتار ناشایست نمایندگی سایپا در کرمان با یکی از مشتریان گفت:خودروسازها باید پاسخگوی مردم باشند و یکی از مطالبات ما ساماندهی وضعیت خودروسازان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هفته قبل در کرمان اتفاقی افتاد که یکی از نمایندگی‌های شرکت سایپا با یکی از مشتریان خانم خود برخورد بسیار بدی داشت گفت: خودروسازها باید پاسخگوی مردم باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین به مسئله واردات خودروهای خارجی و قیمت خودروهای داخلی پرداخت و گفت: نمایندگی‌های خودرو در استان‌ها کاره‌ای نیستند، شرکت‌های بزرگی مانند پارس خودرو، ایران خودرو، بهمن خودرو، کرمان خودرو و ... باید پاسخگوی مردم باشند که پیش فروش داشته و با مردم قرارداد بسته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات ما از وزیر کنونی صنعت، معدن و تجارت برای حضور این مسؤولیت این بود که وقت زیادی را برای خودروسازی‌ها بگذارد و مسائل را بررسی و حل کند.

زاهدی تصریح کرد: بعضی از خودروها از جمله پراید 95 درصد قطعات آنها ساخت داخل است، نمی‌شود به خاطر یک قطعه کوچک قیمت را دو تا سه برابر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر صمت مجدانه خواستیم که این مسأله را رسیدگی کند و اگر به نتیجه نرسند احتمال دارد که وزیر به خاطر این موضوع استیضاح شود، اما امیدواریم بتواند بر خودروسازی‌ها مسلط شود و وضعیت نابهنجار قیمت‌ها را برگیرد، ضمن اینکه باید برای خودروهای خارجی هم ساماندهی صورت گیرد.

نظام انتخاباتی ما از ناکارآمدترین نظام‌های انتخابی در دنیاست

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام انتخاباتی ما از ناکارآمدترین نظام های انتخابی در دنیاست و باید قبول کنیم هیچ جای دنیا اینگونه بی حساب و کتاب نیست و کشورهایی مثل حتی افغانستان که سالها درگیر جنگ است، نظام حزبی دارند و احزاب قوی وارد انتخابات می‌شوند اما چرا در کشور ما احزاب را در انخابات کنار گذاشتیم؟

وی با بیان اینکه بسیاری از فسادهایی در کشور ایجاد شده، به خاطر این است که نظام حزبی نداریم و به احزاب بهاء ندادیم، در نتیجه این می شود اظهار کرد: برای مجلس شورای اسلامی بیش از 300 نفر ثبت نام می‌کنند چون شرط خاصی نگذاشته‌ایم و این در حالی است که فرد یک روز سابقه کار نداشته الان توی مجلس است. 

زاهدی اظهار کرد: مجلس ریل‌گذار است و قطار اجرایی کشور باید روی این ریل سوار شود، اگر ریل‌گذاری دقیق و با برنامه‌ نباشد، قطار نمی‌تواند کشور را نجات دهد و نتیجه می‌شود مثل الان که سه گروه هستند اما هیچ کدام اکثریت ندارند بنابراین نظارتی که باید در مجلس انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: وقتی احزاب باشند و پای کار بیایند، حزبی که برنده می شود، قدرت را به دست می گیرد، حزب دیگری نظارت جدی بر آن می‌کند و مراقب اعمال و رفتار آنها هست.

زاهدی با اشاره به اینکه باید انتخابات در نظام تناسبی برگزار شود تا مشارکت همگانی باشد و همه جریانات سیاسی در حاکمیت حضور داشته باشند و در این نظام تناسبی به نسبت رأی که دارند وارد می‌شوند که ما این را کنار گذاشته‌ایم و این می‌شود کارآیی لازم از مجلس گرفته می‌شود.

نظام انتخاباتی کشور حزبی شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حزبی شدن نظام انتخاباتی کشور گفت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی راه را برای اصلاح نظام انتخابات و اجرایی کشور هموار می کند.

وی با بیان اینکه مجلس ریل‌گذار است و قطار اجرایی کشور بر روی این ریل باید سوار شود افزود: اگر ریل‌گذاری صحیح انجام نشود نتیجه آن برای کشور خیلی بد است و امروز می‌بینیم در مجلس سه گروه وجود دارد که هیچ کدام اکثریت را در اختیار ندارند و بنابراین نظارت جدی وجود ندارد.

این دموکراسی نیست، "وهن" کشور است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد انتخاب رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری وضع بدتر از این است و سواد خواندن و نوشتن بلد باشد و نهایت رجل سیاسی باشد بیان کرد: اینکه رجل سیاسی بر اثر چه شاخص‌هایی انتخاب می‌شود معلوم نیست بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز مشخص نیست رجل سیاسی یعنی چه؟ و دوره قبل 6 هزار نفر برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند این دموکراسی نیست، "وهن" کشور است و دنیا برای ما میخندند.
وی تصریح کرد: باید افراد قابل، کارآزموده، امتحان پس داده، مدیر و شجاع در تصمیم گیری، ریسک پذیر و با پشتوانه قوی حزبی به صحنه بیایند.
زاهدی اظهار کرد: هیچ یک از روسای جمهور ما به ویژه بعد از جنگ تاکنون مسئولیت دوره خود را به عهده نمی‌گیرد و همه به گردن دیگری می‌اندازند در حالی که اگر نظام حزبی باشد، مردم حزب را می‌شناسند.
وی ادامه داد: جریانات چپ و راست می آید و می رود، اما جریان حزبی فرق دارد، دارای تشکیلات و کادرسازی است و برای هر مسئولیت فرد تربیت می‌کند که ما در کشور نداریم لذا باید تغییر اساسی در انتخابات کشور صورت بگیرد و نظام انتخاباتی کشور اصلاح شود، نظام انتخاباتی کشور نیازمند تغییرات است و استانی شدن انتخابات در این راستا است و برای توسعه استان باید خط و خطوط سیاسی را کنار گذاشت چرا که در توسعه استان تمام گروه‌های سیاسی دخیل هستند.

استانی شدن انتخابات خوب است به شرط اینکه تناسبی باشد

زاهدی اظهار کرد: استانی شدن انتخابات خوب است به شرط اینکه تناسبی باشد و صرف استانی شدن کفایت نمی‌کند. استانی شدن انتخابات می‌تواند مقدمه خوبی باشد برای اینکه به سمت حزبی شدن برویم و باید انتخابات ریاست جمهوری به عهده احزاب گذاشته شود.
وی بیان کرد: دولت لایحه‌ای داده کسانی که می‌خواهند نامزد ریاست جمهوری شوند، امضای 10 هزار نفر از نخبگان را جمع کند که این قدم خوبی است و امیدواریم اصلاحات در انتخابات صورت بگیرد.
زاهدی درباره اقدام نمایندگان مجلس در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: مجلس سعی کرده با درایت موضوع بیانیه گام دوم انقلاب را دنبال کند و ماموریتی به مرکز پژوهشها داده تا به کمک مراکز دانشگاهی، مدیران اجرایی کشور و حتی مدیران گذشته این موضوع را بررسی و چارچوب اقدام عملیاتی جدی را به صحن بیاورند.

وی در پاسخ به این سؤال که نماینده‌ها سهم‌خواهی در انتصابات استانی دارند، بیان کرد: از طرف شخص من چنین مسئله‌ای وجود ندارد، اما بعضاً نمایندگان فکر می‌کنند که اگر عوامل خودشان را در جایی پست دهند، موجب رأی‌سازی برای آنها می‌شود در حالی که با ناکارآمدی فرد موجب ریزش رأی می‌شوند.

مدارس دولتی باید تقویت شود

وی با بیان اینکه مخالف تاسیس مدارس غیر دولتی نیستیم تصریح کرد: از آموزش رایگان تا مرحله متوسطه همیشه دفاع کردیم و دولت باید به بحث نظارت و کیفی سازی مدارس دولتی وارد شود تا این مدارس تضعیف نشوند.

زاهدی با اشاره به اینکه همیشه از آموزش دولتی دفاع کردیم اما در لایحه دولت در برنامه ششم یک بند ارائه شده که آن هم واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی بوده است افزود: دولت می‌خواهد سالی 10 درصد واگذاری مدارس را انجام دهد که مجلس مصوب نکرد.

وی با بیان اینکه دولت در پنج سال گذشته ضربه شدیدی به دانشگاه فرهنگیان زد افزود: دولت هر سال با کم کردن دانشجویان این دانشگاه باعث شد تعداد معلمان ما در آینده کشور کم شود.

اروپا برای گره‌گشایی مبادلات بانکی تضمین لازم را بدهد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رابطه با بحث پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی(FATF) مزایا و برقراری ارتباط بانک‌‌های دنیا با بانک‌های کشور از رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه سؤال کردیم که وزیر خارجه گفتند تضمینی وجود ندارد که بعد از تصویب آن به سرنوشت برجام دچار نشود.

وی با بیان اینکه اروپایی ها بعد از 9 ماه ما را فریب دادند با بحث SPV تأکید کرد: اروپا در اینستکس می‌گوید دلار به ما بدهید ما غذا و دارو به شما بدهیم و این در حالی است که اغلب این اقلام در داخل کشور تولید می‌شود این کار غیر از تحقیر چه چیز دیگری نام دارد که اروپا ما را سر کار بگذارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در شرایط فعلی و جنگ اقتصادی (FATF) را امضاء کنیم با دست خودمان طناب دار را به گردن خودمان می‌اندازیم ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید آرایش خاص جنگی را در این شرایط بگیریم.

وی اظهار داشت: باید در شرایط فعلی آرایش اقتصادی، مالی و بانکی خاصی را اجرا کنیم و اروپایی ها باید تضمین بدهند تبادلات مالی را برای تعاملات اقتصادی گره‌گشایی کنند.

دولت موظف به افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارمندان است

زاهدی با بیان اینکه مجلس مصوب کرد که 400 هزار تومان به حقوق تمام کارمندان اضافه شود که منتظر تأیید شورای نگهبان هستیم، ادامه داد: در صورت تأیید در شورای نگهبان دولت موظف به اجرای آن است و به دولت اختیار داده شد که حسب مشاغل مختلف و درآمدهای مختلف بین صفر تا بیست درصد حقوق‌ها را افزایش دهد.

بحث مهاجرت اتباع افغانی بحث پیچیده‌ای است و قانونی اخیراً پیشنهاد شده که اگر تصویب شود تصمیمات خوبی در بخش قاچاق انسان گرفته خواهد شد

وی در ادامه درباره ساماندهی اتباع افاغنه در کرمان و پیگیری این موضوع گفت: کار پیچیده ای است که یک حوزه بحث فرهنگی است و برخی تجار و صاحبان صنایع از کارگر افغانی استفاده می‌کنند و از سوی دیگر دولت می‌گوید با توجه به کرامت انسانی نمی‌توانیم برخورد خشن داشته باشم که ما می‌گوییم برخورد خشن نه اما ساماندهی شوند.
زاهدی تصریح کرد: دولت بری کار به این افراد ویزای فصلی بدهد. چرا باید از جمعیت بیش از 300 هزار نفری اتباع در کرمان حدود یک سوم (هزار نفر) مجوز اقامت داشته باشند؟
وی بیان کرد: دولت می‌گوید خلاء قانونی وجود دارد که دوستان استان کرمان مواد قانونی خوبی پیشنهاد دادند که در وزارت کشور مصوب و به هیئت دولت ارجاع شده است و در این زمینه منتظر لایحه دولت در مقابله با قاچاق انسان و ورود غیرقانونی به کشور هستیم و اگر انجام شود به شدت مسائل کاهش می یابد و امیدواریم با تصویب این پیشنهاد و به قانون تبدیل شدن آن مشکلات اتباع بیگانه در کرمان هم برطرف شود.

وی درخصوص سایت نمایشگاهی کرمان گفت: سوءاستفاده مالی در سایت نمایشگاهی کرمان مثل اینکه در این سایت 50 درصد سهام به صورت غیرقانونی به افرادی واگذار شده که ظاهراً آورده‌ای نداشته‌اند و در ساخت و ساز سایت نمایشگاه نیز براساس گزارشات، سوءاستفاده‌های مالی شده که خواسته‌ایم بررسی شود و در مجلس نیز مطرح کردم و مستنداتی در اختیار داریم و در اختیار نهادهای نظارتی قرار دادیم که کار کنند و اگر سوء‌استفاده‌ای شده برخورد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بنده با خودم تعهد کره ام هر جایی فساد دیدیم کوتاه نیایم، می‌خواهد به برادر رئیس جمهور و یا فرد دیگری نسبت داده شود. حتی ممکن است به نزدیکان نماینده مجلس نسبت داده شود که تعهد کرده‌ام مبارزه با فاسد را سرلوحه کارم قرار بدهیم.

زاهدی اظهار کرد: در سطح ملی چند کار را انجام داده ایم که یکی از آن مبارزه با فساد کلان مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان است که 13 هزار و 600 میلیارد تومان از صندوق وام گرفته شده که بیش از 9 هزار میلیارد تومان آن وام‌هایی است که معلوم نیست چگونه بازپرداخت خواهد شد و مشکوک الوصول است.

وی با اشاره به اینکه لیست افراد پشت صحنه را داریم، تصریح کرد: در این پرونده به نام یک فرد معتاد و کارتن خواب صدها میلیارد توان وام دریافت کرده‌اند. انشاءالله دادگاه محکم بایستد و مسائل را به مردم اطلاع‌رسانی کند که چگونه حق و حقوق فرهنگیان در این زمینه به تاراج رفته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: از قوه قضائیه می‌خواهیم هر کس از اتهامات فساد مالی دارد بی‌رحمانه وارد شود به ویژه درباره اطرافیان مسوولان که این به نفع کشور است و اعتماد مردم را بالا می‌برد.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس چند وقت قبل از رئیس قوه قضائیه درخواست کرده‌ایم که چرا حسین فریدون محاکمه نمی‌شود؟ باید محاکمه شود که اگر تبرئه شد فبها و اگر محکوم شد، مردم پیام را دریافت می‌کنند که عدالت محوری در کشور هست و فرق و تبعیضی نیست.
زاهدی گفت: درباره برادر آقای جهانگیری نیز درخواست محاکمه کرده‌ایم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بخش دیگری از سخنانش درباره شرکت پسته ایرانیان گفت: در سال 84 استانداری کرمان شرکت پسته‌ای به موازات شرکت پسته رفسنجان برای ایجاد رقابت سالم تأسیس کرد و یکی از معاونان وقت استاندار مسئول پیگیری کار شد که این شرکت وام کلانی از بانک‌های استان دریافت می‌کند که بر اساس این پول پسته مردم را بخرد و صادرات کند و از محل درآمد آن بدهی بانک را بپردازد، و پسته خریداری و صادر نموده اما بعد اعلام کردند که خریداران پول نداده‌اند.
وی با بیان اینکه پسته به چند کشور صادر شده و بعد ادعا کردند برخی پسته‌ها خراب بودند گفت: برخی پسته‌های صادر شده نیز پول آن برنگشته است و نتیجه این شده که بانک شکایت کرده و مطالبات خود را می‌خواهد و ساختمان شرکت (که متعلق به دولت بود) را ضبط کرده است.
وی افزود: مدارکی وجود دارد که پول برگشته اما شرکت طلب بانک را نداده و چون وثیقه از شرکت سرمایه‌گذاری مس بوده طلب بانک از بیت المال داده شده است که در این صورت احتمالاً در این بین یا اختلاس شده و یا در مدیریت کوتاهی شده که باید حقایق برای مردم روشن شود که به راحتی با پول بیت‌المال بازی نشود.

از فاضلاب کرمان برای طرح های صنعتی استفاده می‌شود

وی اظهار داشت: پروژه فاضلاب شهر کرمان در طول 18 سال گذشته تنها 27 درصد پیشرفت داشته که اغلب آن در دولت قبلی انجام شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه‌ریزی شده تا از آبهای سطحی و فاضلاب کرمان برای پروژه‌های پتروشیمی و فولاد استفاده شود و تفاهمنامه‌ای در این رابطه با هلدینگ میدکو منعقد شده است تا ظرف چهار سال طرح جمع‌آوری پساب و فاضلاب را اجرا کنند.

یک میلیارد و 100 میلیون دلار برای اجرای پتروشیمی کرمان اختصاص یافت

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ پتروشیمی کرمان اظهار داشت: هفته قبل مقرر شد از صندوق توسعه ملی مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون دلار برای این پروژه پتروشیمی کرمان اختصاص پیدا کند و بانک پاسارگارد به عنوان سرمایه گذار طرح این مهم را انجام می دهد.

زاهدی با اشاره به اینکه در بحث احداث پتروشیمی در کرمان اقدامات زیادی انجام شده است بیان کرد: پتروشیمی باید به‌صورت زنجیره‌ای راه‌اندازی شود و راه‌اندازی یک خط از آن اقتصادی نیست و امروز پتروشیمی کرمان جزو اولویت‌های وزارت نفت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته به‌اتفاق سرمایه‌گذار به صندوق توسعه ملی رفتیم و 1.1 میلیارد دلار تسهیلات برای احداث پتروشیمی در کرمان اختصاص یافته است عنوان کرد: به یاری خدا از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و دو میلیارد دلار مجموع سرمایه‌گذاری این پروژه است و اجرا و احداث آن حدود چهار سال زمان نیاز دارد.

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازه کارخانه گلناز گفت: این کارخانه بعد از تعطیلی مجدداً راه اندازی شد و حدود 400 نفر را مشغول به کار کرد که اگر ظرفیت کارخانه بالا رود به عنوان یکی از کارخانه‌های بزرگ منطقه شناخته می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته وقت زیادی برای مشکلات حقوق بازنشستگان صنعت فولاد گذاشتیم بیان کرد: در سال جاری حقوق‌ها به موقع واریز شد و حقوق بهمن‌ماه که مدتی معوقه بود هفته قبل پرداخت شد و تلاش می‌کنیم که عیدی و حقوق اسفند نیز قبل از سال کامل پرداخت شود.

وی در خصوص فولاد بوتیا گفت: فولاد بوتیا حدود 750 میلیون یورو پول بود که تا سال آینده قرار است راه اندازی شود و حدود 2 هزار 500 نفر اشتغالزایی خواهد کرد.

زاهدی در خصوص توسعه ریلی و مرمت ریل مسیر بافق به کرمان گفت: بعد از سه سال پیگیری حدوداً از 230 کیلومتر فقط 165 کیلومتر باقیمانده است که امسال برای هر کیلومتر مرمت حدود چهار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی در مورد جاده کرمان، راور، دیهوک گفت: امیدواریم تا سال آینده حداقل تا دیگ رستم مسیر دو باند را داشته باشیم و منتظر تزریق اعتبار برای باقیمانده مسیر هستیم که تا الان حدود 200 میلیارد پرداخت شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های انتقال آب به استان کرمان افزود: کار لوله گذاری انتقال آب خلیج فارس به کرمان در دست انجام است و پیشرفت کار فوق العاده خوب است و نیاز به سرمایه گذاری بیشتر دارد که برای اتمام طرح سندیکای سرمایه‌گذاری تشکیل می‌شود که قرار است در فاز آخر لوله‌گذاری آب به کرمان، زرند، رفسنجان و شهرستان‌های شمالی استان رود و همچنین مطالعات انتقال آب از دریای عمان تمام شده و پیمانکار یا سرمایه‌گذار باید مشخص شود.

انتهای پیام/ حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار