یکی از اساسی‌ترین ارکان هر خانواده مقوله‌ی بهداشت و سلامت تن و روان است که نمی‌توان آن را مثل خورد و خوراک و یا البسه حذف کرد و یا کاهش داد، خوب است در سال 98 پزشکان محترم و رشته‌های پیراپزشکی داوطلبانه از افزایش تعرفه‌های درمانی خودداری و با همان تعرفه های سال 97 به ارائه‌ی خدمات بپردازند.
کد خبر: ۷۲۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ 20 March 2019

به گزارش تابناک کرمان، حسن عباسی؛ عمر سال 97 با تمام سختی‌ها، غم‌ها، شادی‌ها و زیر و بم‌هایش به شماره افتاده و در حال تمام شدن است.

در سال نودوهفت به دلیل نوسانات ارز ناشی از تحریم‌ها و صد البته سوء مدیریّت دستگاه اجرایی و نظارتی نتیجه آن افزایش قیمت‌ها و نهایتاً به کوچکتر شدن سفره‌ی بسیاری از خانواده‌های ایرانی انجامید.

تافته‌های جدا بافته در سال 98 تار و پود خود را از نو ببافند

بسیاری از خانواده‌ها امکانات رفاهی و تفریحی خود را برای بر طرف کردن نیازهای اوّلیه‌اشان کاهش دادند.
یکی از اساسی‌ترین ارکان هر خانواده مقوله‌ی بهداشت و سلامت تن و روان است که نمی‌توان آن را مثل خورد و خوراک و یا البسه حذف کرد و یا کاهش داد.
هزینه‌های درمان و اقدامات تشخیصی و درمانی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بسیار بالا و برای اکثریّت آحاد جامعه کمرشکن است.
خوب است در سال 98 پزشکان محترم و رشته‌های پیراپزشکی داوطلبانه از افزایش تعرفه‌های درمانی خودداری و با همان تعرفه‌های سال 97 به ارائه‌ی خدمات بپردازند.
خوب است پزشکان و پیراپزشکان در سال جدید متوجّه این موضوع باشند که عدم افزایش تعرفه درمانی و تشخیصی حقیقتاً فشار چندانی به زندگی آنها وارد نمی‌کند ولی افزایش حتّی «ده درصدی» تعرفه‌های پزشکی و پیراپزشکی فشار زیادی به بسیاری از خانواده‌ها وارد و سفره کوچک آنها را کوچکتر هم می‌کند.
در سالیان نه چندان دور، پزشکان این «مرز و بوم» جزو فرهیخته‌ترین و دوست داشتنی‌ترین و محترم‌ترین اقشار جامعه بودند، ولی به نظر می‌رسد که در چند دهه‌ی گذشته با گرایش گروهی از این قشر به تجارت ، ساخت‌وساز و مال اندوزی چهره‌ی روحانیِ آنها مخدوش و احترام اجتماعیِ آنان کاهش یافته است.
بیایید قبول کنیم آنچه یک پزشک را محترم و دوست داشتنی می‌کند تعداد صفرهای حساب بانکی‌اش، تعداد سفرهای خارجی‌اش، اتومبیلش و یا میزان مال و اموالش نیست بلکه مردم‌داری و انجام کار درست و بی منّت است.
پزشکان محترم و رشته‌های پیراپزشکی شایسته است در سال 98 با تشکیل کمپین "ما تعرفه‌های خود را افزایش نمی‌دهیم" همراهی و همگامی خود را با مردم اعلام و قبل از اینکه با اعمال فشار از بالا مجبور به انجام این کار شوند، داوطلبانه با رضایت خاطر برای کمک به همنوعان خود این مهّم را محقق کنند و به بازسازی چهره‌ی مخدوش شده اجتماعی خویش بپردازند.
«دارا یا ندار» ، «فقیر یا غنی» همه روزی از این دنیای فانی به سرای ابدی خواهیم رفت و در آن زمان داراییِ دنیوی ، پول و املاک به درد کسی نخواهد خورد.
اگر می‌خواهیم نام‌مان زنده و جاوید بماند کار نیک و اخلاق نیکو از خود به یادگار بگذاریم.
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز / مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار