وقتی گلستان در آب غرق شد؛
آخرین سه‌شنبه سال در استان گلستان در حالی‌که استاندار و همکارانش در حال برگزاری جشن چهارشنبه سوری و ترقّه‌بازی بودند روستاهای "آق قلا" و بندر ترکمن آرام آرام در سیلاب گرفتار و محاصره شدند.
کد خبر: ۷۲۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 23 March 2019

به گزارش تابناک کرمان، سیل یا مسئولین چه بر سر مردم گلستان آورند شاهد بارندگی‌های رگباری در آغاز سال نو اگرچه نعمت الهی برای مردم گلستان به ارمغان آورد؛ اما حجم بالای روان آب‌ها و سیلاب ناشی از طغیان رودخانه‌ها و سرریز شدن سدها بخش وسیعی از این استان بویژه شمال را در برگرفته و از شرق به غرب در حرکت کرد.

 

پاسداشت آیین‌های کهن ایرانی به طور صحیح و اصولی آرزوی هر ایرانی وطن دوست و شریف است، ولی انجام صحیح وظایف و رسیدگی به امور و مشکلات مردم و فراهم کردن شرایط مناسب برای راحتی و رفاه شهروندان از آن مهم‌تر می‌باشد.

آخرین سه‌شنبه سال در استان گلستان در حالی‌که استاندار و همکارانش در حال برگزاری جشن چهارشنبه سوری و ترقّه‌بازی بودند روستاهای "آق قلا" و بندر ترکمن آرام آرام در سیلاب گرفتار و محاصره شدند.
تعداد بسیاری از هموطنان شریف و کم‌درآمد و مستضعفی که در همه‌ی سختی‌های کشور و نظام من جمله جنگ و درگیری گروهک‌های معاند در اوایل انقلاب در خط مقدّم مبارزه با دشمن قرار داشتند در اثر سوء‌مدیریّت مدیران دولت «تدبیر و امید» «خانه و زندگی» خود را از دست دادند و سال‌نو را در زیر آب و یا چادرهای هلال احمر تحویل گرفتند، این در حالی بود که مدیران ارشد استان مشغول به جا آوردن آیین چهارشنبه سوری بازی و ترقّه‌بازی بودند.

این داستان همواره در این خطّه مظلوم در حال تکرار شدن است

حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا مدیران ارشد استان در حالیکه سازمان هواشناسی اعلام بارندگی‌های شدید و خطر بروز سیل را گوشزد کرده بود، بهتر نبود به جای برگزاری جشن و آتش‌بازی در ستاد بحران در حالت آماده باش قرار می‌گرفتند و به وظایف مهمتر خود عمل می‌کردند.

در سال 97 مردم به مدد این دولت، سال را در شرایط بسیار بد و سختی به پایان رساندند و با افزایش بی‌سابقه‌ی قیمت اجناس مواجه شدند در حدّی که گوشت و آجیل و میوه از سفره‌ی تعداد زیادی از هم وطنان عزیز و شریف‌مان حذف شد و مسئولین استان گلستان با بی‌توجّهی و اهمال در انجام مسئولیّت‌های خود این سختی‌ها و رنج‌ها را برای مردم استان گلستان بدلیل سیل گرفتگی روستاها و شهرها چند برابر کردند.

کاش مسئولین ارشد استان و خانواده‌هایشان برای درک عمق فاجعه و شرایط بد سیل زده‌ها همراه با آنها در چادرهای هلال‌احمر سال را تحویل و تعطیلات عید را در چادر می‌گذراندند.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار