در پی متهم نمودن اشرف‌گنجویی خبرنگار تابناک کرمان و معرفی وی به اداره تخلفات سازمان جهاد کشاورزی تشریح چند نکته الزامی می‌باشد؛
مهندس حسن اشرف‌گنجویی کارشناس رسمی و محقق تأمین آب که به عنوان «خبرنگار» سایت تابناک در کرمان مشغول به فعالیت خبری در حوزه آب می‌باشد با سابقه‌ای بیش از سی سال در اداره آب و خاک این استان هم مشغول به کار است، با کمال تأسف به هیئت بدوی تخلفات ادارای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان معرفی شده، حال سؤال اینجاست مگر وظیفه شناسی و (امر به معروف و نهی از منکر) و طرح خلافکاری‌های که پایه تأمین آب استان کرمان را سال‌های، سال تخریب نموده و ارائه پیشنهاد جرم است؟ چرا سازمان جهاد کشاورزی پیشنهادات کارشناسی و مهندسی آب و خاک توجه نداشته بجای برنامه‌ریزی و بررسی اصلاح اداره آب و خاک استان با بهره‌جویی از «منش تهدید آمیز»، کارگاه محاکمه را برگزار می‌نماید.
کد خبر: ۷۲۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ 24 March 2019

به گزارش تابناک کرمان، حسن اشرف‌گنجویی در گفتگو با خبرنگار تابناک با بیان اینکه از سال 1373 که از معاونت امور زیر بنایی وزارت کشاورزی وقت به سازمان کشاورزی استان کرمان منتقل شدم، گفت: براساس مواد شماره 9،11،16، 17 قانون امران به معروف و ناهیان از منکر پس از هر بازدید صحرایی از پروژه‌های آب و خاک گزارش‌کاری را به مدیر مربوطه ارائه، که متأسفانه بدون دلیل از مدار خارج و در عوض محدودیت‌های اداری روز به روز شدت، تا حدی که تسویه حسابم نمودند.

اشرف‌گنجویی افزود: پس از به بن بست رسیدن در کار سد خاکی جور کوهبنان، مجدداً با تقاضای حراست و رئیس سازمان وقت به سازمان احضار و مشغول به کار شدم، گزارش نویسی تداوم یافت و فشارهای اداری هم شدت می‌یافت، متأسفانه هنوز هم شدت وحدت فشارها روزافزون تر شده و تداوم دارند.

این فعال رسانه‌ای، اظهار کرد: بدون اینکه متأثر از فشارهای سازمانی باشم، چه قبل از ادغام و چه بعد از ادغام در راستای مواد امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده و احساس مسئولیت متاثر از 475 روز مسئولیت ستاد بازسازی و نوسازی کشاورزی مناطق جنگی استان ایلام، در جهت ترویج دانش مهندسی آب و خاک انجام وظیفه نمودم. تا اینکه در بن‌بست‌های بسیار شدید با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان هماهنگ و به رسانه‌ها معرفی‌ام نمودند. نکته به نکته، خط به خط، پاراف به پاراف، گزارشاتی که در روزنامه‌های هفتواد، کرمان امروز، یک صفحه، و.... و سایت‌های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی، آرمان کرمان، تابناک کرمان به نام اینجانب درج شده است. دغدغه‌هایی در مقابل انحرافات مطالعاتی، اجرایی طرح‌های آب و خاک (قنوات، سدهای خاکی، آبیاری تحت فشار و با انتقال آب و...) می‌باشند.

اشرف‌گنجویی تأکید کرد: به علت عدم پذیرش سازمان شکل رسانه‌ای پیدا کردند، قوانین و مقررات سازمانی را در سطح عالی در وزارت کشاورزی وقت در پیوند با دانش مهندسی زراعی آموخته‌ام. مگر در سازمانی که طرح‌های اجرایی‌اش به قصد رفع مشکلات اقتصادی و رونق و توسعه تأمین آب برای کشاورزی می‌باشد، می‌شود که طرح‌هایی اجرا نمایند، که عنوان یک‌بار مصرف پیدا کنند، و یا پس از اجرا بیمه خشکسالی باشند، با وقوع بارندگی و جریانات سیلابی یکی پس از دیگری طعمه آب شده و خسارات و خرابی را صد برابر تشدید نمایند.

این کارشناس مسائل آب، تأکید کرد: بنابراین تشویش اذهان عمومی را افرادی در سازمان بنیان‌گذاری نموده‌اند، که به عاقبت کار و کیفیت اجرایی هیچ‌گونه توجهی نداشته‌اند. وقتی‌که شب 13 فروردین سال 91 پروژه سدخاکی گروه راین شکسته می‌شود، وقتیکه 28 کیلومتر طرح سدبندی حسن آباد بویه با اولین سیلاب در هم فروریخته، و با گل‌ولای حمل شده و سرعت و شدت جریان لوله‌گاز بندر عباس - سیرجان به خطر می‌افتد، وقتی که احساس خطر از سدخاکی جور کوهبنان به حدی می‌رسد که به ساکنان پایین دست اعلام می‌شود که محل را ترک و شب روی تپه بخوابند، وقتیکه همه آمال و آرزوهای روستای نسک با گرفتگی یک‌پارچه لوله ده کیلومتری انتقال آب پر از رسوب وطرح برای همیشه مدفون می‌شود، وقتیکه سد گیتری با اعتباری در حد پنج میلیارد تومان ساخته، با وجود داشتن پرده اببند تا امروز آب‌گیری نشده، به عوض چوپانان بخش‌های پایین دست از نم‌د‌ار شدن تپه‌هایی به فرمانداری کوهبنان گزارش می‌دهند، وقتیکه سد خاکی کریم‌آباد ماهان (اموال دولتی) با نقشه حساب شده به شرکتی خصوصی محول می‌گردد، وقتیکه طرح آبیاری تحت فشار یکصد، یکصد و هشتاد، هفتاد،... هکتاری، به دلایل نادیده گرفتن پارامترهای فنی – مهندسی ناگزیر به جمع‌آوری و در مورد یک‌صد هکتاری مالک بدهکار بانک و راهی زندان می‌گردد و....و..... تشویش اذهان عمومی و بی‌اعتمادی مردم خصوصاً قشر کشاورز ایجاد می‌گردد.

وی به پایه‌های بحران آب در استان کرمان و رویکرد، خرابکارانه موجود در پروژه‌های آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی در سراسر استان نیز اشاره کرد و گفت: در اینجا سؤالی که از هیئت محترم رسیدگی به تخلفات دارم این است که تخلف یعنی چه؟ نقش هیئت محترم در رسیدگی به همه تخلفات مطروحه فوق‌الذکر چه بوده؟ اصلاً تخلفی صورت گرفته؟ اینجانب از مواد ذکر شده امر به معروف و نهی از منکر متأثر ،ریزعلی خواجویی بودم که در طول مدت زمان بیست پنج سال یعنی از سال 1373 نتوانستم تفهیم نمایم که امور اجرایی ارگان دولتی در صفحه تاریخ ماندگار و چهره ارگان اجرایی است.علی رغم اینکه کار الگویی سد کریم آباد ماهان را با بهترین کیفیت انجام دادم. چطور ممکن است که خرابکاری در طرح‌های آب و خاک یک ارگان نهادینه و مهندسین و کارشناسان مطلع و مسلط از دایره اجرایی خارج شوند. با موارد مطروحه فوق‌الذکر یعنی مواردی که مستندات آنها در عرصه‌های طبیعت وجود دارد آیا هیئت محترم تخلفات توان علمی، فنی-مهندسی دارد که فردی را که به لحظه گزارش کارشناسی به مدیران وقت داده و نهایتاً ناگزیر به انتخاب راه رسانه شده متهم به تخلف نماید؟

وی ادامه داد: لازم است در اینجا از تعریف اسرار سازمان مطلع شوم، در سازمان پستی نداشته‌ام که اسرار سازمان در اختیارم باشد، با قسم‌نامه کارشناسی ارشدم از دانشگاه صنعتی شریف و پس از آن کارشناسی رسمی‌ام، از موازین علمی و تجربی رشته تحصلی و مهارت‌هایم برای استانم دفاع نموده‌ام.

این فعال رسانه‌ای در ادامه یادآور شد: با پشت میز نشستن و ابلاغیه صادر نمودن ممکن است بصورت ناعادلانه مرا مجازات هم نمایید، ولی با اینکار گره‌ای از بحران آبی که کمک به ساختش نموده‌اید باز نمی‌شود.

اشرف‌گنجویی تصریح کرد: اگر قصد حل مسائل را دارید موارد ذیل را پیگیری و در ردیف دستور کار رسیدگی به تخلفات اداری قرار دهید تا کرمان گلستان دیگری نباشد.
1- تشکیل تیمی مرکب از دو نفر خبرنگار و دو نفر کارشناس عالی رتبه از معاونت امور زیربنایی وزارت جهاد کشاورزی و تک تک گزارشات اینجانب را بازدید صحرایی نمایید. تا بدین ترتیب نقطه عطفی در برنامه‌ریزی برای تأمین آب استان کرمان و کمک به رفع بحران آب انجام گردد.
2- تهیه عکس و فیلم از طرح‌های سدخاکی، انتقال آب، قنوات و ... که سازمان اجرا نموده.
3- تهیه گزارشی از وضعیت موجود کارهای آب و خاک استان که سازمان جهاد کشاورزی انجام داده است.
4- کنترل گزارشات کارشناسی که از پروژه‌ها بازدید نموده‌اند.

نتیجه به جا آوردن رسالت خبری می‌شود «تشویش اذهان عمومی» / کرمان گلستان پروژه‌های آبی است
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار