نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت:
این شیوه خصوصی‌سازی و سپردن صنایع به دست افرادی که صلاحیت اداره واحد‌های صنعتی را ندارند، خیانت به مردم و کشور است، اگر قرار است واگذاری صورت پذیر باید حکیمانه باشد.
کد خبر: ۷۳۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 25 April 2019
واگذاری‌های غیرحکیمانه خیانت به مردم و کشور است
تابناک مرکزی -  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح امروز در دیدار با کارگران استان مرکزی بیان کرد: برخی افراد شرکت‌های صنعتی را خریداری می‌کنند، اما توانایی اداره و تزریق نقدینگی را ندارند و شرکت و سرمایه را حیف و میل می‌کنند.  
وی با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی با این شیوه خیانت به ملت و کشور است، تصریح کرد: شخصی هستم که در صحنه حضور دارم و در جریان هستم که پالایشگاه و پتروشیمی با چه خون و دلی ساخته و به بهره‌وری رسیده است، از اینرو صلاح نیست سکان اداره این صنایع که سرمایه ملی هستند به دست عده‌ای سپرده شود که قصد دارند سوءاستفاده کنند و کفایت لازم برای انجام این کار‌های ارزشمند را ندارند.
نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: همه مردم و مسوولان استانی باید کمک کنند که اگر قرار است واگذاری در استان صورت گیرد، واگذاریحکیمانه باشد در غیر این صورت این دست از واگذاری‌ها به ضرر کشور است.  
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شرکت‌های سهامی عام و مشارکت‌های  عمومی را بهترین ایده برای خروج از شرایط فعلی صنایع استان دانست و گفت: همه مردم استان با آوردن سهام به اندازه توان خود و انتخاب هیئت امنای مسوول و امین بهترین راه برای گره‌گشایی صنایع و کار استان است.  
دری‌نجف‌آبادی افزود: منابع مالی بسیار در استان وجود داردو سرمایه‌ها ثابت و خفته در بانک‌ها، نزد مردم  و سازمان‌های که می‌تواند با یک ایده و روش نوین به سرمایه مبدل و پویا تبدیل شده و مشکل صنایع و کار را در استان برطرف کند.
 وی مسائل اقتصادی را یک مقوله مهم در هر جامعه‌ای دانست و افزود: اقتصاد یک هدف بسیار مهم و مورد توجه جوامع است و در مبانی اسلامی نیز از همان ۱۴۰۰ سال پیش به عنوان یک موضوع کلیدی مورد توجه ائمه و معصومین (ع) بوده است.  
دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مالکیت مختلط اساس و پایه اقتصاد اسلامی را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: سرمایه‌داری خصوصی غربی و یا مالکیت تام دولتی مورد پذیرش اسلام نیست و در همه عرصه‌ها اسلام با انحصارطلبی، رشوه، ربا و غارتگری مقابله و مخالفت کرده است.  
نماینده، ولی فقیه با اشاره به اینکه مالکیت در اقتصاد اسلامی قراردادی است، تصریح کرد: در کشور‌های اسلامی همچون ایران دولت اختیاردار تام نیست، در واقع دولت اختیار دارد تا در راستای عزت، اقتدار و رفاه و آبادانی جامعه گام بردارد.  
دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: همه مردم جامعه اعم از کارگر، کارفرما، روحانی و معلم و بسیجی وظیفه دارند به اندازه توان و مسئولیت خود در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب و در حوزه‌های اقتصاد، تولید و رفاه اجتماعی گام بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار