مدیر سازمان هرگز حاضر به بحث و تبادل نظر و یا نظر گرفتن از اساتید و یا حتی دانشگاهیان برجسته نبوده و نیست، راه غضب بر انتقاد کننده علمی برای وی خیلی ساده‌تر می‌باشد. غضب‌ها از پست شروع شده و بر روی اضافه کاری‌ها، ماموریت‌ها ، شرکت در جلسات، محرومیت از مزایای اداری، حضور و غیاب و امثالهم پایگاه پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۷۳۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹ 25 April 2019

به گزارش تابناک کرمان، پتانسیل کارشناسی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در رشته‌های آب و خاک، حفظ نباتات، دامداری، ترویج، گیاهان دارویی، در سطح بسیار بالای علمی قابل ارزیابی و رتبه‌بندی می‌باشد.

مهندسین بخوبی قادرند که در رشته‌های تخصصی دارند مسئولیت‌های سنگینی را به تناسب نیاز استان متقبل و انجام وظیفه نمایند. مسائل و موارد مرتبط با متخصصین ارتباط بسیار تعیین کننده با مدیریت و یا رئیس سازمان دارد. اعمال شیوه‌های سیاسی در جهت تحکم و اجرای طرح‌هایی که مبنای علمی و کارشناسی سنجیده نداشته‌اند. صف مهندسین کشاورزی سازمان را در ارتباط با تخصصشان به شدت شکسته است. وقتی که انتظار مدیران ارشد سازمان اجرای طرح‌های بی‌چون و چرا و غیرکارشناسی شده باشد، قطعاً بین مدیرانی که در رشته‌های تحصیلی مفید و کارا تجربه ندارند و صاحبان تجربه اختلاف و تضاد ایجاد می‌گردد این پارامتر عملکرد سازمان جهاد کشاورزی را همواره تحت الشعاع قرار داده، حکمیت منصفانه‌ای برای ارزیابی و تشخیص وقایع و ایجاد خط و مرز بین تخصص و تجربه با مدیریت در این سازمان وجود نداشته و ندارد چون مدیران ارشد و یا حتی رئیس سازمان هرگز حاضر نیستند با متخصصین و کارشناسان جلسه گذاشته و قضاوت علمی نمایند ! بنابراین رئیس سازمان از «رودرو» شدن با کارشناسان صاحب نام و با تجربه بشدت فرار می‌کند! در عوض خود را متکی به حرف مدیرانی می‌کند که فاقد هر نوع دانش و تجربه‌ای در رشته مربوطه هستند! به این شکل که هر رئیس سازمان و مدیر مسئولیت می‌گیرند که موارد ناهنجار و نارسا را حفظ و خودش هم برگی به آنها اضافه نماید.
طرح کوچکترین انتقاد و یا بیان مسائل کارشناسی فورا این معنی را پیدا می‌کند که با مدیریت مدیران مخالفی و سریعاً مورد «غصب» آنها قرار خواهی گرفت.
چرا بایستی مدیر سازمان هرگز حاضر به بحث و تبادل نظر و یا نظر گرفتن از اساتید و یا حتی دانشگاهیان برجسته نباشد و راه غضب بر انتقاد کننده علمی را خیلی ساده‌تر ببیند و غضب‌ بر کارمندان را از مهندسی دادن پست‌ها شروع کند و تا اضافه کاری‌ها، ماموریت‌ها ، شرکت در جلسات، محرومیت از مزایای اداری، حضور و غیاب و امثالهم بگستراند. افراد صاحب نظر در هر رشته به زودی موقعیت خود را در اداره تشخیص می‌دهند، مدیر ارشد بتدریج برای دوام و بقاء بیشتر خود در پست مدیریت ناگزیر به بازی کردن با پارامترهای اعمال فشار بر روی منتقدین متمرکز می‌شود که همین امر موجب می‌گردد کلاً از خط اصلی سازمان و شرح وظایف قانونی تعیین شده بسرعت فاصله بگیرند. و این نوع مدیران متأسفانه دقت‌ها را صرف سرکوب این و آن می‌کنند فقط برای یدک کشیدن چند روزه عنوان یک صندلی و مقام که این چرخه معیوب بایستی در گام دوم انقلاب درست شود.
انتهای پیام/اشرف گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار