وزیر کشور؛
آیا دروازه قرآن آخرین حادثه در کشورمان خواهد بود؟ وزارت نیرو که محور اصلی وظایفش پیدا کردن شناخت از کلیه حوزه‌های آبریز در سراسر کشور است چگونه بی تفاوت و اهمال کاریش در جای جای کشور روشن و مبرهن می‌گردد؟
کد خبر: ۷۳۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 25 April 2019

به گزارش تابناک کرمان، حادثه هولناک دروازه قرآن در ایام عید و داغدار نمودن خانواده های گردشگران نوروزی شعر شاعر شهیر و بزرگ کشورمان فردوسی نامدار را بصورت بنیادی احیاء نمود؛ به جوئی که یک روز بگذشت آب / نسازد خردمند ازو جای خواب

ولی اهمال کاری و بی تفاوتی وزارت نیروی در کشور روز به روز ، در جای جای شهرها و روستاها سبب حوادثی مالی و جانی می‌گردد، قانون توزیع عادلانه آب وظیفه حراست و حفاظت از حریم رودخانه ها را به وزارت نیرو محول نموده است، چگونه است وقتی که در شیراز وضعیت رودخانه‌ها و یا آبراهه‌هایی که در انتقال آب سیلاب‌ها نقش اساسی و تعیین کننده دارند، با برخورد وزارت نیرو مواجه نمی‌شوند. نقش شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای گسترده استان‌های مختلف در برخورد به موقع با این قبیل معضلات چگونه است؟ و چرا اهمال کاری تا این حد پیشرفت می‌نماید؟ آیا دروازه قرآن آخرین حادثه در کشورمان خواهد بود؟ وزارت نیرو که محور اصلی وظایفش پیدا کردن شناخت از کلیه حوزه‌های آبریز در سراسر کشور است چگونه بی تفاوت و اهمال کاریش در جای جای کشور روشن و مبرهن می‌گردد؟ در برابر شکل گرفتن تغییر کاربری مسیر رودخانه‌ای که از دروازه قرآن شیراز می‌گذرد، کارنامه وزارت نیرو چگونه است؟ آیا وزارت نیرو مکاتبات اولیه و یا پروندۀ قاطعی برای جلوگیری و خاتمه دادن به اینکار را دارد؟ وقتی که بنیان وزارت نیرو را در هر کشوری بنا نهادند، برای آن شرح وظایف، قوانین و مقرراتی وضع نمودند , وزارت نیرو در اجرای شرح خدمات و وظایف محوله چگونه عمل می‌کند؟ که حتی بطور مشخص در ارتباط با این قبیل حوادث چندان زیر سؤال هم نمی‌رود. در تشکیلات وزارتخانه ای وزارت نیرو با آنهمه طبقات، نیروهای مهندس و فوق مهندس و شرکت‌های اقماری بی‌شمار در سراسر کشور راجع به چه بحث می‌شود ؟ که فقط خرابکاری و اهمال کاری تولید شده از آن سهم شهرها و روستاها می‌گردد. مسیر رودخانه ها و آبراهه‌هایی که خط راه آهن گرگان می‌خواهد از آن بگذرد، ارزیابی و گزارشات کارشناسی وزارت نیرو از این منطقه چگونه است؟ و با تضمین چه تمهیداتی اجازه شکافتن در هم ریختن مسیرهای رودخانه‌ای را می‌دهد؟ چقدر ماهرانه خرابکاری‌هایی می‌نماید که متهم هم نمی‌شود. استادی و تجربۀ اینچنین را وزارت نیرو از عرصه پیشرفت علم و دانش جهانی چگونه و چطور آموزش و کسب نموده است. روزی روزگاری به چاه‌های غیر مجاز استان‌های کرمان فکر می کردم که با اطلاعات خود وزارت نیرو که مطمئناً دست بسیار پایین را گرفته است در هر ثانیه بیش از یکصد و پنجاه مترمکعب آب از سفره های زیرزمین تخلیه می‌گردد. درست در شرایطی که بعلت افت آب سفره‌های زیرزمینی و رسیدن به اعماق دویست متری از سطح زمین تحت شرایطی که بارندگی‌های استان کرمان به پای استانهای شمالی هم برسد دیگر برگشت آب به اعماق اولیه غیر ممکن خواهد بود. بروز حوادث در گوشه و کنار کشور نشان می‌دهد که همه جا نقش وزارت نیرو سهل انگاری و بی تفاوتی و یا شاید هم راهنمایی در جهت منفی می‌باشد. سؤال اینجاست که اینچنین وزارت نیرویی را که بار مالی آن از بیت‌المال میلیارد میلیارد تومان یا دلار می‌باشد اگر تعطیل می‌شد مردم آرامش پیدا نمی‌کردند؟ و یا به عبارت دیگر تکیه گاهی کاذب تخریب و یا تعطیل میشد تا مردم بهتر به امورات و مسائل آب و پیدا کردن راهکار فکر کنند.
انتهای پیام/حسن اشرف‌گنجویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار