طرح افزایش قیمت بنزین متوقف شده است؛ این را نماینده‌های مجلس می‌گویند. با این حال در دو روز گذشته صحن مجلس شاهد بگو مگو‌های دولتی‌ها در خصوص مصوبه اخیر سران سه قوه و افزایش یکباره قیمت بنزین بود. روز گذشته مجلس به همین منظور جلسه‌ای در پشت در‌های بسته برگزار کرد و امروز نیز نوبخت با حضور در میان نمایندگان، سعی در متقاعد کردن آنان داشت.
کد خبر: ۷۴۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 06 May 2019

طرح افزایش قیمت بنزین متوقف شده است؛ این را نماینده‌های مجلس می‌گویند. با این حال در دو روز گذشته، صحن مجلس شاهد بگو مگو‌های دولتی‌ها در خصوص مصوبه اخیر سران سه قوه و افزایش یکباره قیمت بنزین بود و روز گذشته به همین منظور جلسه‌ای پشت در‌های بسته برگزار کرد و امروز نیز نوبخت با حضور در میان نمایندگان، سعی در متقاعد کردن آنان داشت.

به گزارش «تابناک»؛ اما این جلسات گویا خیلی نتیجه بخش نبوده و نمایندگان دولت موفق به قانع کردن وکلای ملت نشده اند. بعد از جلسه صبح امروز، علی لاریجانی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس گفت: در نشست امروز، موضوع سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ از این روی، مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین به خاطر قاچاق سوخت از کشور است. بیشتر نمایندگان معتقدند برای کاهش قاچاق سوخت از کشور، نظام سهمیه‌بندی سوخت احیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی، کارآمدترین راهکار‌ها برای کاهش مصرف سوخت، استفاده فراگیر از سوخت CNG در شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصی است و این موضوع جزو مطالب و پیشنهادهای نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز مجلس بود؛ از این روی، وزارت نفت باید از این مسأله حمایت کند.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه گفت: فعلا سهمیه‌بندی بنزین متوقف است و بنا شده تا مجلس و دولت جلسات مشترکی در این زمینه داشته باشند و درباره راهکار‌ها بحث و بررسی کنند؛ احتمالا پشت در‌های بسته. جلسه غیرعلنی مجلس امروز نیز با حضور نوبخت و برخی از وزرای دولت، در همین خصوص بود.

اما برخی نمایندگان مجلس بر این باورند که سهیمه بندی و افزایش قیمت مصوب شده و این مصوبه دیر و زود دارد، ولی سوخت و سوز ندارد؛ هر چند نمایندگان با افزایش قیمت‌ها مخالفند، نظر مجلس را در این گونه تصمیم گیری‌ها درست نمی‌دانند.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دیروز و امروز به بررسی این موضوع پرداخت و طبق آنچه لاریجانی در اول جلسه گفت، مجلس به هیچ عنوان موافق افزایش قیمت بنزین نیست و هر گونه افزایش قیمت را در وضعیت موجود به ضرر جامعه می‌داند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که مصوبه سران سه قوه چه خواهد شد، گفت: نظر مجلس این است که قیمت‌ها افزایش نداشته باشد و با توجه به تبعات اجتماعی و امنیتی که این موضوع می‌تواند داشته باشد، قیمت حامل‌های سوخت در اوضاع کنونی، به صلاح نیست افزایش داشته باشد؛ اما من این را که نظر مجلس تا چه میزان می‌تواند درست باشد، نمی‌دانم؛ باید منتظر واکنش دولت بود، چون الان نمی‌شود گفت، نظر مجلس درباره افزایش قیمت چقدر صائب است، اما معمولا نظر نمایندگان رعایت می‌شود.

وی در پاسخ به این که اگر نظر مجلس لحاظ نشود فکر می‌کنید افزایش قیمت‌ها از چه زمانی اعمال می‌شود، گفت: باید دید تصمیم دولت در مقابل خواست مجلس چیست، بعد از آن می‌توان درباره این موضوع صحبت کرد، اما من امروز اصرار خاصی از سوی نمایندگان دولت در جلسه مجلس ندیدم.

وی گفت: از آنجایی که دولت پیشنهاد دهنده افزایش قیمت در جلسه شورای عالی اقتصادی سران سه قوه است، باید دید دولت چه راهکاری در پیش خواهد گرفت. به نظر می‌رسد در دوره کوتاهی افزایش قیمت نداشته باشیم، اما از اینکه تا چه زمانی افزایش قیمت انجام نشود، از آن بی اطلاع هستم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار