مدیرعامل خانه‌مطبوعات مطرح کرد؛
با توجه به ادعاهای مختلفی که درباره‌ی اسناد این موزه مطرح است، پیرو پیگیری‌ای که خانه داشته، قرار است به‌زودی با حضور استاندار کرمان، مدیران کل ارشاد، میراث‌فرهنگی، اوقاف، بنیاد شهید و کلیددار فعلی موزه جلسه‌ای برگزار شود.
کد خبر: ۷۴۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲ 07 May 2019

به گزارش تابناک کرمان، بازگشایی موزه مطبوعات کرمان؛ به‌عنوان نخستین موزه از این نوع در کشور، سالیان زیادی است که یکی از خواسته‌های اهالی این حرفه و حتی فعالان گردشگری بوده است. خانه‌مطبوعات کرمان در دو دوره‌ی اخیر تلاشهای فراوانی برای پاسخ به این مطالبه داشته که اگرچه تاکنون نتیجه‌ی ملموسی نداشته اما موجب شده راهی برای تعیین‌تکلیف این موزه گشوده شود.

آن‌طور که روح‌الله خدیشی، مدیرعامل خانه به «فردای‌کرمان» می‌گوید؛ معلوم ساختن وضعیت مالکیت اسناد و مدارکی که در این موزه وجود داشته یکی از جدی‌ترین اقداماتی است که باید درباره‌ی آن اقدام شود.
او که شهریورماه سال گذشته به‌صراحت اعلام کرده بود اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان متولی موزه‌های استان عزم جدی برای حل مشکل تعطیلی موزه را ندارد؛ اکنون می‌گوید که پیگیری‌هایی در این زمینه در میراث فرهنگی داشته‌اند به نتیجه‌ای نرسیده است.
با این‌حال، خدیشی اظهار می‌کند: «با توجه به ادعاهای مختلفی که درباره‌ی اسناد این موزه مطرح است، پیرو پیگیری‌ای که خانه داشته، قرار است به‌زودی با حضور استاندار کرمان، مدیران کل ارشاد، میراث‌فرهنگی، اوقاف، بنیاد شهید و کلیددار فعلی موزه جلسه‌ای برگزار شود».
او امیدوار است که برگزاری این جلسه و حمایت محمدجواد فدایی؛ استاندار کرمان، گره از کار فروبسته‌ی این موزه بگشاید. اهالی رسانه مشتاقانه چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف این موزه هستند که یکی از بی‌نظیرترین گنجینه‌های کشور در حوزه‌ی مطبوعات است. انتظاری که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، با وعده‌های بی‌سرانجام متعدد از سوی مقامات برآورده نشده است.

سرنوشت موزه مطبوعات کرمان در انتظار تصمیم استاندار
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار