در گفتگو با رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمان مطرح شد؛
کد خبر: ۷۴۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 17 May 2019

به گزارش تابناک کرمان، زهرا ایرانمنش رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به نحوه شکل گیری پارلمان محلی گفت: ماهیت تشکیل شوراها به عنوان یکی از ویژگی های مهم جامعه اسلامی از ارزشهای نهفته در قانون اساسی کشور محسوب می‌شود.

زهرا ایرانمنش با اشاره به تأکید بر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی افزود: در اصل ششم قانون اساسی نیز آمده امور کشور باید به اتکای آراء عمومی و از راه انتخابات اداره شود.

بررسی مشکلات بر اساس نیاز شهرها و بخشها

وی همچنین به آیه «امرهم شورا بینهم» اشاره کرد و گفت: در دین اسلام و نیز قرآن، به شورا توجه خاصی شده ومشاورت و تبادل نظر در امور مورد تأکید قرار گرفته است.
ایرانمنش با بیان این که مشورت باعث پختگی ایده‌ها و نظرات می‌شود اظهار داشت: بدون تردید شورا می‌تواند روش و الگوی نوینی در مشارکت همگانی و تصمیم گیری مردمی باشد.
رئیس شورای شهرستان کرمان با اشاره به اصل یکصد قانون اساسی گفت: بدین روش برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی برنامه‌ریزی می‌شود.
ایرانمنش با بیان این که با تشکیل شوراها ارائه خدمات به مردم در حوزه‌های مختلف در اختیار نمایندگانی قرار می‌گیرد تصریح کرد: این فرصت برای شکوفایی و رشد استعدادها، خلاقیت‌ها و انگیزه‌ها به وجود آمده است.
وی همچنین با اشاره به مسائلی که در شورای شهرستان با حضور نمایندگان شهرها و بخشها مطرح می‌شود گفت: بنا بر پیشنهاد نماینده شورای شهرستان، رسیدگی و پیگیری مشکلات مردم منطقه با حضور مدیران مرتبط، هر 45 روزی یکبار در جلسات این شورا دنبال می‌شود.
ایرانمنش با اشاره به برگزاری 14 جلسه در شهرهای مختلف افزود: بنای تشکیل شورای شهرستان در دوره جدید بر تعامل، همفکری و مشارکت نمایندگان شهرستان در حوزه‌های مختلف است.
رئیس شورای شهرستان کرمان از بررسی مشکلات بر اساس نیاز هر شهر و بخش در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: مسائل و مشکلات در حوزه آب، برق، مسکن، کشاورزی، صنایع دستی و غیره از مواردی است که با حضور مدیران کل حاضر در جلسات مرتفع گردید.
وی از در دستور کار قرار گرفتن مصوبات قابل پیگیری و اجرا خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور فرماندار کرمان در کلیه جلسات شورای شهرستان، زمینه هم‌فکری و همچنین پیگیری امور را فراهم کرده است.
گفتنی است شورای شهرستان کرمان از نمایندگان 14 شهر و 6 بخش شهر کرمان تشکیل شده است. شایان ذکر است دوره پنجم این شورا از آبان ماه 96 آغاز به کار و تا امروز 14 جلسه برگزار کرده است. همچنین شورای شهرستان 95 مصوبه تصویب کرده است.
جلسات تاکنون در شهرهای شهداد ، زنگی آباد ، کاظم آباد ، ماهان ، باغین ، چترود ، اختیارآباد ، اندوهجرد ، گلباف بر اساس نیاز این شهرها با حضور مدیران کل ادارات استان و مدیران شهرستان برگزار شده است .
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار