در دیدار استاندار کرمان و معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر مطرح شد؛
در دیدار استاندار کرمان و معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، طرفین بر آغاز عملیات حذف قبوض چاپی برق در استان کرمان توافق کردند.
کد خبر: ۷۴۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 21 May 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی در این دیدار با اشاره به لزوم حرکت به سمت دولت الکترونیک در سطح کشور گفت: «با ایجاد دولت الکترونیک، روند توسعه شتاب بیشتری به خود گرفته و جلوی بسیاری از فسادها گرفته می‌شود».

قبوض کاغذی برق تا ۲ ماه آینده حذف می‌شوند

وی با اشاره به نقش و اهمیت توزیع متوازن شبکه‌ی برق در سطح استان اظهار کرد: «یکی از مشکلات بر سر راه توسعه‌ی نقاط محروم در استان، کمبود خطوط انتقال برق به ویژه در منطقه‌ی رمشک در جنوب استان است که برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی معادن این نقاط محروم، زیرساخت‌ها باید فراهم شود».

استاندار کرمان با بیان دلایل حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها بیان کرد: «یکی از دلایل مهاجرت از روستاها به حاشیه‌ی شهرها، کمبودهای عمده در حوزه‌ی زیرساختی و اقتصادی است که با ایجاد اشتغال، جلوی خیلی از مشکلات مهاجرتی گرفته خواهد شد».

وی با اشاره به تغییر ساعات اداری استان کرمان از ۱۸ خردادماه به ساعت ۶ صبح برای جلوگیری از اتلاف انرژی افزود: «برای مقابله با خاموشی‌ها در ایام تابستان جاری، همان برنامه‌ی سال گذشته در استان را پیگیری خواهیم کرد. البته میزان تولید برق در استان کرمان بیش از مصرف بوده و این مازاد به شبکه‌ی برق کشوری منتقل می‌شود».

غلامعلی رخشانی‌مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حذف قبوض کاغذی در کشور گفت: «حدود ۸۵ درصد از زیرساخت‌های حذف قبوض چاپی در استان کرمان فراهم شده ضمن آن‌که برنامه‌ی شرکت توانیر، حذف این قبوض تا دو ماه آینده در تمامی کشور است و پیش‌بینی ما این است که این روند در استان کرمان سریع‌تر از دیگر استان‌های کشور باشد».

وی بیان کرد: «پس از حذف قبوض کاغذی، این قبوض به صورت فایل پی.دی.اف بر روی گوشی‌های موبایل ارسال خواهد شد که در این راستا مشترکین می‌توانند از طریق الکترونیکی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند».

رخشانی‌مهر با تأکید بر اهمیت نصب کنتورهای هوشمند و الکترونیکی برای ۳۶ میلیون مشترک در سطح کشور افزود: «هم‌اکنون حدود ۴۰۰ هزار مشترک در کشور دارای کنتور الکترونیکی هستند که برنامه‌ی شرکت توانیر، نصب کنتور هوشمند برای سه میلیون مشترک دیگر تا پایان سال ۹۸ است و پیش‌بینی می‌شود این آمار به شش میلیون مشترک افزایش یابد».

وی با اشاره به این‌که شرکت توانیر فعلا برنامه‌ای برای خاموشی در کشور ندارد؛ ادامه داد: «پیش‌بینی شرکت توانیر برای مصرف حدود ۶۲ هزار مگاوات برق در سال جاری است که حدود پنج هزار مگاوات صرفاً برای ۲۰۰ ساعت در سال است و این یعنی پنج میلیارد دلار هزینه‌ی سوءمدیریت مصرف انرژی در کشور است».

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به صحبت‌های استاندار کرمان درباره‌ی مشکلات خطوط انتقال برق در شهرستان رمشک در جنوب استان کرمان بیان کرد: «قول تأمین یک خط برق برای مصارف کارگاهی معادن در حال تأسیس در منطقه رمشک را می‌دهیم و همچنین متعهد می‌شویم تا شش ماه آینده، ۱۰۰ درصد چاه‌های کشاورزی دارای مجوز استان صاحب کنتور هوشمند شوند».
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار