حل مشکلات بازار شکر همچنان در دستور کار ستاد تنظیم بازار برقرار است؛
بازار شکر همچنان در کرمان با چالش جدی مواجه است و علیرغم توزیع آن در نمایشگاه طرح ضیافت ،به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا در بازار این محصول هنوز به تعادل نرسیده است.
کد خبر: ۷۴۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ 24 May 2019

به گزارش تابناک کرمان، ادامه داشتن مشکلات بازار شکر سبب شد تا روز گذشته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در نهمین نشست ستاد تنظیم بازار این استان از وجود چالش در بازار شکر خبر دهد.

 

چالش ادامه دار شکر در کرمان

مهدی حسینی‌نژاد با بیان این‌که در تامین شکر مصرفی استان کرمان دچار چالش هستیم، گفت: «فرآیند توزیع شکر در استان باید به نحوی انجام شود که شکر به دست نیازمند واقعی برسد».
به گزارش تسنیم، وی با بیان این‌که نمایشگاه ضیافت پارک مادر شهر کرمان تا جمعه تمدید شده است، اظهار کرد: «در این نمایشگاه مایحتاج عمومی مردم از جمله برنج، شکر و گوشت یارانه‌ای توزیع می‌شود».
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به این‌که استقبال مردم از نمایشگاه ضیافت بسیار خوب بوده است افزود: «پیشنهاد می‌شود که چهار نمایشگاه جدید در نقاط مختلف شهر کرمان برای عرضه‌ی کالاهای اساسی از جمله شکر راه‌اندازی شود».
توزیع یک‌هزار تن شکر از ذخیره استراتژیک
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان نیز در نشست تنظیم بازار استان گفت: «یک‌هزار تن شکر از محل ذخیره‌ی استراتژیک آماده‌ی توزیع در این استان شده که طی هفته جاری بین خانوارها توزیع می‌شود».
به گزارش ایرنا، محمدعلی دهقان افزود: «سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب با همکاری تعزیرات و گشت‌های نظارتی، نظارت‌ها برای توزیع شکر را افزایش دهند».
وی اظهار کرد: «تقسیم‌بندی میزان توزیع یک‌هزار تن شکر در استان کرمان بر عهده‌ی سازمان صنعت، معدن و تجارت است و با بازرسی قوی نباید این شکر به دست دلالان برسد و فرآیند توزیع مورد سوءاستفاده قرار نگیرد».
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: «انعقاد قرارداد دریافت شکر خام و تحویل شکر تصفیه شده، بین کارخانه‌ی شکر سیرجان و شرکت بازرگانی ایران باید به سرعت منعقد شود که مشکلات حمل شکر از شهرهای دیگر رفع شود».
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: «ستاد تنظیم بازار استان بر اساس جمعیت میزان شکر برای توزیع در شهرستان‌ها را تعیین کند و در مورد فرآیند توزیع شکر بین صنف و خانوار تصمیم‌گیری و به فرمانداران ابلاغ شود».
رضا سنجری اضافه کرد: «یک‌هزار تن شکر در هفته‌ی جاری بین خانوارهای استان کرمان توزیع خواهد شد».
اصناف استان در تامین شکر مشکل دارند
یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف استان کرمان نیز با اشاره به مشکل شکر در استان کرمان اظهار کرد: «اصناف استان در تامین شکر مشکل دارند».
وی با بیان این‌که در حال حاضر صنف قناد در استان کرمان گرفتار هستند و برای تامین نیاز شکر خود دچار مشکل هستند افزود: «نیاز جدی آن‌ها در ایام ماه رمضان است».
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار