کد خبر: ۷۵۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 03 June 2019

نماینده مردم بافت، رابر، ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سود، جریمه و دیرکرد بالا، مانع جان گرفتن صنایع تبدیلی اشتغال‌زا در حوزه‌ی کشاورزی است، گفت: «تغییر نظام محاسبه‌ی وام‌های بانکی برای چرخش تولید و اشتغال جزو ضروریات است».

به گزارش تابناک کرمان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی بختیاری در نشست کارگروه دام، طیور و آبزیان کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درباره‌ی وضعیت صنایع تبدیلی در حوزه‌ی اشتغال اظهار کرد: «تولید رابطه‌ی مستقیم با توسعه‌ی فرصت‌های شغلی دارد اما متاسفانه وام با بهره‌ی بالا در حوزه‌ی تولید مانع حضور سرمایه‌گذار در حوزه‌ی صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی است».

وی با بیان این‌که توسعه‌ی صنایع تبدیلی راهبردهای اساسی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور تلقی می‌شود بیان کرد: «بسیاری از کشاورزان توان پرداخت وام‌های کشاورزی را ندارند زیرا نرخ سود و هزینه‌ی تولید با بازار فروش کشاورزی هم‌خوانی ندارد».
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: «محاسبات به سبک مرکب مانع از بازگشت وام‌های تولیدی به بانک‌ها است زیرا اگر کشاورز تمام زندگی‌اش را نیز بفروش برساند، نمی‌تواند وام‌های اخذ شده را پس دهد.».
وی با بیان این‌که سود و جریمه و دیرکرد بالا مانع جان گرفتن صنایع تبدیلی اشتغال‌زا در حوزه‌ی کشاورزی است، یادآورشد: «تغییر نظام محاسبه‌ی وام‌های بانکی برای چرخش تولید و اشتغال جزو ضروریات است».

بسیاری از کشاورزان توان پرداخت وام‌های کشاورزی را ندارند
 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار