گفتگوی اختصاصی هفتواد با حجت الاسلام ربانی زاده (یادگار دوران انقلاب و فعال فرهنگی کرمانی ) به مناسبت ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) :
زمان اخبار دیدم رادیو باز قرآن می‌خواند مطمئن شدم اتفاقی برای امام (ره) افتاده حرکت کردم به سمت کرمان که در جلسات حضور داشته باشم در حدود ساعت 7 رادیو خودرو را روشن کردم شنیدم آقای حیاتی گفت : « روح بلند امام (ره ) به ملکوت پیوست » زمانی که شب بعد مجلس خبرگان آیت ا... خامنه ای را به رهبری انتخاب کردند تازه یادم آمد من عجب خوابی دیده ام.
کد خبر: ۷۵۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴ 04 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، در آستانه ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) گفتگویی داشتیم با حجت الاسلام ربانی زاده از یادگاران دوران انقلاب و از طلبه‌های کرمانی که با بیت امام خمینی (ره ) زیاد سرکار داشتند و آخرین لحظه‌های حیاتی دنیوی امام نیز در بیت ایشان بوده و خاطراتی را از آن روزها برایمان تعریف کردند که جای دارد دوباره آنها را باز نشر دهیم.

 

بعد از امام (ره) وجود آیت ا... خامنه ای ذخیره الهی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است

سئوال : با سلام و تشکر که دعوت نشریه هفتواد را پذیرفتید ، با توجه به اینکه از انقلابیون شناخته شده کرمانی بودید ، در رابطه با ارتباط خود با بیت امام خمینی (ره ) و روزهای واپسین حیات امام (ره ) بفرمائید ؟
تنها طلبه از کرمان که ارتباط تنگاتنگی با امام (ره ) داشت من بودم من به کرّات به خانه امام (ره ) رفت و آمد داشتم و بالای 25 مرتبه دست بوسی خدمت امام (ره ) از نزدیک رفتم و همه خانواده ام را به دست بوسی ایشان برده بودم و آخرین ملاقات امام (ره ) که به بیمارستان رفتند من به دست بوسی ایشان رفته بودم و حال ایشان خوب نبود و شدت غم امام (ره ) زیاد بود فهمیدم دو چیز دل امام (ره ) را خون کرده 1 – قطع نامه ( که امام (ره ) فرمودند : جام زهر را نوشیدم ) 2 ـ قضیه منتظری بود . که سبب پریشانی امام (ره ) شده بود در حدود ساعت 8 صبح بود من با امام (ره ) ملاقات داشتم و دست ایشان را بوسیدم و ساعت 10 صبح ایشان رفتند بیمارستان و رفتن همان و امام (ره ) هیچ گاه برنگشت و به دیار حق شتافت .

« چهره امام (ره ) سیمای رسول اکرم (ص) را تداعی می کرد »

بنده با اعتقاد می‌گوییم من زمانی امام (ره ) را می‌دیدم هر دفعه دیدن ایشان برایم تازه بود با دیدن سیمای ملکوتی امام (ره ) تصور می‌کردم به سیمای رسول اکرم (ص) نگاه می‌کنم . همین الان که به عکس امام در تلویزیون نگاه کنید متوجه می‌شوید که هیچ یک از عکسهای ایشان به یکدیگر شباهت ندارد هر عکس امام (ره ) یک جذابیت یک نورانیت خاص خود را دارد. امامی که تمام زندگیش وقف عرفان و عبادت خدمت به مردم بوده بی شک نائب امام زمان ( عج ) بر ما بوده است . نگاه من به امام نگاه به اولیای الهی بود . شوق و شعفی وصف ناپذیر داشتم .

به نظر بنده بعد از امام وجود آیت ا... خامنه ای ذخیره الهی برای دین ، انقلاب و نظام جمهوری بوده است و هرکس در کنار حضرت آیت ا... خامنه ای باشد و در مسیر تقویت ایشان باشد این به منزله پیمودن راه امام (ره ) ، راه دین ، راه اسلام ، است. فاصله گرفتن از مقام معظم رهبری یعنی فاصله گرفتن از خط امام (ره ) و ارزش‌های دین است . کسی که دلسوز انقلاب و ارزش‌های دینی باشد با چنگ و دندان باید از خط آیت ا... خامنه ای دفاع کند.

« خواب دیدم امام خامنه ای رهبر می‌شود »

در اواخر عمر امام (ره ) زمانی در کرمان بودم دیدم بیماری امام (ره ) طولانی شده به خانواده گفتم بیماری امام (ره ) طولانی شده است من باید هر چه زودتر بروم قم از آنجا بروم تهران ( جماران ) امام (ره ) را حتماً ببینم ، صبح زود حرکت کردم رفتم قم . ( خانه اجاره داشتم ) رفتم خانه دیدم تلویزیون اعلام کرد « برای امام دعا کنید » درشب 13 خرداد سال 68 رفتم روی پشت بام روبروی حرم حضرت معصومه (س) بود متوسل شدم به ایشان و شروع به گریه و دعا برای حضرت امام (ره ) کردم و آمدم تلفن‌های جماران را گرفتم ببینم از امام (ره ) چه خبری دارند هر چه تماس گرفتم کسی از دوستان جواب نداد شب ساعت یک تماس گرفتم به منزل یکی از دوستان بنام بابایی ( از بچه های حفاظت بیت امام ) که خانمش جواب داد پرسیدم از امام (ره ) چه خبر دارید که با گریه ایشان متوجه شدم اتفاق بدی افتاده است . شب خوابیدم در عالم خواب صدای شنیدم که « آقای خمینی ، آقای خامنه ای را جانشین خود قرار داده است » این اتفاق در شب 14 خرداد که هنوز خبر در گذشت امام (ره ) را نداده بودند ، صبح بلند شدم دیدم رادیو دارد قرآن می خواند ، زمان اخبار دیدم رادیو باز قرآن می‌خواند مطمئن شدم اتفاقی برای امام (ره) افتاده حرکت کردم به سمت کرمان که در جلسات حضور داشته باشم در حدود ساعت 7 رادیو خودرو را روشن کردم شنیدم آقای حیاتی گفت : « روح بلند امام (ره ) به ملکوت پیوست » زمانی که شب بعد مجلس خبرگان آیت ا... خامنه ای را به رهبری انتخاب کردند تازه یادم آمد من عجب خوابی دیده ام.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار