استاندار کرمان تأکید کرد؛
استاندار کرمان گفت: «باید با این دید به پروژه‌ها نگاه کنیم که می‌خواهیم در مدت زمانی مشخص، بر وضعیت استان از لحاظ اقتصاد، معیشت مردم، کاهش و رفع فقر و محرومیت تاثیرگذار باشیم و این امر نیاز به فعالیت قابل توجه و اعتقاد جدی دارد».
کد خبر: ۷۵۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 02 June 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدجواد فدایی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان این‌که هدف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، بهبود وضع مردم و رفع مشکلات جامعه است، اظهار کرد: «تعطیلی این پروژه‌ها به دلیل تعلل در تامین منابع و اجرا قابل قبول نیست».

وی خطاب به مدیران با تأکید بر این‌که طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌ها باید به بهبود وضع مردم و حل مشکلات جامعه منجر شوند، گفت: «اگر بخواهیم با هر دلیل و توجیهی در تامین منابع و اجرای پروژه کوتاهی و تعلل کنیم، یعنی به مشکلات مردم و تغییر شاخص‌های جامعه توجه نداریم».
فدایی کار و فعالیت بیشتر برای کاهش مشکلات موجود را لازم دانست و افزود: «با این دید به پروژه‌ها نگاه کنیم که می‌خواهیم در مدت زمانی مشخص، بر وضعیت استان از لحاظ اقتصاد، معیشت مردم، کاهش و رفع فقر و محرومیت تاثیرگذار باشیم و این امر نیاز به فعالیت قابل توجه و اعتقاد جدی دارد».
استاندار کرمان ادامه داد: «اصلا قابل قبول نیست که به سادگی بگوییم پروژه‌ای به دلیل مشکلی تعطیل شود، با این تعطیلی در حقیقت کمبودها را می‌پذیریم و نمی‌خواهیم برای رفع آن‌ها اقدامی انجام دهیم».
وی حذف کردن پروژه‌ها را غیرقابل قبول دانست و از معطلی پنج ساله‌ی طرح گردشگری هنزاء، بلاتکلیفی کارخانه‌ی پلاسمای خون کرمان به دلیل عدم تامین مالی و پتروشیمی کرمان انتقاد و خاطرنشان کرد: «چگونه می‌شود این مسئله‌ها را پذیرفت».
استاندار کرمان اظهار کرد: «کمیته‌های مربوطه، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۸ را نهایی کنند و به موازات آن پروژه‌های ملی ابلاغی را هم برش استانی تهیه شود».
وی با اشاره به عملکرد معین‌های اقتصادی استان بیان کرد: «پیش از این قرار بود معین‌های اقتصادی برنامه‌ی سه ساله‌ی خود را پیشنهاد دهند که این کارانجام شد و با تک تک آن‌ها جلسه‌ی بررسی برنامه‌ها را برگزار کردیم و اکنون براساس آن‌ها در حال کار هستند».
فدایی گفت: «از ۲۶ مورد معین اقتصادی بررسی شده، ۹ مورد عملکرد قابل قبول، ۱۰ مورد عملکرد متوسط و هفت مورد عملکرد خوبی ندارد که یا باید حذف شوند یا ساز و کار خود را تغییر دهند».
استاندار کرمان همچنین تاکید کرد: «طی امسال و سال آینده باید ساخت بیمارستان جایگزین شفا آغاز شود، استان کرمان با کمبود شاخص تخت‌های بیمارستانی مواجه است».
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در این نشست مشکل راه‌اندازی کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر را مربوط به زمین عنوان کرد و گفت: «تا کنون چند مرتبه زمین اجرای این پروژه جابه‌جا شده و هنوز در دست بررسی است».
وی مشکل ساخت بیمارستان جایگزین شفا را نبود سرمایه‌گذار عنوان کرد و افزود: «زمین بیمارستان جایگزین مشخص است و به محض این‌که سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کند، آماده‌ی واگذاری هستیم».
وی همچنین با اشاره به افتتاح بیمارستان مهرگان و ارجمند اظهار کرد: «با افتتاح بیمارستان آرمین، تعداد تخت‌های بیمارستانی کرمان افزایش خواهد یافت». 
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار