ترس از شکست مانع رقابت رئیس فراکسیون امید شد؛
کد خبر: ۷۵۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۳ 17 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با مهر در خصوص انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس، گفت: محمدرضا عارف که در اجلاسیه سوم مجلس دهم ریاست کمیسیون آموزش را برعهده داشت، قرار بود برای ریاست کمیسیون، نامزد شود، اما به دلایلی انصراف داد. 

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس ادامه داد: دو تن از نمایندگان (آقایان احمدی لاشکی و کارن خانلری) که در اجلاسیه سوم به آقای عارف رأی داده بودند اعلام کردند در اجلاسیه چهارم به زاهدی رأی خواهند داد. وی افزود: آقای عارف پیش از این در انتخابات ریاست مجلس شکست خورده بود و فراکسیون امید هم یکی از نواب رئیس خود را در هیئت رئیسه از دست داده بود، بنابراین برای جلوگیری از شکست مجدد، وی از نامزدی برای ریاست کمیسیون آموزش انصراف داد
به این ترتیب با کنار کشیدن عارف راه برای زاهدی هموار شد تا بر صندلی ریاست کمیسیون تکیه بزند. پیش از او نیز محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون امید بر صندلی ریاست کمیسیون آموزش نشسته بود. بر اساس آرای مأخوذه محمدمهدی زاهدی به عنوان رئیس کمیسیون و قاسم احمدی لاشکی و محمد نگهبان سلامی به عنوان نواب اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند. بر این اساس، سیدحمید میرزاده به عنوان سخنگو و فریده اولادقباد و علیرضا صمیمی به عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند. این کمیسیون یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بود که اصلاح طلبان تلاش فراوانی برای کسب ریاست آن کرده بودند که تنها دو دوره موفق شدند آن را در اختیار بگیرند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار