رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان گفت : شرق استان کرمان به دلیل وزش طوفان‌های شدید شن در حال بیابانی شدن است.
کد خبر: ۷۵۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 18 June 2019

به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  امین باقری فرماندار ریگان به مناسبت هفته بیابان زدایی گفت: مساحت ۴ شهرستان شرقی در استان کرمان بیش از دو میلیون هکتار است که بیش از ۱ میلیون وسیصد هزار هکتار آن را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد.

وی اظهار کرد: به دلیل کاهش نزولات جویی و از بین رفتن پوشش گیاهی مساحت کانون‌های بحرانی و حساس به فرسایش بادی بیش از ۲۶۰ هزار هکتار است که بیشترین کانون‌های بحرانی شرق کشور در شهرستان ریگان هستند.

فرماندار ریگان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در شهرستان ریگان صورت گرفته است که بیش از ۱۷ هزار هکتار نهالکاری ومالچ پاشی در این مناطق انجام شده است.

باقری بیان داشت: تا کنون در شرق استان کرمان بیش از ۳۱۰ هزار هکتار نهالکاری وجنگل دست کاشت ایجاد شده است.

وی بیان داشت: در شرق استان کرمان عرصه‌های بیابانی در حال افزایش هستند که این امر باعث شده  بسیاری از روستا‌های شهرستان خالی از سکنه شوند.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه مردم شرق استان در زمینه بیابان زدایی مشارکت جدی دارند ابراز کرد: توسعه شرق استان در گروه بیابان زدایی است.

باقری اظهار کرد : برای بیابان زدایی ومهار شن‌های روان یک طرح ۵ ساله در قالب طرح تحقیقاتی پژوهشی در این شهرستان‌ها در حال انجام است.

وی بیان داشت : برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی نیز یک طرح مشارکتی  در شهرستان در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان گفت : شرق استان کرمان به دلیل وزش طوفان‌های شدید شن در حال بیابانی شدن است.

مجید امیر زاده ابراز کرد: برای جلوگیری از بیابانی شدن شرق استان اقدامات خوبی در زمینه نهالکاری ومالچ پاشی انجام شده است.

وی افزود: طرح نهالکاری در ۷۰۰ هکتار از کانون‌های بحران فرسایش بادی و بیابانی با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال هم اکنون با مشارکت مردم در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان خواستار اعتبارات ویژه‌ای برای بیابان زدایی در شرق استان کرمان شد.

امیرزاده افزود : در صورتی که فعالیت‌های بیابان زدایی در شرق استان کاهش نیابند شاهد خسارات زیادی در بخش‌های کشاورزی ودیگر فعالیت‌ها در این مناطق خواهیم بود.

بیابانی شدن وطوفان‌های شدید در شرق استان کرمان ۱۶ روستا را خالی از سکنه و ۱۵۰ روستا را در محاصره قرار داده است.

ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار