رسالت خطیر اطلاع رسانی و تسهیل ارتباط بین سازمانها و نهادها با بدنه جامعه از مهمترین وظایف روابط عمومی ها است بخشی که در هر ارگانی پایه گذار ارتباطات اجتماعی مرتبط با آن مجموعه است و به اذعان بسیاری از کارشناسان، نقش بسیار حساس و تعیین کننده‌ای در ثبات مدیریتی مدیران بالادستی خود ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۷۵۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷ 22 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، اهمیت جایگاه مدیران روابط عمومی به اندازه‌ای است که بعضی از صاحب نظران حتی نقش آنها را در مسائل اجتماعی از مدیران ارشد آنها مهمتر ارزیابی می‌کنند. با توجه به حضور پررنگ و مؤثر رسانه‌های متعدد و قابلیتهای فرهنگی و اجتماعی بسیار در سیرجان همچنین توجهی که آگاهان فن طی سالیان اخیر به حوزه روابط عمومی معطوف نموده‌اند ضمن ارتقاء سطح علمی و عملی این بخش در نهادها و دستگاه‌های اجرایی بویژه در شرکت‌های صنعتی و معدنی انتظارات و مطالبات نیز بواسطه اثرگذاری مثبتی که مدیران روابط عمومی می‌توانند در تعامل با بخش‌ها و گروه‌های مختلف به خصوص اهالی فرهنگ، هنر و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی داشته باشند به طور محسوس و چشمگیری افزایش داشته است.

روابط عمومی غولهای معدنی سیرجان در تسخیر غیربومی‌ها ؟!

این درجه از اهمیت پیرامون این موضوع در سیرجان که به واسطه وجود نشریات مکتوب و رسانه‌های متعدد همراه با نقش آفرینی روابط عمومی ها به عنوان بازوان مکمل یکدیگر حاصل شده به اندازه‌ای است که در گردهماییِ اخیر مدیران روابط عمومی استان که به میزبانی سیرجان برگزار شد مدیرکل روابط عمومی استانداری از سیرجان به عنوان یکی از قطب‌های روابط عمومیِ استان در آینده نزدیک یاد نمود.
لذا بدیهی است که به دلایل بسیار من جمله ضرورت شناخت دقیق و جامعِ مدیران روابط عمومی از ظرفیت ها و پتانسیلهای موجود در سازمان منتسب از یک سو و آگاهی کافی از شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شهرستان و استان و بسترهای موجود خدمت‌رسانی از سویی دیگر لزوم بهره‌گیری از مدیران بومی در این بخش دوچندان می‌نماید.
اما در این میان نه تنها آنگونه که مطلوب است از پتانسیل منابع انسانی بومی در این حوزه ها استفاده نشده است که مشخصاََ در برخی شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ سیرجان شاهد حضور غیر بومی ها بر مسند روابط عمومی ها می باشیم، مدیران غیر بومی‌ای که سوای عدم تخصص لازم اساساََ هیچ‌گونه شناخت و آگاهی‌ از شهرستان و نیازهای موجود ندارند تا علاوه بر ناکارآمدی در سیستمی که آنها را جذب نموده اثرگذاری چندانی نداشته و نهایتاََ مدیرانی که آنها را انتخاب نموده‌اند خود و سازمان متبوع شان قربانی عملکرد ضعیف آنها باشند.
تجربه ناموفق حضور ۲ مدیر غیر بومی در رأس مدیریت‌های روابط عمومی شرکتهای گل گهر و جهاد نصر که پیش روی همه صاحب نظران و متخصصان امر می‌‌باشد به وضوح نشانگر عدم توانایی کافیِ غیربومی ها در این بخشِ راهبردی در شرکت‌های صنعتی و معدنی سیرجان است که بخش مهمی از مسئولیت‌های اجتماعی آنها در این حوزه تعریف می‌شود.

بر همین اساس انتظار می رود مدیران عالی رتبه با درک صحیح از حساسیت و اهمیت این جایگاه و ضرورت استفاده از نیروهای بومی و توانمند در این خصوص، در تعاملی منطقی و دو سویه با پایگاه‌های اجتماعی مرتبط از جمله اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ضمن اعتماد به استعدادهای درون شهرستان، گام مهمی در افزایش کارآمدی و بهروری سازمان متبوع خود بردارند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار