معاون سازندگی بسیج دانشجویی کشور گفت: عملیات نجات باغ‌های انجیر لرستان به دست جهادگران امروز به پایان رسید و مقصد بعدی گروه‌های جهادی پاکسازی کرمان از ملخ‌هاست.
کد خبر: ۷۵۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ 24 June 2019

به گزارش تابناک کرمان، صادق مفرد در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: بعد از وقوع سیل در لرستان بیشتر توجه افکار عمومی به سمت بازسازی خانه‌ها جلب شد و بخش زیادی از باغ‌های انجیر که در حاشیه رودخانه‌ها بودند زیر گل‌ولای رفتند که این باغ‌ها بزرگ‌ترین قطب انجیر کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: در صورت نابودی باغ‌های انجیر معیشت ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه دچار مشکل می‌شد، از ماه رمضان اعزام جهادگران را برای نجات این باغ‌ها آغاز کردیم که امروز این عملیات به پایان رسید و ۹۵۰ جهادگر با محوریت بسیج دانشجویی در این دوره شرکت کردند.
معاون سازندگی بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: جهادگران توانستند ۱۳۵ باغ را با کار جهادی نجات دهند و گل‌های آن‌ها را تخلیه کنند. باغ‌هایی که شامل ۱۶ هزار اصله درخت انجیر بود و این درخت‌ها میان یک تا دو متر گل‌ولای رفته بود. بر اساس اعلام کارشناسان سالانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد حاصل از این انجیر‌ها بود که توسط جهادگران از خطر نجات یافت.

کرمان مقصد بعدی گروه‌های جهادی

مفرد خاطرنشان کرد: جنوب کرمان و حمله ملخ‌ها به این منطقه به دلیل هم‌زمانی با سیل قدری فراموش شد؛ حمله ملخ‌ها به این منطقه در حال نابود کردن زیرساخت‌های اقتصادی است و این ملخ‌ها به‌سرعت در حال تکثیر شدن هستند.
وی تأکید کرد: برای نجات جنوب کرمان نیاز به حضور گروه‌های جهادی است، این گروه‌های جهادی ابتدا می‌بایست در شناسایی کانون‌های آلودگی کمک کنند و پس از آن در سم‌پاشی مناطق آلوده همکاری داشته باشند؛ هم نیاز به تجهیزات و امکانات وجود دارد.
معاون سازندگی بسیج دانشجویی کشور اعلام کرد: بنیاد مستضعفان و جهاد کشاورزی تأمین بخشی از سم موردنیاز را برعهده گرفته‌اند و اکنون بیش از هر چیز به خودروهایی نیاز داریم که در شرایط منطقه بتوانند عبور و مرور کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار