عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی:
غیور عاملی گفت: استان‌های کرمان، یزد و خراسان رضوی ۳ استان شاخص کشور و شهرهای سنگان خواف، سبزوار و بردسکن ۳ شهر شاخص استان در حوزه معدن هستند.
کد خبر: ۷۵۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ 24 June 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از شبستان، «جواد غیورعاملی» امروز(۲ تیر) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعداد ۷۰۰ معدن در خراسان رضوی بهره‌برداری شده داریم که از این تعداد ۴۰۰ معدن آن فعال و ۳۰۰ معدن دیگر غیرفعال است و خراسان رضوی یکی از استان‌های معدن‌خیز کشور است، گفت:در هر معدن خراسان رضوی اشتغال‌های زیادی از ۳ تا ۲۰۰ نفر ایجاد شده که تعداد نیروها بسته به نوع کار آن معدن دارد و از جمله معادن شاخص فیروزه تیشابور، زغال سنگ سرخس، سنگ آهن سنگان خواف، مس‌ بردسکن، کرومیت سبزوار، نیشابور و فریمان و سنگ‌های مرمر پرتقالی مشهد و خاک صنعتی کاشی و سرامیک گناباد و سبزوار اشاره کرد.

عضو هیئت مدیره خانه معدن خراسان رضوی با بیان اینکه با تلفیق ۳ حوزه صنعت، معدن و بازرگانی با عنوان صنعت، معدن و تجارت ظلم بزرگی به فعالان حوزه معدن شده است، خاطرنشان کرد: عموم معدن‌کاران کشور و استان خواستار تفکیک از ۳ حوزه تخصصی از یکدیگر هستند همچنین قوانین خلق‌الساعه و بخشنامه‌هایی که مانع بزرگی در سر راه تولید هستند مشکلات زیادی برای فعالان حوزه معدن ایجاد کرده و خواستار رفع این مشکلات هستیم.
وی ادامه داد: از جمله مشکلات موجود می‌توان به مواردی همچون بیمه، بانک، ارز، حمل و نقل، لوازم معدن‌کاری، زیست‌محیطی و غیره اشاره کرد که به‌طور مثال یک نمونه محیط زیست بوده که هیچ تخریبی ندارد، اما معدن‌کاران بارها با ممانعت‌های مسئولان مواجه بوده‌اند.
غیورعاملی بیان کرد: استان‌های کرمان، یزد و خراسان رضوی ۳ استان شاخص کشور و شهرهای سنگان خواف، سبزوار و بردسکن ۳ شهر شاخص استان در حوزه معدن هستند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار