مجموعه آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی با حضور پدیدآورنده و مجموعه قرآن‌های خطی ماهان با حضور استاد و کارشناس نسخ خطی دانشگاه باهنر کرمان در جلسه اخیر کمیته ملی حافظه جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ثبت این آثار در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی به تأیید رسید.
کد خبر: ۷۵۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷ 01 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، چهاردهمین جلسه گروه ارزیابی آثار برای ثبت کمیته ملی حافظه جهانی با حضور اعضای ثابت این کارگروه و متخصصان آثار مورد بررسی در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد. 

در این جلسه دو مجموعه آثار شامل مجموعه آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی و مجموعه قرآن‌های خطی آستانه شاه نعمت‌الله ولی در کرمان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. 
مجموعه آثار مرادی‌کرمانی به جهت تأثیرگذاری بسیار زیاد داخلی و خارجی در میان گروه‌های متعدد فرهنگی- اجتماعی، سنی- جنسی و بهره‌مندی از موضوعات مهم و بکر مورد توجه این کارگروه قرار گرفت. 
مرادی‌کرمانی در واقع سبک جدیدی در داستان‌نویسی ایجاد کرده و در کنار عامه‌نویسی و الهام از سبکی شاعرانه آثار خود را به ایجاز، احساس، طنز و واقع‌گرایی مزین کرده است. در داستان‌های این نویسنده معاصر آداب و رسوم مناطق مختلف مورد توجه قرار گرفته است و به همین جهت داستان‌های او جنبه آموزشی بسیار زیادی دارد. 
از آنجا که در داستان‌های مرادی‌کرمانی به موضوعات متنوع اجتماعی، محیط‌زیستی، فرهنگی همچون فقر، خشکسالی، روابط درون و بین نسلی توجه شده این آثار مورد اقبال جهانی واقع شده است، به طوری که هم اکنون به زبان‌های متعدد ترجمه شده و جوایز فراوانی از آن خود کرده و فیلم‌ها، سمینار‌ها و همایش‌های متعددی بر اساس این آثار شکل گرفته است. موارد فوق به عنوان شاخص‌های مهم مورد توجه کمیته ملی حافظه جهانی قرار گرفت.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار