حفره‌های مواد منفجره در خاک یخ زده سیبری و حفاری‌های چند صد متری برای استخراج الماس‌های درشت و گران‌قیمت نشان از دور خیز روسیه برای تصرف ویترین جواهرفروشی‌ها و حراجی‌های بزرگ دنیا دارد.
کد خبر: ۷۶۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵ 08 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از همشهری، حفره‌های مواد منفجره در خاک یخ زده سیبری و حفاری‌های چند صد متری برای استخراج الماس‌های درشت و گران‌قیمت نشان از دور خیز روسیه برای تصرف ویترین جواهرفروشی‌ها و حراجی‌های بزرگ دنیا دارد.

هجوم جویندگان الماس به سیبری

یازده شرکت از دوازده شرکت حفاری زیر مجموعه گروه معدنی روسیه به نام «آلروسا» که اولین تولیدکننده «سنگ الماس‌ ناخالص» در جهان به شمار می‌رود، در حوالی شهر «میرنی» در منطقه «یاکوتی» مشغول استخراج الماس هستند.
اکثر سهام این گروه متعلق به دولت روسیه است و ۲۵ درصد بازار جهانی الماس ناخالص را به تنهایی در اختیار دارد. این گروه تنها در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۶.۷ میلیون قیراط الماس ناخالص تولید کرده است.
منطقه «یاکوتی» به سردترین منطقه کره زمین مشهور است و زمستان آن ۹ ماه به طول می‌انجامد. دمای هوا در این منطقه تا منفی ۵۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.
سکونت در شهر میرنی از سال ۱۹۵۰ میلادی و همزمان با کشف معادن الماس در آن آغاز شد. در حال حاضر ۳۵ هزار نفر در این شهر زندگی می‌کنند.
بقایای بزرگ‌ترین معدن الماس این شهر با نام «میر» با قطر حفای بیش از یک کیلومتر و عمق ۵۲۵ متر هنوز وجود دارد.
استخراج از این معدن تا سال ۲۰۰۱ میلادی به صورت سطحی ممکن بود ولی سپس حفاری عمیق در آن آغاز شد که با وقوع سیل و کشته شدن ۸ نفر در جریان تعمیق حفاری در آن، این عملیات از سال ۲۰۱۷ میلادی متوقف شد.
گروه آلروسا افزون بر تلاش برای از سرگیری حفاری در این معدن، در حال فعالیت برای استخراج الماس از معدنی واقع در ۲۰۰ کیلومتری شمال شهر میرنی است که پیش‌بینی می‌شود، استخراج از آن تا سال ۲۰۴۱ میلادی به طول بینجامد.
علاوه بر شرایط سخت کار برای استخراج ۲۴ ساعته از معادن الماس سیبری، افزایش آلودگی محیط زیست این منطقه بِکر جهان و گرم‌ترشدن آن به دلیل استفاده زیاد از مواد منفجره اعتراض برخی نهادهای مدنی را علیه دولت روسیه برانگیخته است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار