دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ‌کرمان با بیان اینکه تاکنون ۱۷۰ هزار تن گندم در استان خریداری شده است گفت: یک انبار هزار تنی محل دپوی گندم در استان کشف شده ‌که این افراد قصد خروج گندم به خارج از کشور را داشتند.
کد خبر: ۷۶۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸ 09 July 2019

به گزارش تابناک کرمان به نقل از تسنیم، ابراهیم شهریاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه با مردم باید شفاف در مورد آسیب‌های قاچاق کالا صحبت کرد اظهار داشت: کرمان همجوار با سه استان قاچاق‌خیز است که در مرزهای جنوبی و شرقی کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه کرمان مسیر گذری قاچاق است و قاچاقچیان برای عبور کالاهای قاچاق از جغرافیای استان کرمان استفاده می‌کنند گفت: کرمان محل دپوی کالای قاچاق نیست اما محل تردد قاچاقچیان و محموله‌های قاچاق است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه سوخت، دام و لوازم آرایشی و بهداشتی سه محور اصلی مبارزه با قاچاق در استان کرمان است بیان کرد: باید با فرهنگ‌سازی زمینه مبارزه با قاچاق کالا را در استان فراهم کرد.
وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور ریشه در قاچاق کالا دارد گفت: قاچاق کالا باعث از بین رفتن تولیدات داخلی کشور می‌شود و به اقتصاد و تولید داخل ضربه جبران‌ناپذیری می‌زند.
شهریاری با اشاره به اینکه بر اساس آمار 500 میلیون خودکار وارد کشور می‌شود که قاچاق است افزود: اگر ما در فصل بازگشایی مدارس خودکار داخلی تهیه کنیم اشتغال کشور متحول می‌شود.
وی با بیان اینکه سالانه چندین هزار میلیارد تومان در کشور صرف خرید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق و بی‌کیفیت می‌شود گفت: استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق و بی‌کیفیت علاوه به ضربه به اقتصاد، سلامت جامعه را هم تهدید می‌کند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه ایران زمانی صادرکننده کفش بوده است اما امروز متاسفانه پول زیادی بابت خرید کفش بی‌کیفیت در استان می‌شود افزود: علاوه بر آن جوانان ما روزبه‌روز بیکارتر می‌شوند و مردم اگر دغدغه بیکاری و اشتغال فرزندان خود را دارند باید از خرید کالای خارجی و کالای قاچاق در کشور خودداری کنند.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته 105 درصد در کشف آثار تاریخی عتیقه در استان کرمان افزایش داشته است گفت: کشف برنج قاچاق 90 درصد افزایش داشته و 319 درصد کشف سوخت قاچاق در استان رشد داشته است.
شهریاری با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای امسال 25 قطعه میراث فرهنگی در استان کرمان از قاچاقچیان کشف شده است عنوان کرد: یک میلیون و 165 هزار لیتر سوخت قاچاق در سه ماهه ابتدای امسال کشف شده است.
وی با بیان اینکه در سفر فرمانده ناجا به کرمان تقویت پاسگاه‌های انتظامی در استان تاکید شد و چند ایست و بازرسی جدید در جاده‌های استان راه‌اندازی می‌شود افزود: قاچاق گندم در استان کرمان کنترل شده است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با اشاره به اینکه دلالانی قصد خروج گندم از استان به خارج از کشور را داشتند گفت: با توجه به اینکه گندم یک کالای استراتژیک است توانستیم به موقع از این اقدام جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان به‌موقع آغاز و تاکنون بیش از 170 هزار تن گندم در استان خریداری شده است افزود: یک انبار هزار تنی محل دپوی گندم در استان نیز کشف شد که این افراد قصد خروج گندم به خارج از کشور را داشتند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار