مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سینماهای کرمان بیش از۵۰ سال قدمت دارند گفت: سینما تابان قدیمی‌ترین سینمای کرمان است و پیگیر تبدیل آن به موزه سینما هستیم.
کد خبر: ۷۶۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 12 July 2019

به گزارش تابناک کرمان محمدرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه درحال حاضر پنج سالن سینمای فعال در شهر کرمان وجود دارد اظهار داشت: اگر سینمای هنر و تجربه را که در آن فیلم‌های تجربی ساخته شده به نمایش گذاشته می‌شوند را به حساب نیاوریم چهار سینما برای 800 هزار نفر جمعیت شهر کرمان کافی نیست.

وی با بیان اینکه 4 هزار صندلی سینما در استان کرمان وجود دارد عنوان کرد: استان کرمان قریب 3 میلیون نفر جمعیت دارد که نسبت تعداد صندلی‌ها به جمعیت استان نسبت به آمار کشوری ما زیاد قابل قبول نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان حرکت روبه رشدی در حال رقم خوردن است گفت: با این وجود متاسفانه در شهر کرمان این وضعیت مناسب نیست و تعداد سالن‌های مدرن ما بسیار کم است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور از ساخت سینماهای بزرگ 500 نفره به سمت پردیس‌های سینمایی کوچک با ظرفیت 100 نفر در کشور در حال حرکت هستیم تصریح کرد: بعضی از فیلم‌ها پرفروش و گیشه‌ای هستند و ظرفیت سینماها پرمی‌شود اما بعضی فیلم‌ها زیاد پرفروش نیستند و ضریب اشغال سینماهای ما در کرمان چیزی در حدود 100 تا 150 نفر است.
علیزاده با اشاره به اینکه سینماهایی که در حال حاضر داریم تا حدامکان سعی شده که امکانات آنها به‌روز باشند افزود: هر چند ممکن است در بعضی مواردی کمبودهایی هم وجود داشته باشد اما از بروزرسانی امکانات سینماهای کرمان از جمله صندلی، پرده و سیستم نمایشی حمایت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه جذابیت فضای سینماهای امروزی در جذب مخاطب بسیار اهمیت دارد گفت: متاسفانه سینماهای شهر کرمان قدیمی هستند و بیشتر از50 سال قدمت دارند از این رو احداث پردیس‌های سینمایی در چند پاساژ شهر کرمان در برنامه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برای تجهیز سینماهای جدید دولت تا سقف 170میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌کند عنوان کرد: ارشاد هم از احداث پردیس‌های سینمایی حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز در مجتع‌های تجاری سالن‌های سینمایی و مکان‌های فرهنگی هم احداث می‌کنند گفت: شهرداری‌ها به میزان فضای سینمایی که در مجتمع‌های تجاری ساخته می‌شود معادل آن به صورت رایگان فضای تجاری در آنها قرار می‌دهند.
علیزاده با اشاره به اینکه در شهر کرمان سینما نور و درخشان را داریم که تعطیل هستند افزود: سینما درخشان مالک خصوصی دارد و با پیگیری‌های بسیار ارشاد مالک آن پیدا و صحبت‌هایی شده است و متولی سینما نور کرمان هم حوزه هنری است که البته این سینما مشکلات حقوقی دارد.
وی با بیان اینکه احیای دوباره این سینماها سیاست خوبی نیست گفت: بهتر است که این سینماها به پردیس سینمایی تبدیل شوند که البته اقداماتی هم در این رابطه صورت گرفته و با شهرداری نیز صحبت‌هایی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه یک سینمای قدیمی در کرمان وجود دارد عنوان کرد: سینما تابان قدیمی‌ترین سینمای کرمان است که در میدان ارگ قرار دارد و پیگیر تبدیل آن به موزه سینما هستیم.
وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی امروز چیزی که بیشتر از همه قربانی می‌شود مسائل فرهنگی و تولیدات هنری است گفت: محصولات فرهنگی و هنری باید در سبد خانوار قرار گیرد و باید مردم از تولیدات هنری حمایت کنند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار