رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران با بیان اینکه قیمت متعلقات گل از جمله روبان، کاغذ رنگی و حتی روزنامه باطله ۴ برابر شده گفت: در یک بازه زمانی شاهد هجوم خریداران گل از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان به بازار گل ایران و محلات بودیم.
کد خبر: ۷۶۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 17 July 2019

به گزارش تابناک کرمان اکبر شاهرخی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به رکود در بازار گل اظهار کرد: در حال حاضر شاهد رکود در بازار گل هستیم و گرچه قیمت گل افزایش نداشته ولی متعلقاتی همچون کاغذهای رنگی، اسفنج، سیم، روبان، تور و ساتن نسبت به سال گذشته به شدت گران شده‌اند.
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران ادامه داد: قیمت این اقلام نسبت به سال گذشته نزدیک به 400 درصد گران شده و متاسفانه حتی روزنامه باطله‌ای که پیش از این اتفاقات هرکیلوی آن را 1500 تومان می‌خریدیم به 7000 تومان رسید.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار گل وجود ندارد ولی در عین حال به نظر می‌رسد خرید گل هم با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها، کاهش داشته و همین موضوع، مشکلاتی را ایجاد کرده است.
شاهرخی در پاسخ به این سوال که آیا واردات بذر گل همچنان امکانپذیر است یا خیر گفت: در حال حاضر واردات بذر گل به کشور انجام می‌شود چراکه بذر اغلب گل‌های تولیدی در کشور از خارج تامین می‌شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا امروز اثر تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز بر قیمت گل تاثیر چندانی نداشته چراکه بذرهای وارداتی که قبلا وارد کشور شده بود همچنان جوابگوی نیاز داخل است ولی به نظر می‌رسد با افزایش قیمت ارز، از صرفه اقتصادی واردات بذر کاسته شود و تولیدکنندگان داخل به سمت تولید بذر گل در داخل کشور ترغیب شوند.
وی ادامه داد: البته در یک بازه زمانی، بدلیل به صرفه شدن خرید کالاها از ایران برای اتباع سایر کشورهای همجوار، در بازار گل هم شاهد هجوم خریداران گل از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکمنستان بودیم و حجم قابل توجهی از گل ایرانی وارد این کشورها شد و کامیون‌هایی مستقیما از محلات، بار گل ایرانی را به این کشورها منتقل می‌کردند.
شاهرخی با بیان اینکه از صادرات گل ایران به این کشورها استقبال می‌کنیم گفت: ما معتقدیم که صادرات گل و درآمدهای ارزی برای تولیدکنندگان باعث رونق تولید گل در کشور می‌شود و امیدواریم بتوانیم ظرفیت صادراتی و تولیدی خود را افزایش دهیم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار