کد خبر: ۷۶۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 22 July 2019

علی امیرتیموری رییس هیات مدیره خانه مطبوعات کرمان در گفتگو با خبرنگار «تابناک» گفت: در اعتراض به عدم برگزاری انتخابات خانه مطبوعات در موعد مقرر از عضویت در هیات مدیره خانه مطبوعات کرمان استعفا کرده است.
وی افزود: دوره انتخاب هیات مدیره در اساسنامه 2 سال بود که بعدها وزارت ارشاد برای اینکه با اساسنامه خانه مطبوعات کشور که به شکل غیر قانونی و قبل از ثبت رسمی تشکیل شده بود متناسب شود با اضافه کردن بندی به اساسانامه به سه سال افزایش داد که البته این اصلاحات در رأی گیری توسط اعضای خانه مطبوعات کرمان به تصویب نرسید ولی وزارت ارشاد در اقدامی غیرقانونی از برگزاری انتخابات طبق اساسنامه موجود سرباز زده است.

استعفای رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات کرمان در اعتراض به عدم برگزاری انتخابات این تشکل

این روزنامه‌نگار ادامه داد: متأسفانه خانه مطبوعات هرگز نتوانسته به عنوان یک تشکل صنفی مستقل نقش خود را ایفا کند و صرفاً یک نهاد دولت ساخته بوده است که در جهت اجرای اوامر معاونت مطبوعاتی ایفای نقش می‌کند و این امر تا حد زیادی به وجهه این تشکل آسیب زده است.
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات کرمان تصریح کرد: برای دفاع از کیان روزنامه‌نگاری نیازمند تشکیل انجمن‌های صنفی در حوزه روزنامه‌نگاری استان هستیم تا این تشکل‌ها بتوانند جدا از دولت منافع صنفی روزنامه‌نگاران را دنبال کنند.
وی با انتقاد از وزارت ارشاد تشکیل خانه مطبوعات کشور در انتخاباتی عجیب و پیش از ثبت رسمی و انتخابات یک چهره سیاسی مثل کواکبیان را به سمت رئیس آن گفت: انتخاب «ناپلئونی» یک سیاستمدار به عنوان رییس خانه مطبوعات کشور این تشکل را به حاشیه برده و وارد سیاست بازی کرده است.
وی افزود: از آغاز این دوره هیأت مدیره فشار از بیرون برای تأثیرگذاری بر رأی و نظر منتخبان آغاز شد که منجر به تأخیر دو ماهه در فعالیت هیأت مدیره فعلی شد.
امیرتیموری ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند مدیر خانه مطبوعات در دوره فعلی خواستار عمل به اساسنامه فعلی از سوی وزارت ارشاد شد.
رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات گفت: نوع نگاه معاونت مطبوعاتی به خانه‌های مطبوعات که برآمده از رأی روزنامه‌نگاران است بسیار نامناسب بوده در حدی که می‌توان از آن عنوان مدل «ارباب و رعیتی» یاد کرد که قطعاً در شأن اصحاب رسانه نیست.
وی تأکید کرد: برای حضور روزنامه‌نگاران فعال و حرفه‌ای استان در یک تشکل فرادولتی تنها باید به دنبال تشکیل انجمن صنفی روزنامه نگاران بود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار